PS4 vs Xbox One

Diskussion i 'Off Topic' startad av Terrawatt, 24 apr 2013.

  1. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Hur fan jag vet? Kanske för att det är det nu.
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vaddå tar alla betalt för att lita mp nu? Så sjukt girigt. Först typ 700 för spelet och sen ännu mer för att kunna spela. Det känns jobbigt att Microsoft och Sony har mer eller mindre monopol på den här marknaden...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  3. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Den som köper Xbox One före PS4 denna generation är uppenbart inte intresserad av fakta.

    Som det ser ut är PS4:an redan vinnare, end of story.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  4. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    För mig som enbart, mer eller mindre, spelar online. Vilka kostnader pratar vi om för respektive konsoll?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Precis, så drygt när en jävla massa spel bara tillåter upp till 2 split screen med. Fan hata.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Om man inte är extremt frälst vid någon exklusiv titel så har jag väldigt svårt att förstå varför folk skulle välja Xbox One framför ps4.

    Ni som funderar på Xbox, skulle ni kunna motivera varför? Undrar om det är något jag missat.
     
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Vad har du läst detta? de jag läst pekar på att sony INTE kommer tillämpa någon möjlighet att låsa spelen.

    Och en youtube video av sony lr nån som pekar på att du kanske läst fel

    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/JwYUGtI6guY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Citat från sweclockers artikel om prissättning
    Ytterligare citat från sweclockers
    där ps4 gått förbi xbox i förbokningarn dessutom
    För min del om jag köper någon ny konsol så blir det definitivt inte en xbox utan ps4
     
    Last edited: 13 jun 2013
  8. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    PS plus kostar idag cirka förti kronor i månaden. Det som kommer krävas för MP. Svårt att se den öka särskilt mycket i pris. Om alls.

    Vad kostar Xbox live idag?
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Så lite som $5 per månad om man signar upp för ett helt år á $60. Annars kostar det runt $10, vilket är runt 65 kr.
     
    Last edited: 13 jun 2013
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Om man tänker efter så är ju den här paniken och "hatet" angående tilläggstjänster ganska dum. Bara för vi är vana med hur det var förut så stänger vi ögonen för innovationer?

    Kostnaden flyttas helt enkelt ut från företaget till användaren för att göra vinst, Microsoft och Sony sysslar inte med välgörenhet. De är vinstdrivande företag.

    Se t.ex Norwegian: Låga biljettpriser för de som inte har incheckat bagage samtidigt som extra kostnaderna för incheckat bagage (markservice, flygbränsle) läggs på de som faktiskt har incheckat bagage. Du betalar alltså din del och andras del läggs inte på dig (såsom med t.ex SAS där saker och ting ingår med ibland högre startpriser).

    Precis så fungerar det ju med online MP, PSN vs PSN+. Det är inte galet utan en ganska bra marknadsstrategi, annars skulle de inte gjort det. Men visst, alla får rösta med plånboken.
     
  11. Norlin

    Norlin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det många verkar missat är att trots att PS4 inte har någon DRM på själva konsolen finns det möjlighet att spelen blir DRMade och kan kräva inloggning mot diverse företag för att kunna komma online. En fördel med XBone där är att u inte behöver logga in med olika monikers för olika spel utan det tar konsolen hand om på så sätt. På XBone är det en obligatorisk DRM medan PS4 lägger det i handen på utvcklarna/utgivarna att bestämma. Sonys egna spel kommer ej att ha någon DRM.

    Du kan inte längre låna fysiska spel till polarna om du skaffar XBone men man kan linka sitt konto med 10 andra och utnyttja samma spelbibliotek vilket verkar sjukt smidigt. 2 Stycken kan inte spela samma spel samtidigt såklart men man behöver inte längre gå till sin kompis och låna skivan utan bara gå in i erat gemensamma spelbibliotek och spela.

    Begagnatmarknaden är såklart mycket bättre för PS4 då du kan köpa ett spel av vem som helst utan att behöva bry sig om någon activation fee. Det var prat om att vissa retailers skulle få någon special deal av Microsoft så du kan säkert sälja in spelen till gamestop och de kan aktivera spelet gratis och sälja vidare.

    Kommer nog själv skaffa en PS4 till att börja med men slutar väl med att man har båda ändå för att kunna lira alla exclusives. Annars lirar jag mest på PC.
     
  12. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag som trodde vi pratade om PS4 och XBOX One...
     
  13. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    inte mkt till skydd och skapa login. Bara att dela med sig när man säljer vidare.
     
  14. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jag har inte läst det någonstans för att ingen tidning verkar fokusera på det. Jag har däremot sett det i den här intervjun med Jack Tretton där han bekräftar det. Sonys egen produktion kommer inte vara låst, andra utvecklare kanske väljer att låsa, och Sony tänker inte ställa krav på utvecklare vad gäller låsning.

    http://www.gametrailers.com/videos/ulnvnz/playstation-4-e3-2013--jack-tretton-drops-the-mic

    Runt 3.00 börjar de prata om låsningen.
     
    Last edited: 13 jun 2013
  15. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Exakt som med PS2 och PS3 alltså :) där kunde utvecklarna även välja sin egen DRM-lösning, vilket inte skedde.

    Edit: och man får såklart hoppas att de inte ändrar sig!!
     
    Last edited: 13 jun 2013
  16. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Inga pengar:)
    Fet värt det.

    Vill lira bf4 på ps4 nu....
    Men måste ju vänta till hösten.
    Vintern är i alla fall räddad

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  17. mochii

    mochii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Klart man förstår upplägget gällande kostnader för onlinespel som både Sony och MS väljer att ta ut. Behövs ju pengar för att ha serverunderhåll etc, inget är gratis här i livet. Som du sa så är dom vinstdrivande företag och inget annat.

    Men just i PS4 fall så tror jag att många känner sig lite obekväma gällande den nya avgiften, människor är rädda för förändring innan dom vet hur saker och ting fungerar. Men sen är ju inte årsavgiften för PSN+ eller motsvarande för MS så pass hög så den skulle sätta folk i personligkonkurs.

    Tror inte det kommer vara några problem eller gnäll när PS4 och XB1 väl har släppts.

    Oh snapTALK
     
  18. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    BF4 vore dejlig att ägna några dagar åt. Till PS4 förstås. Till PS3 räcker det numera med PS plus tycker jag. Catherine är roligaste spelet hittills. Och Gravity Rush.

    I höst och vinter kommer jag antingen vara hemma och ha fullt upp med barn, eller i Korea där det var stört omöjligt att spela BF3 multiplayer förra året. För få som spelade i närheten tro?
     
  19. septix

    septix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För att det finns bra titlar till båda. Jag har råd, så varför inte?
    Varför köpa en S4.a för 5000:- när du klarar dig med en samsung för 199:-?
     
  20. septix

    septix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sluta jaga poster och skriv nått vettigt.