Diskussion: Tycker ni S4 skulle passa med Nexus-knappar?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Ascii, 16 jun 2013.

?

Passar S4 med Nexus-knappar?

  1. Ja (motivera)

    40,0%
  2. Nej (motivera)

    60,0%
  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Som titel säger: Tycker ni S4 skulle passa med mjukvaruknapparna i nexus-lurar? Jag menar, nedre delen där bl.a. hemknappen sitter är ju ungefär lika stor som på en Nexus 4, om inte någon/några millmeter mindre.

    En enkel poll, ja eller nej, motivera också gärna era svar så vi får veta varför ni röstat som ni gjort.
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag utgår ifrån att det är här jag motivera mitt "Nej"
    Först och främst vill jag erkänner att jag har bara ägd två smartphones En Galaxy S i9000 och nu en Galaxy Note II. Jag skulle vara helt låst utan dessa två kapacitiv knappar och "hem" knappen. Detta är dock bara en del av motiveringen. Huvud motiveringen är att på en Nexus 4 finns det gått om (för mycket) plats under skärmkanten för dessa knappar men istället bestämde Google sig att slösa ännu mer skärmyta med mjukvaruknappar!? Ingen logik där enligt mig. Om man kan ha knapparna under skärmkanten när kanten är tunn (som med S4:an) varför inte utnyttja det nästan 3 gånger så mycket ytan på Nexus 4? It just doesn't make sense.
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag säger nej med hänvisning till ovan skrivna inlägg.. skulle bli fullständigt vansinnig med mjukvarknappar på min note 2 när jag vet att jag kunde fått dom under skärmen som det är idag. Ppå min tidigare nexus gillade jag inte heller mjukvaraknapparna och tog bort dom och körde pie control ist... Vilket iof skulle kunna vara en lösning med.. bara skärm och piecontrol är fint ;)
     
  4. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Med mjukvaruknappar får man ju en valfrihet. Jag ser absolut ingen nackdel med mjukvaruknappar.
     
    Ascii gillar detta.
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du har ju dock ingen möjlighet att ha något annat. ;)
     
  6. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Knappar som knappar? :P
     
    Ascii och baxee gillar detta.
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nja, håller inte riktigt med. Mjukvaruknappar är mycket smidigare. ;)

    Det där med att mycket skärmyta försvinner tycker inte jag är ett hållbart argument. På samma sätt som det finns softkey-mods finns det ju även mods som kan förminska navbaren.
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det bästa är väl isf att ha möjligheten till båda... vilket du iof får med custom roms men det känns sjukt handikappat med mjukvaraknappar på tex min note 2... när det redan sitter 3 st på... 2 st som eg är samma sak som en mjukvaruknappt..nästan ;) och en fysiskt,,, den fysiska tycker jag som idrottar är bra.. att bara ha möjlighet att väcka luren med powerknappt uppe eller på sidan är sjukt ofunkis när man cyklar tex... men jag vet inte.. man kanske kan väcka med röstkommando?

    lär väl suga batteri dock att ha luren lyssnande efter det...