Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Efter att nu har kört med min Windows phone i 3 dagar, så börjar jag få lite kläm på den ;)

    Som gammal android nörd, så känner man sig lite låst! Säger inte att det alltid är dåligt! Jag har själv märkt på sistone när jag inte orkat greja med min samsung på sista tiden pga tidsbrist så önskade jag mig en rom som bara flöt på utan beskymmer. Dessa rom är dock svåra att hitta och ibland icke existerande helt enkelt. Så på så vis gör det inte mig så mycket att jag inte kan greja hit och dit med mobilen. Vill man ha något som bara fungerar så är det en kanonlur. Mitt största bekymmer är dock de appar jag vill ha som inte finns (än). Vissa alternativ finns, men de är långt ifrån lika bra som till android.

    ex på appar som jag saknar är:
    streamzoo (finns inget alternativ alls)
    tapatalk (ska komma sägs det, men när? board express är ett alternativ, men den är inte bra alls och kan inte visa bilder)
    instagram (finns en app "instance", men den är inte helt bra än)

    Förövrigt så känns wp väldigt modernt och jag älskar gränssnittet. Men än har jag inte bestämt mig för hur jag ska göra framöver. Jag tror jag kommer köra med min Lumia tills det kommer någon ny läcker mobil, som förmodligen har android haha... men jag vet inte än. Time will tell...
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Personligen så trivs jag bäst i ett system som är lite inlåst har jag märkt. Alltid när jag kör Android så slutar det med att jag pillar med sjuhelvetes massa saker bara för att man kan. Leker med en massa egentligen helt oväsentliga saker på telefonen. Blir ett litet beroende av det hela. Så jag själv tycker det är jobbigt men det går inte att sluta. Knark!

    När jag körde WP, eller även nu när jag har BB så använder jag telefonen kanske 3ggr så lite under dygnet. För jag gör just bara saker nu som gör nytta så att säga. Jag pillar inte med den i tid och otid och ändrar saker för att det går. Känns alltid lite befriande att komma ifrån Android. Växer mer och mer ifrån Android känner jag. Känns mer ungdomligt "techy" på något sätt medans andra system är mer "vuxna" så att säga.

    Eller så är det så att det bara är jag som börjar bli gammal och tråkig.
     
  3. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    haha... kan vara så att det har med åldern att göra ;) Men håller med dig helt. Det blir pillande bara för pillandets skull. Jag har inte det behovet längre ;)
     
  4. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag slutade pilla när jag fick barn. Nu börjar WP se mer och mer lockande ut :)
     
  5. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kört iphone nästan hela tiden men skaffade lumia 920 efter att jag va urless på iphone.

    I början kändes de lite konstigt men växte in i wp8 och är sjukt nöjd på alla sett, skulle endast byta den mot en lumia 925 eller 928. Tråkigt nog verkar jag fått ett måndagsexemplar då den är på service för 2a gången.

    Men för mig är upplevelsen viktigast o inte vilket märke som står på mobilen, vilket företag/ modell du än väljer så är det enda dem tänker på dina pengar!! Fattar inte heller hur folk orkar försvara "sitt" val eller märke till sista blodsdroppen, va nöjd med det du har o inse att alla gillar olika saker.
    Det betyder inte att ditt val av mobil är rätt val för alla andra.
     
  6. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Precis, det finns fördelar av att ha vissa ramar att hålla sig inom.


    Precis, den blir ett verktyg i vardagen istället för en grej man pillar på för att man är rastlös. Man använder den till väsentligare saker än pill, enkelt uttryckt.
    Så upplever jag WP, att det är inget för 11-åriga Lisa. Hon vill inte ha Office, hon vet inte vad Skydrive är etc. Hon vill ha mer en leksak att ringa på, och det finns det. Men jag vill ha något annat, något vuxnare, som du säger, och det finns det. Det var en av sakerna jag störde mig på med iPhone, att jag inte kan/vill/ska ha samma telefon som små barn, vi lever olika liv och har olika behov, och därför valde jag något som lämpar sig bättre.
     
    Last edited: 4 jun 2013
  7. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    kalleboston gillar detta.
  9. Twicefire

    Twicefire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    haha mera Elvis ftw
     
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Just nu kör jag min sgs3 igen... blir nog tillbaka till den iaf. Hur mycket jag än gillar min nokia så finns det inte de appar jag vill ha och de som finns fungerar så dåligt :-( Men jag har ju nu båda att leka med, så om/när wp får bättre appar så ...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Någon som har en bra app likt "mina spår / my tracks"?

    Kör på RunTastic nu och den är förjävligt, rent ut sagt. Tar 1-2 min att starta, måste flera gånger stänga ner och starta om appen. När den väl är igång så "fryser den", den kör på fortfarande men det är helt omöjligt att veta hur långt du har gått och hur länge, appen har liksom fastnat på 10 sekunder. När du stoppar den visar den hur långt du har sprungit/gått men detta tar 5 minuter och cirka 10-15 omstarter av appen. On top of this så får man en pop-up som säger "GO PRO NOW!" JA FAN, EN JÄVLA SKITAPP SOM INTE ENS FUNGERAR; HÄR TA MINA PENGAR! Fuck, vad förbannad man blir!
     
  12. waspman

    waspman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har fårr återställa telefon då inget funkade...hur får man nu den nya programvaran...söker efter uppdatering men inget hittas.
    En annan fråga är hur man återställer apparna som sparats i molnet?
     
  13. Botani

    Botani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen i tre månader nu och det börjar låta från plasten när man använder telefonen, dvs oljud som påminner om billiga kina telefon för 300 kr.

    Är det någon som har fått telefonen utbytt eller är det något man får leva med?

    Kan garantera att om det inte går på garantin så kommer det aldrig mer bli en Nokia.
     
  14. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Släng den och köp en iPhone.
     
  15. Botani

    Botani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok.
     
  16. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Första partiet när den släpptes så hade några detta problemet och det går på garantin, men som sagt köp en Iphone, det verkar som att du redan bestämt dig att du inte kan bli nöjd med en Nokia.
     
    Last edited: 19 jun 2013
  17. Botani

    Botani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köper man en telefon för 4000 kr så ska inte vibratorn sitta löst och baksidan knarra, så enkelt är det.
     
  18. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vad du än köper så kommer det finnas måndagsexemplar, så enkelt är det!
    Därför finns garanti!
     
  19. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Äntligen finns tapatalk för WP med!


    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk
     
  20. Botani

    Botani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Visst, men inte två telefoner på en och samma månad? Bättre att ge en ny telefon istället för att skicka in den i 2-3 veckor.