Pipo m9 Rk3188

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av poengstr, 18 apr 2013.

  1. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Hehe, jo det är mycket Windows Phone över det hela. Man kan ju inte ändra så mycket. inga egna widgets osv, så man kanske tröttnar och kör nova sen. Men det är roligt att dom anstränger sig och gör något eget.

    Skickat från min M9 via Tapatalk 2
     
  2. Hagakure

    Hagakure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Plattan kom vid lunchtid! Jag är över lag nöjd med den. Det enda större problemet är att WiFin slutar fungera efter en längre period i viloläge. Är det någon annan som upplevt det ?
     
  3. Hagakure

    Hagakure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har provat fabriksåterställning samt en ROM som jag hittade på internet. Ingen av dessa får fason på mitt WiFi-problem. Dessutom kan nätet tvärdö spontant medans jag håller på med plattan. Till råga på allt går det inte att stänga av eller starta om själva nätverkskortet, utan det är en omstart av hela plattan som gäller. Så det blir att börja maila till Geekbuying.
     
  4. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Har du provat med att byta kanal på wifi i routern ? Jag har haft produkter som fungerat dåligt på vissa kanaler och bättre på andra.

    Vilka roms är det du provat ?
     
    Last edited: 18 jun 2013
  5. Hagakure

    Hagakure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställning, M9 software_english version_20130529(no need key)samt [UPDATE.IMG]update_20130608_en_No3G#79.img(GB, Incl Root, Lite)
    Jag håller även på att dra ner M9 software_old pcb(1.1)_english version_Android4.2 från pipo och ska försöka lägga in den ikväll.

    Jag har provat olika kanaler, och gör precis ett tredje försök nu. Nätet brakar ihop "efter ett tag" så jag har inga konkreta grejer att gå på.
     
  6. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Händelse
    2013-06-14 11:43Stockholm utr,SverigeFörsändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
    2013-06-14 11:43Stockholm utr,SverigeUnder tullbehandling hos Posten AB

    Väntar på min pipo från geekbuying, kan inte se att paketet har rört på sig sen i fredags. Är det troligt att den har fastnat i tullen och får man isf hem en faktura att betala innan den skickas vidare, eller hur fungerar det?

    Mvh

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 18 jun 2013
  7. lars42

    lars42 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OBS! Ikke bruk old pcb 1.1. Du har new pcb 1.2
     
  8. Hagakure

    Hagakure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ah, tack för för varningen :)
     
  9. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fastnar något hos tullen så brukar man få lösa ut försändelsen hos postombudet. Som tack för det lägger posten dessutom på sin egen avgift, trots att frakten var betald. Det är väl förresten bara moms man får betala, tror någon skrev tidigare i den här tråden att det inte var någon tull på elektronik från Kina?
     
    Last edited: 18 jun 2013
  10. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Som man kunde misstänka hade paketet fastnat i tullen, fick ett brev från posten idag. Har mailat in orderbekräftelsen, får se vad kalaset går på och hur länge jag kommer behöva vänta innan jag får det. Jag beställde från geekbuying med AirMail som fraktsätt.
     
  11. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Äsch då, otur :( De flesta småpaket verkar ju slinka igenom annars. Eller har posten/tullen börjat få upp ögonen för alla "gåvor" från Kina? ;)
     
  12. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det kom en uppdatering till Netflix idag, någon med Android 4.2 på sin Pipo som provat den?
     
  13. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Det blir till att prova direkt

    Edit: Det fungerar men är ganska laggigt...inget jag skulle stå ut med att titta på en längre tid. Jag ska nog ladda hem en 4.1 rom igen då det verkar ta Pipo ett bra tag att fixa till 4.2 ihop med netflix.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 18 jun 2013
  14. lars42

    lars42 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Pipo har postet om netflix på deres facebookside i dag.De mener at alle firms fra 29.5 og senere skal fungere,problemet er at netflix er blokket i Kina så de ber oss om å teste og komme med komentarer.
     
    Hrvat89 gillar detta.
  15. Hrvat89

    Hrvat89 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Order Date: 6/13/2013
    Shipping date: 6/15/2013 9:03:21 PM


    2013-06-18 17:03 Singapore Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige
    2013-06-21 14:46 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
    2013-06-21 14:46 Stockholm utr,Sverige Under tullbehandling hos Posten AB
    2013-06-22 12:59 Stockholm utr,Sverige Tullbehandling pågår
    2013-06-25 17:59 Stockholm utr,Sverige Tullbehandling pågår

    apan12 hur mycket fick du betala och är det någon mer som fick betala tullavgift?
     
    Last edited: 25 jun 2013
  16. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Inte hört något sen jag mailade in orderbekräftelsen. När jag ringde blev jag informerad om att det för tillfället var förseningar med ca en vecka på arlanda pga datorstrul. Går väl att räkna på vad det kommer att kosta, men har inte orkat. Återkommer med mer info när jag vet mer.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska vi gissa på 25% moms + postens avgift för frakten till närmaste utlämningsställe?
     
  18. Hrvat89

    Hrvat89 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tullverket

    Hur mycket är tullsatsen?
    Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.

    Hur mycket är momsen?
    Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

    Tillkommer det andra avgifter?
    Förutom tull och moms betalar du också en importdeklarationsavgift. Det är en avgift som Posten eller kuruirföretaget tar ut för att tulldeklarera din försändelse.
    Importavgifterna betalar du när du hämtar din försändelse.

    Ta reda på vilka avgifter som tillkommer innan du beställer så att det slutliga priset inte blir en överraskning.

    Returnera en vara du köpt via internet
    Om du som privatperson vill returnera en vara som du har köpt via internet ska du göra det inom 3 månader, räknat från den dag Tullverket tog emot din tulldeklaration. Du ska då skicka in en begäran om återbetalning och bifoga en kreditnota eller annat bevis på att varan har returnerats.

    Tullverket ogiltigförklarar sedan tulldeklarationen och betalar tillbaka importtullen till dig. Begäran om återbetalning skickar du antingen in på ett vanligt papper, eller så använder du blanketten Ansökan om återbetalning/eftergift.

    Exempel: Musik CD-skivor från USA
    Pris på internet: 1 350 kr
    Frakt och försäkring: 50 kr
    Tull 3,5 procent: 1 400 x 3,5%=49 kr
    Moms 25 procent: (1 400 + 49) x 25%=362 kr
    Importdeklarationsavgift: 100 kr
    Att betala: 1 911 kr (1 400+49+362+100)
     
    Last edited: 23 jun 2013
  19. farbror frej

    farbror frej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fått hem pipon nu. Fungerar överlag. Lite lagg i uit dock.
    Har ej blivit helt bekant med launchern än.
    Wifi fungerar bra.

    Har någon annan problem med att den tvångsavlutar inställningar när man går in under visning (tror jag det var)

    Batteriet verkar än så länge hålla grymm prestanda.
     
  20. elzza

    elzza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det blir samma för mej också när jag försöker gå in på visning.
    Jo batteriet har bra prestanda tycket jag med.