Egendomligt tangentbordsproblem

Diskussion i 'Off Topic' startad av Amedi21, 5 jun 2013.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Hej,

    Jag startade en tråd på Sweclockers där jag trodde att jag kunde få hjälp, men icke. Så nu testar jag kära Swedroid istället :)

    Såhär ligger det till. Har en Sony laptop med svenskt tangentbord som från början kom med svensk version av windows 7.

    Nu bor jag i Thailand, och datorn kraschade här borta. Hade ingen möjlighet att installera originalversionen av Windows 7 (eller ens en svensk version), så en reparationsfirma installerade en engelskspråkig version av Windows 7. Ett engelskspråkigt OS tycker man borde inte krångla till det, men vänta och se...

    Naturligtvis behövde jag manuellt installera den svenska tangenbordslayouten. Så långt funkar allt som det ska. Å och Ä funkar precis som de ska, men Ö funkar enbart om jag långtrycker på tangenten. Om jag bara trycker på den snabbt så händer ingenting, vilket är frustrerande, eftersom att varje gång jag skriver en text uppstår ett onödigt irritationsmoment när jag ska skriva Ö. När jag långtrycker på tangenten så registreras allt som oftast 4-5 Ö:n varpå samtliga utom ett måste raderas.

    Nån som har någon aning om vad problemet kan vara?
     
  2. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    mysko, testa att reseta den. stäng ner datorn ta ur batteri och dra ur nätkabel.
    håll in startknappen i minst 60 sekunder och sen i med batteri och starta .
    Har ingen vettig ide annars ^^
     
  3. b.carlsson

    b.carlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    autohotkey

    du skulle kunna mappa om ö igen med ett program som autohotkey, annars tryckluftspray och ta bort smuts kanske? :) Jag hade myror som klättrade in i min laptop i thailand.