Fråga: Tappar WIFI

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Berga2053, 11 jun 2013.

  1. Berga2053

    Berga2053 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Xperia Z tappar wifi med jämna mellanrum, jag har uppdaterat till den senaste versionen på telefonen samt routern, men inget hjälper ??

    Verkar som telefonen blev värre när jag gjorde Sonys senaste uppdatering, vad kan vara fel ?
     
  2. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Har du testat på flera olika ställen, t.ex. hos släkt/vänner/Max (eller annat publikt ställe), och jämfört om det är lika illa.

    Själv har jag inte noterat några problem med wifi.
     
  3. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag installerade senaste .307 igår, och efter det har jag inte haft några WiFi problem. ilken version kör du?
     
  4. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag provade att stänga av wifin (för att se om jag hade 4G) och då lyckades jag inte få igång wifin igen. Går man in i setupen står det "autenticeringsproblem". Att slå av och på routern hjälper inte men det gör däremot att slå av och på telefonen.
    Går man ut, aktiveras inte wifin när man kommer in. Man måste alltså stänga av och på telefonen varje gång man har varit ute, för att kunna använda wifin. Detta problem kräver definitivt en lösning.
    Det kan tilläggas att min Xperia Arc alltid aktiverar wifin automatiskt när man kommer in. Den har heller inga problem när man slår av och på wifin, så problemet ligger i Xperia Z och inte i routern eller något annat.
     
    Last edited: 14 jun 2013
  5. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade firmware i routern och sedan dess har det fungerat mycket bättre.
     
  6. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Bumpar tråden, min pappa har precis köpt en Xperia Z och wifi funkar inte, lösenordet är rätt, har provat att stänga av och på både router och telefon men får fortfarande autentiseringsproblem. Vad kan felet bero på?

    Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta
     
  7. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Har han testat på flera olika ställen, t.ex. hos släkt/vänner/Max (eller annat publikt ställe), och jämfört om det är lika illa?
    Det kan ju vara bra att börja med att ta reda på i vilken ände problematiken är. Fungerar det inte att koppla upp sig mot WiFi någonstans, efter att ha testat flera olika nät, bör det ju vara något fel på telefonen. Annars får man se över sin router.
     
  8. KåMaNn

    KåMaNn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade liknande problem fast med en tablett... Tog och böt kanal i routern, efter det så fungerade det... Kanske hjälper...
     
  9. Berga2053

    Berga2053 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har dem senaste uppdateringen på telefonen, lite novis på sånt här, hur ändrar man kanal på sin router ? jag kör med bredbandsbolaget, är det nåt dom kan hjälpa mig med ?
     
  10. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du måste logga in på routern från en dator som kommunicerar med den. Då får du upp inställningsmenyer där du bland annat kan välja kanal.