Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Man måste tyvärr anpassa sig till omgivningen, och nivån hos Sony fanboys här ligger runt dagisåldern.

    Kom sen inte hit och dra allt off-topic och skyll på mig. Om jag tycker Sonys utvecklare är värdelösa för att de släpper en buggigt JB efter 9mån så har jag rätt till det och era personliga påhopp leder till anmälan. SÅ DET SÅ!

    Så vad ska man kalla Sony!? Vi som ägt Xperia S!? Att dom är världsbäst!? Att dom är grymma!? Skulle det vara mer nära sanningen!? Det skulle ju vara o ljuga imo. Att de bidrar mest till AOSP men inte kan fixa sina egna uppdateringar och lurar säger en hel del det oxå men snälla ingen OT diskussion. Jag skriver ett inlägg om en uppdatering och använder ordet värdelöst så ska riddarna komma in o försvara Sony´s heder!!


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 18 jun 2013
  2. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Lite nyansering i debatten kan kanske vara på sin plats. Jag är nog en ganska normal användare en smartphone. Jag använder min S till att ringa på, sms:a, hantera epost, surfa lite, betala räkningar, titta ett eller annat tv-program och så läser jag böcker. Jag upplever då inga som helst problem med hur min S fungerar. Inget lagg och inga hängningar. Batteritiden är inget att skryta med - den är ett problem. Men helt värdelös är inte S och inte heller Sony som bygger luren. Jag förstår att man blir irriterad och besviken när det inte blir som man vill. Jag förstår också att man vill uttrycka sin besvikelse på något sätt. Jag skriver det här bara för att visa att det kan finnas nyanser i hur man upplever en så komplex apparat som en modern smartphone.
     
    roffe99 gillar detta.
  3. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Bra skrivet och äntligen ett nyanserat inlägg som tar ner debatten på en normal nivå. Vad Galaxy och några till inte tycks begripa är att för att man inte anser sig ha någon initierad kunskap och insikt i kompetensen på Sonys utvecklare behöver man inte vara varken Sony fan boy eller befinna sig på dagisnivå. Sonys utvecklare är kanske inte kompetenta tillräckligt vad vet jag - men det är lite för beskäftigt att anse sig ha några kunskaper om det.
     
  4. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    För att vi inte anser oss ha tillräcklig kunskap eller speciell insyn eller insikt i Sonys organisation och kunna fälla några omdömen om Sonys utvecklare behöver vi varken vara Sony "fan boy" eller "riddare" eller "dagis barn".

    Vi har inte skrivit att dom är varken världsbäst eller grymma eller några omdömen överhuvudtaget för att vi inte har någon som helst kunskap eller någon dokumentation eller speciell erfarenhet på nivån på Sonys utvecklare som du Galaxy tydligen anser dig ha speciell kunskap om. Är det bara utvecklarnas arbete med XS som är "värdelöst" eller gäller det uppdateringar av Z, V, SP och andra modeller som tydligen flyter på bättre?

    Vi är bara normala användare av XS och har inga problem med vare sig modellen i sig eller uppdateringen av vare sig ICS eller JB (vilken var väldigt segdragen) vilket några här har gett uttryck för. Att du sen spelar "besserwisser" eller "jag vet minsann bäst" attityd och "så det så" och sätter olika stämplar på andra användare som inte upplever Sony eller XS på samma negativa sätt som du får du väl kanske försöka leva med.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Good for you. :thumbup: Gå nu med dina bästisar och håll varandra i handen och sjung kumbaja med Sony. Vi som har en annan upplevelse med Sony/XS tänker inte ge efter för dig och din snedvridna syn på hur folk ska bete sig i olika forum så att du ska vara nöjd. Gillar du inte det missnöje folk uttrycker här, sluta kommentera dom och bry dig. Du som inte har några problem alls borde väl knappast hänga i forumet och försöka ställa folk i led för ditt älsklingsföretag.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 19 jun 2013
  6. donpipino

    donpipino Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    http://i43.tinypic.com/2u5yvz7.jpg
    Lägger upp en bild för att illustrera vad jag menar. Och ja, byta bakgrund var ju det jag ville, det jag undrade var om någon av er haft samma problem och hade hittat en passande bakgrund. :)

    Är det någon som har en lösning på problemet att 1080p-inspelningar bara har 19 frames per second? Jag vet att byta till 720p löser problemet, men borde ju finnas en lösning med 1080p också tycker man. :)
     
  7. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Suck.

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
     
    Sweden2 och roffe99 gillar detta.
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr så finns det ingen fix ännu. Något Sony måste fixa i nästa uppdatering.

    Om inte du har lust o roota för då finns det mods med fungerande 1080p inspelning.
     
    Last edited: 19 jun 2013
  9. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Säger som en annan medlem i forumet om ditt inlägg...suck :(

    Snacka om snedvriden syn på hur folk skall bete sig i forumet o s v och snacka om att kasta begskedjor i glashus. Tråden heter så vitt jag begriper "stora uppdateringstråden" och är så vitt jag har förstått öppen för alla användare oavsett bakgrund och erfarenhet av Sony eller XS specifikt - negativt som positivt eller neutral. Den heter inte "Stora gnällspikstråden"...eller "min pappa är starkare än din" eller "jag vet minsann bäst och du skall inte komma här...".

    För övrigt är det bara tragiskt att läsa dina kommentarer men jag kommer inte att "försöka ställa in mig i ledet" när det gäller dina åsikter och kommentarer och överdrivna och våldsamma generaliseringar om företag eller andra användare som inte tycker som du.

    Det vore väl kanske inte så dumt att försöka bli av med din XS på något sätt så blir du ju kvitt problemet och slipper Sony, dess värdelösa utvecklare och dåliga uppdateringar och läsa om andra användare som inte har samma problem som du.

    Vi kanske skulle starta en insamling.............kallad "Rädda Galaxy från Sony och dess värdelösa utvecklare och hopplösa okunniga användare".

    Ha en fortsatt bra dag - önskar en nöjd XS användare.
     
  10. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Suck...suck - ja vad skall man säga :)
     
  11. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ja, precis. Det var bara för mycket :)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Suck!!
     
  13. Droidsson_1

    Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    405
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Fungerar finfint 4.1.2. Det enda jag märkt är att när täckningen är lite sämre kan den koppla ner nåt samtal då och då. Annars rullar den ju finfint....eller hur Galaxy? ;)
     
  14. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Feedback

    Jag går medvetet lite mer OT här. Min föhoppning är väl kanske att du skall förstå. Naivt av mig må hända, men jag försöker trots allt.

    Du skriver att du måste anpassa dig. Nej, du måste inte anpassa dig. Jag har ingen aning om dig som individ, utan jag uttalar mig nu om ditt beteende och hur jag tolkar det. Du snittar ett inlägg om dagen i detta forumet och en inte oansenlig mängd tycks kretsa kring Xperia S. Tilläggas kan att det sker med, i mitt tycken, en negativ klang. Du söker dig alltså mer eller mindre regelbundet hit för att skriva negativt om en telefon. Då handlar det inte om att du måste anpassa dig, då handlar det om att du vill vara här och att du vill ha den tonen du har.

    Alternativet är förvisso att du inte vill vara här, och du egentligen vill framstå som positivt, men du har lite otur med genomförandet. I nuläget upplever jag det som lite oklart vilket av alternativen som mest talar till din fördel.

    Xperia S är en telefon, vissa har bra upplevelser, andra värdelösa. Tyck vad du vill. Men att folk reagerar på att du generaliserar rejält kring kompetens på individ och organisationsnivå är helt naturligt. Lika naturligt är det då att man tröttnar på ditt beteende. Vi vet att du inte gillar Xperian och Sony, men kan vi inte byta stift nu så att skivan slutar hacka..

    Om du inte håller med om sista stycket lutar jag åt du har lite otur med genomförandet.

    Btw, anmäl mig gärna.

    GMY
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jodå, den fungerar riktigt bra jämfört med ICS, har faktiskt inte klagat så mycket på JB som är klart mycket stabilare.

    Finns dock en del buggar som måste åtgärdas som försvinnande av en del widgets o inställningar vid reboot, den stör mig mest. Jag har haft dålig täckning (tele2) rätt länge så jag kan inte uttala mig om det.

    Hoppas värdelösa Sony fixar buggarna rätt snart dock ;) :D


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nej då där har du fel, det är inte bara negativt och det är inte värre än många andra skriver. Det är bara så att några inbitna fanboys så som Roffe singlar ut mig/mina inlägg och startar OT-tjafs. Enda anledningen som jag ser det är att de vill tjafsa och bråka o att de inte står ut med att jag dissar Sony. Jag har fått dåligt rykte pga tidigare tjat o gnäll och det lever vidare och oavsett vad jag gör skriver så tolkas det som negativt. Läs tillbaka i tråden o se för dig själv.

    Skrev en hel del neutrala inlägg, speciellt sedan JB kom men så råkade jag skriva så här igår:
    Ordet i fetstil är nåt som folk här ogillar och startar sina påhopp på mig. Att jag kallar Sony värdelös borde inte reta nån utom Sony, det är multimiljard företag som Roffe tex känner att han måste försvara för att hans upplevelse är har varit bättre än min. Det spelar ingen roll vilken ton/sätt jag använder/skriver, jag har en stämpel och fanboysen tar vartenda tillfälle för att påtvinga mig deras syn. Snälla ta o läs alla mina inlägg sen ett tag tillbaka, jag har tonat ner, sen har 10-tal andra medlemmar gnällt och dissat sony mycket värre än jag på sistone men jag får utstå skit för att jag väljer ordet värdelöst.

    Jag har sällan börjat förolämpa en användare dock har jag förolämpat företag men andra här förolämpar och gängar ihop sig mot mig (dagisnivå)... men jag kommer inte ge mig för lättvindigt.
     
  17. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Men.. Du uttalar dig ju inte om Sony, du uttalar dig om utvecklarna på Sony (se ditt eget citat). Förstår du nyansskillnaden? Lite som att skälla ut killen i kassan på Ica för att Ica höjt priset på mjölken.

    Jag är övertygad om att du i grund och botten inte är ute efter att reta upp folk eller gå folk på nerverna. Men ser du själv i stycket ovan hur det du menar i tanken kommer ut helt annorlunda i det du skriver.

    Du saknar kanske uppsåt, men misslyckas i kommunikationen :rolleyes:

    Gmy

    Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2


    Edit: Note to self. Stop trying to save the world. We're fucked anyway :P
     
    Last edited: 19 jun 2013
  18. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja här var det ju som vanligt trevlig stämning..
     
  19. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hell yeah.. Vänta bara tills vi skall lösa världens fattigdom och peak oil..

    We're on fire.

    On a more serious note. Jag är sjukt nöjd med min Xperia men då med freexperia på den. Blir nog dock att dra i stock nu i helgen. Finns det någon rom ännu eller är det bara Sonys?

    Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Sorry men jag lägger alla på Sony i samma korg, utvecklare säljare etc.. det borde inte spela roll, det blir löjligt nästan om allt måste vara 100%igt genomtänkt vilka man ska singla ut i ett företag. Sen är det ju faktiskt utvecklarna som misslyckats om en lur har buggar eller hur inte VD´n eller Säljchefen.. eller hur? Vet att utvecklarna inte har det lätt när chefer flipp-floppar men men hoppas inga utvecklare på sony läser detta och gör nåt drastiskt. Ja ja ta vidare snack via PM om du känner för att diskutera.

    Jag kör denna, bäst imo
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266993

    en annan baserad på stock
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2263625
     
    Last edited: 19 jun 2013