[Hallon] Tråden om Hallon

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Cupcakes, 1 maj 2013.

  1. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har slut på pengar på kontantkortet och vill gärna testa hallon liten. Men jag är för tillfället på annan ort och vill helst inte portera mitt nummer om det finns risk att jag inte kommer kunna nås pga det nya simkortet ligger i ett kuvert. Brukar det gå att styra om simkorten till annan adress. Mailade dem för ett par dagar sen men har har inte fått ett svar än :/
     
  2. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Fortfarande inget svar.. början bli segt att inte kunna ringa.

    Som tur är bjuder telenor på websms så jag är inte helt illa ute. Om någon på hallon vill svara på min fråga om att skicka sim-kort till annan adress i den här tråden vore det kanon. annars så får jag nog börja kolla med andra operatörer. Synd att de inte har ett support nr eller åtminstone svarar på mailen inom rimlig tid :/
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Allt skickas till din folkbokföringsadress adress, samma sak hos de andra operatörerna - detta för att minska bedrägeririsken.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  4. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    oki tack för svaret. Får se om jag klarar mig med websms tills dess att jag kan ta emot simkortet
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Fick mitt nummer porterat mitt på dagen igår! Då jag är i behov av mitt nuvarande nummer som skulle porteras använde jag mitt gamla sim tills porteringen skulle vara klara. Väntade mig snällt ett sms eller ett mail av typen "Den 13/6 kl 14:00 kommer ditt nummer att vara porterat till hallon..." Riktigt dåligt enligt mig att helt plötsligt stå utan telefon. Vad som helst kan hända, sonen kan t.ex. bli akut sjuk! Så mitt tips till er som porterar ert nummer. Ha med er det nya simkortet ifall ni råkar ut för samma sak.

    Annars verkar allt fungera fint och känner mig nöjd :-)

    ps: Visst fick jag ett mail, men efter att porteringen var klar och där stod det just att portetingen var klar...till vilken nytta då, hur ska jag kunna kolla mailen på en telefon utan aktivt simkort! :eek:
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Hur skulle de kunna SMS:a om du har ditt gamla nu avstängda sim i mobilen? Eller missförstod jag din situation?
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jo du missförstod mig. Jag vill veta INNAN porteringen när den ska vara klar ;)
     
  8. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Beställde Hallon igår och ser med spänning fram emot kortet som lär komma nästa vecka.

    Det sämsta med Hallon tycker jag är avsaknaden av 4G. Är det någon som har provat att ansluta till 4G-nätet med ett Hallon-sim? Det står faktiskt ingenstans att man inte kan använda 4G. Däremot står det att hastigheten är begränsad till 3G-hastighet, men det är ju en annan sak.
     
    simon_en gillar detta.
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Skriv om saken till deras kundtjänst. Då tröttnar de säkert på tjatet och lansera 4G hehe För nu tror de ju att inget intresse riktigt finns för 4G.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Kundtjänst bestämmer nog inte den saken.
     
  11. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag ser det som en fördel att det finns en någorlunda seriös operatör som inte lägger massvis med pengar på teknik som jag inte är intresserad av. Jag vet att jag inte är ensam om att inte använda mobilen till sådant som kräver hög datahastighet, och istället prioriterar den bättre batteritiden som 3G-nätet ger. Och om man nu vill ha 4G finns det ju gott om operatörer som erbjuder det.
     
  12. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Fast Hallon ägs ju av samma aktörer som Tre och de lägger just massor med pengar på 4G.

    Det skulle inte kosta en spänn extra att erbjuda 4G. Sedan behöver man ju inte använda det om man inte vill.
     
    simon_en gillar detta.
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Något måste man väl få extra för de dyrare tre abonnemangen.
     
  14. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Jo, men folk väljer knappast Tre istället för Hallon. Man hoppar istället över till Comviq eller Halebop.
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, vart någonstans i mitt svar skrev jag att kundtjänsten bestämmer sådana saker? Du som ändå verka lite kunnig i detta med operatörer och tjänster borde ju veta att kundtjänsts jobb inte bara är att hjälpa kunder med problem utan de är även kunders väg att kommunicera med operatören. Om tillräckligt många av hallons kunder lämnar tips, eller klagomål (om att vi vill ha 4G t ex), så för ju kundtjänst detta vidare till ledningen, som självklart då kanske märker att det finns ett intresse och ett behov för att fixa en tjänst så gör man det. Hur tror du tjänster kom till kontantkortet? När Comviq som första mobiloperatör släppte kontantkortet och senare telia kunde du i princip bara ringa med dessa. Abonnemangen kunde reda då användas till data, SMS samt samtal vänta-tjänster (på den tiden kallas plustjänster). Operatörerna såg absolut inget behov att kunderna skulle behöva något mer på kontantkortet. Men kunderna ville ha SMS tjänsten och sedan ville vi ha datatjänsten. Hur fick operatören reda på detta. Jo via kundtjänsterna samt förstås undersökningar. Kundstjänstens jobb är inte bara att hjälpa folk, de finns där även för att ta emot tips, förslag o s v. Har själv jobbat med kundtjänst, så vet hur det funkar. I detta fall ser alltså inte hallon 4g som ett behov av sina kunder, eftersom de till stor del vänder sig till kunder som troligen inte har 4G-lurar. De vänder ju sig till kunder som är typ nöjda med var de redan har. De har inte alls tänkt tanken på att du och jag som skulle byta upp oss snabbast möjligt att vi skulle vara intresserad utav ett sådant här enkelt abonnemangs och kontantkortform. Så bara vänta. Det dröjer inte länge förrän Hallon märker att 4G är något kunderna vill ha och att de helt tänkt fel på den punkten, utan jag tror det kommer att komma innan året är slut. Vill inte slå vad om saken, förlorar säkert och har inte råd att betala en eventuell förlust i ett vad. hehe.
     
    Last edited: 15 jun 2013
  16. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, just det. Tre har ju 4G numera, det hade jag glömt.
     
  17. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    För mig hade det blivit dyrare och just nu har jag iaf inget behov av 4g.
     
  18. Botani

    Botani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vart kan man hitta sina kvitton/(specifikation på mina sidor? Har letat men inte hittat någonting... Enligt deras FAQ så skall denna typ av information finnas.
     
  19. djohansson

    djohansson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Min bindningstid går ut i april 2014. Funderar på att kanske byta till Hallon Stor då. Har 3Pott 499 idag med Mobilsurf Plus (5GB) men ringer/sms:ar för kanske max 100-150kr totalt. Kommer nog dock byta till 3Mini först och se vad jag landar på för pris på en månad.

    Nån som skaffat Hallon ännu? Funkar det bra? Kommer förmodligen ha skaffat ny mobil då och den lär nog ha 4G. Frågan är om Hallon har 4G då, annars stannar jag nog hos 3.
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    På 10 månader kommer det ha hänt en hel del, så det är alldeles för tidigt för att uttala sig om huruvida Hallon kommer erbjuda 4G eller inte - likaså vad som blir billigast :P


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2