Problem: Min skärm har spruckit inifrån...

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av ClaesBas, 20 maj 2013.

  1. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    De har iaf förlorat mig som kund, ingen mera Samsung prylar för min del.
     
    ClaesBas gillar detta.
  2. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Vad jag inte förstår dock, är varför inte Inet har tagit hand om saken? Det är inte ditt ansvar att få den fixad, det är återförsäljarens! Du ska inte ens behöva bry dig om detta, det är Inets problem!
     
    ClaesBas gillar detta.
  3. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ingen skugga över Inet i detta "case"!

    De har hela tiden behandlat mig bra och nu har vi kommit överrens om att jag går och får telefonen lagad (på Inets kostnad) varefter Inet förhoppningsvis kör vidare mot Samsung för att gå till botten denna surdeg.

    Om Inet orkar och får något resultat ut av det, hoppas jag att vi kan ta del av det.

    Samsungs underleverantörer som sköter service får inte ta garantiärenden utan att Samsung Nordic har godkänt det och displayer verkar de typ ALDRIG godkänna som garantiärende. Och det är nog framför allt för att de måste redovisa/bevisa för Korea att det är ett fabrikationsfel. Så det är enklare att köra över konsumenterna än att hantera administrationen mot moderbolaget.

    Alternativen för mig hade nog varit månader utan telefonen och fortsatt frustration (som inte är borta ännu mot Samsung, om den någonsin kommer försvinna).

    Nästan lite besviken på att jag inte hann gå till Konsumentverket, det hade förhoppningsvis blivit intressant att höra Samsungs försvar av sin behandling av konsumenter m.m.

    Inet som jag tycker har hedern i behåll, kommer jag iaf köpa mer av i framtiden!
     
    Last edited: 13 jun 2013
  4. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Okej, skönt att det verkar lösa sig för dig iaf! :)
     
    ClaesBas gillar detta.
  5. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jättebra att det klart sig för din del!!

    Och en stor eloge till inet som faktiskt tar på sig kostnaden för att du skall få telefonen fixad!
    Inet gjorde samma för mig, de gav mig en ny telefon även fast Samsung inte godkänner en DOA med 2 döda pixlar...

    Dock är ju fortfarande Samsung lika stora uppblåsta idioter så som de har behandlat dig!
    Detta borde uppmärksammas av media så Samsung får besvara sitt sätt att behandla sina kunder.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    ClaesBas gillar detta.
  6. Technoidse

    Technoidse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan ju tillägga att garanti ärenden från en hel del "stora" märken inom elektronik branschen blivit en riktigt jobbiga för återförsäljare i sista ledet.

    Kunden förväntar sig att få garanti ärendet expedierat i butiken där de köpte varan och tillverkaren förväntar sig att butiken inte längre ska lägga näsan i blöt och att slutkunden (som de uttrycker sig) ska ta kontakt med dem direkt (har haft en del riktigt bisarra samtal med Sony).

    Skulle tro att det i slutändan blir Inet som får ta kostnaden för reparationen helt och hållet.
     
    ClaesBas gillar detta.
  7. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Haft både Samsung TV apparater, Surfplattor, S2 och nu S4 men nu tänker jag ALDRIG NÅGONSIN ta i en pryl det står Samsung på.. Aldrig någonsin köper jag något mer från ett sånt jävla företag.

    Bra det löste sig för dig men sjukt att Inet ska behöva betala för det. Eloge till Inet!

    Edit:
    Om du orkar tycker jag du ska gå vidare med detta till media. Samsung ska inte komma undan med sånt här obemärkt

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 jun 2013
    ClaesBas och inact_0038 gillar detta.
  8. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Var ute igår hos "Samsung Service" i Kist och fick displayen bytt (på Inets bekostnad).

    När jag fick tillbaka telefonen av servicekillen, frågade jag om det sett något konstigt ut på själva Amoleddisplayen. Han svarar bara att det är en tryckskada (helt ointresserad och noll förståelse i att jag var nyfiken)! De där serviceverkstäderna måste vara hjärntvättade och hantera alla kunder med trasiga displayer som enfaldiga lögnare. Om jag förstod rätt skulle displayen iaf skickas till Korea för analys (det sade han iaf till mig, men varför skulle de sedan ev. ens erkänna att något varit fel med denna display).
    Tyvärr tror jag också att Inet kommer få ta denna kostnad.

    Om någon råkar ut för en liknande skada som min, kan vi bara hoppas att "Samsung" och dess hejdukar skall få på näsan av Konsumentverket eller motsvarande någon gång framöver. Annars kommer vi konsumenter bli behandlade på det här sättet i all framtid...

    Så lägg denna tråd på minnet om någon "olycksbroder" dyker upp framöver.
     
    PatrikDroid och Technoidse gillar detta.
  9. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Storebror tog upp sin telefon ur fickan och då hade den spruckit under glaset, från vänster nederkant snett upp till höger hörn.

    Trist då det verkar vara ett tillverkarproblem