PS4 vs Xbox One

Diskussion i 'Off Topic' startad av Terrawatt, 24 apr 2013.

  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag älskar MS och skulle kunna tänka mig att köpa en One, men det här med att Kinect måste vara inkopplad och igång hela tiden kan jag bara inte acceptera. Det känns oerhört olustigt. Att den är sämre rent prestandamässigt gör mig inte så mycket. Men Kinect always on? Hjälp.
     
  2. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu har jag bestämt mig å det blir PS4. Jag gillar inte när regimen Microsoft förvandlats till fascister och låser oss användare likt deras NSA gör på deras hemmaplan och övervaka oss hur många vi är som ser på film etc. Snart sätter väll CIA en chip på alla Xbox One för att övervaka oss alla och se hur många blivande terrorister det finns som spelar GTA.

    Men detta gillar jag: Riktigt, nördigt kul! Ingen krångel, inga konstigheter. Bara å låna av varandra. ;)
     
  3. mochii

    mochii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kommer bli PS4 för mig, då dom som tidigare har de titlar som tilltalar mig mest.

    Sen att MS skjuter sig själva i foten med allt strul med Kinect gör ju inte mitt val svårare.
    Har ju svårt att se någon större säljsuccé från X1 med allt negativt jag läst om konsolen, men det kanske hinner bli ändring på det innan säljstart.


    Oh snapTALK
     
  4. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    PS4, utan minsta darr på manschetten.

    Sony är kloka som väljer att göra de rakt omvända mot MS, som framstår mkt användarovänliga. Alltid online, Kinect som ska glo på en nonstop och så förstås begagnade spel-soppan.

    Au revoir Steve Bobblehead
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tror ni det är kaos och panik på Microsoft nu? Av allt jag läst är det enda, bortsett ifrån vissa titlar, det enda som de vinner på att deras kamera filmar i högre upplösning...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  6. septix

    septix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Why not both?
    Jag kommer köpa båda. Verkar som den vettigaste lösningen.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
     
  7. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Vad roligt för dig.
     
  8. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Varför är det vettigt att köpa två när det räcker med en? Tar mer plats, fler kablar, kostar mer etc etc. Låter mer som obeslutsamhet.
     
  9. eyedea

    eyedea Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer köpa PS4 på grund utav MS DRM policy. Kommer inte gå att byta spel, köpa begagnade spel eller låna spel från andra personer. Sedan att du MÅSTE vara uppkopplad till internet minst en gång per 24 timmar är ju absurt
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Xbox One kommer floppa stort, så är det bara. Visst, MS har sina lojala anhängare, men den kommer floppa likförbannat, och det med all jäkla rätt!
     
  11. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Har inte följt diskussionen men kan svara på ovanstående kommentar om att köpa båda.

    Jag har i nuläget både Playstation 3 och en Xbox 360. Själv är jag en stolt PS3-ägare men var "tvungen" att köpa en xbox för att kunna spela multiplayer med vänner som bor långt bort.

    OT: Sony äger Microsoft under själva E3, vad som kommer att ske i framtiden vet jag inte. Jag förstår hur man tänker med Xbox One och dess fokus på multimedia framför spel, det kan vara ett framtidssäkert koncept. Playstation 4 är ju en spelmaskin vilket jag tycker om, och uppdateringarna på Playstation Network verkar super! Att man måste vara Playstation+ medlem för att spela multiplayer ser jag inte som ett problem, en hardcore-gamer har redan Playstation+.

    Sen ska också tilläggas att det är spelutvecklarna som väjer om de vill låsa sina spel, så det är mycket möjligt att vi kommer få se några PS4-spel som är låsta.
     
  12. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag kan fortfarande inte förstå hur någon kan tycka det är ok att MS och sony tar betalt för att du ska kunna spela de spel som du köpt.

    Kommer aldrig köpa en konsol med "årsavgift".
     
  13. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur de kommer se ut när dessa har släppts? Kommer de fortf släppas spel till PS3/Xbox 360?
     
  14. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Håller med, som tur är är inte 12månaders live sån stor summa, men xbox live är bättre än PSN. så de kan vara värt det.
     
  15. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Till PS3 kommer det släppas spel i minst tre år till. Sony har en s.k. 10-årsplan för PS3, men ser beror det ju också på vad spelutvecklarna tycker. GTA 5 kommer definitivt komma på Xbox 360 och PS3.
     
  16. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eller så spelar jag spel på min PC, gratis, efter att jag köpt dem.

    Jag har inget emot steam liknande DRM, men jag betalar inte extra för det.

    [YOUTUBE]kWSIFh8ICaA[/YOUTUBE]
     
    Last edited: 12 jun 2013
  17. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    GTA 5 verkar bli riktigt fett, synd bara att det inte släppts tidigare, det ska jag definitivt köpa.
     
  18. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hur fan vet du att Xbox Live är bättre än PSN? Har du redan fått tag på både en PS4 och ett XBOX One? :O septixseptix kommer bli sååå avundsjuk.


    Vi förstår. Du har en dator. Det är inget speciellt med det och ingen bryr sig. Vi diskuterar konsoler här. Du är inte en bättre människa för att du äger en speldator.
     
    Last edited: 12 jun 2013
  19. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Det kommer att bli en ps4 för mig...utan att tveka!
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du kan fortfarande spela spelen, dock inte multiplayer. PSN är så mycket mer än att spela online på datorn och om de inte tar betalt, vem ska då stå för kostnaderna att driva PSN?

    Du har en dator och är stolt över den och det ena med det tredje, bra, låt de andra som gillar konsoller mer göra det då. Jag är mer PC-människa men inte främmande för konsoller.