Hur väl funkar Storytel för er?

Diskussion i 'Applikationer' startad av improwise, 13 jun 2013.

  1. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har senaste åren kört tjänsten Storytel (ljudböcker i mobilen) som jag i grunden tycker är en utmärkt tjänst, iaf när den fungerar. Dock har jag märkt att det är mkt skiftande kvalité på hur väl den fungerar över de olika plattformarna. På iPhone, iPad osv fungerar det klockrent hela tiden, på Android funkar det hjälpligt och på Windows Phone är det en ren katastrof.

    För närvarande kör jag på en HTC One och där är det tyvärr allt för ofta som det blir "pauser", vilket jag antar beror på någon slags buffringsproblematik (eller kanske minnesanvändning). Är personligen helt övertygad om att problemet ligger i antingen deras app eller deras tjänst, iom att andra streamingtjänster som Spotify osv fungerar utmärkt på samma telefon (både via WiFi och 3G). Har kört andra Androider tidigare och även om jag inte körde Storytel tjänsten lika ofta då är jag rätt säker på att jag sett liknande problem även då.

    Har varit i kontakt med så väl kundtjänst som utvecklare på Storytel som slår ifrån sig och hävdar att allt fungerar som det ska.

    Vad har ni andra för erfarenheter av Storytel och hur väl det fungerar på Android/HTC One
     
  2. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Kan lägga till att jag numera har direktkontakt med en utvecklare hos dem som verkar vettig och att jag lovat försöka hjälpa till att ringa in problemet genom lite utökad testning.
     
  3. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    Det jag vet är att Storytel tidigare haft lite problem med Android appen och streaming...

    själv har jag använt Android appen Storytel länge nu och det är inte så ofta som jag streamar böckerna men jag har inte märkt av några konstigheter

    men om du har Wifi hemma så varför ladda inte ner böckerna till offline läget? 5 böcker i taget går att ha så och har du surfplatta så kan du använda Storytel där oxå och ladda ner 5 andra böcker enda man bör tänka på att inte ha uppkoppling igång och Storytel igång på båda för då krockar dom....
    tänk oxå efter innan du laddar ner via 3G då böckerna ligger på runt 500 mb till 1 GB för 1 bok och har man då begränsning på kanske 1 GB så går dom åt....

    det som kan vara ditt problem är kanske oxå att du har ändå problem med uppkopplingen med små pauser och då blir det ju såklart problem med streamingen

    men som ovan mitt tips är ändå att prova offlineläget :)
     
  4. Mordon

    Mordon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem med min Desire HD som jag hade tillför att halvår sedan, och problemet med pauserna kom även vi offlineläge. Jag körde en logger som visade att vid varje paus så försökte storytel ansluta till en server eller liknande. Efter jag rootade telefonen och la in en annan androidversion så försvann problemet, som troligtvis var nån krock mellan storytels programvara och HTC androidanpassning.