MacBook Pro

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 12 apr 2013.

  1. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    I5 är quad core också, skillnaden är att i7 har hyperthreading. Du märker skillnaden vid tunga flertrådade applikationer som vid till exempel videokomprimering

    Swiftly written with magic flow
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Varför är det en dröm att ha ett tangentbord utan åäö?
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Vanlig kodning (java, c++) kör ändå inte de bokstäverna och då får man specialtecknena som måsvingar lättare. Det går ju alltid byta software layout. Men min dator används mest för engelska saker inkl latex.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Jaha, men då är du en unik användare. ;) Jag tror de flesta föredrar åäö.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag älskar Retina-skärmen! Jag tänkte att jag kanske inte skulle märka av någon skillnad om jag inte bildbehandlar men den är verkligen superfin. Kan inte riktigt beskriva skillnaden men den är mjuk och okantig att titta på jämfört med min gamla latopskärm. Knäpptyst är den också (jag gör iofs inget krävande i dagsläget).

    Jag trodde att det skulle bli en stor omställning att byta system också men än så länge går det bra. Allt känns logiskt och det tar inte allt för lång tid att lista ut hur jag gör det jag vill göra. När jag laddade ner Skype blev jag först lite bekymrad när jag inte hittade sign out i fönstret men sen la jag märke till verktygsfältet i toppen, den anpassas tydligen efter vilket fönster jag har öppet.

    Pekplattan gillar jag också. Första gången jag känner att jag kan vara utan musen.
     
    Last edited by a moderator: 9 jun 2013
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Perfekt sätt att formulera det på, trackpadsen på Macbooksen (och även den där usb trackpaden) är gudomliga. Aldrig stött på en vanlig dator som ens varit nära utan man känner att man måste ha bus, men ikke med en mac.
     
  7. lindman

    lindman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    På dom största Apple Stores så har dom så dom kan byta till olika tangentbord gratis!