Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MM... möjligen kan man säga att ledning misslyckats. Men måste säga att du ibland verka skriva ner Sony för 1 lurs skull (jag kan ju inte säga de acro S eller Ion eftersom du inte äger en sådan). Sony må vara långsamma på att uppdatera sina lura ja. Det skulle man ju kunna förstå. Det har också funnits rykten om maktkamp mellan Sony Japan och Sony Mobile i och då b la utvecklingen i Sverige. Man kan alltid tycka att Sony kanske har för bråttom att införliva mobildivisionen. Sony har sedan uppenbart bestämt sig för att koncentrera sig på de lurar (läs: Xperia Z serien med tablets och mobiler o s v) som tillkom efter att Bert försvann ifrån och blev Ordförande för mobildivisionen, innan han då avgick. Man kan säga mycket om detta också. Sedan kan man ju förstås klaga på att mjukvaruutvecklarna misslyckas med sin mjukvara. Jag vet inte om man egentligen kan klaga på dem faktiskt. De måste ju faktiskt få ut mjukvaran för eller senare, för att inte helt hamnar på efterkälken och denna brådska skapar helt enkelt mjukvaruproblem. SÅ enkelt är det. Det fanns en tid för många år tillbaka, då jag var barn då buggar faktiskt inte var så vanligt. Utvecklingen gick inte heller med rasande fart, vilket gjorde att företag inte behövde släppa sina produkter för tidigt, men det är detta som sker idag. Sony måste ju släppa JB för att vi som kunder var förbannade. Sedan när vi får som vi vill, då är vi förbannade för att det finns fel. Om sony skall få ut en helt buggfri mjukvara, så måste de få jobba med den tills den är buggfri. Så enkelt är det. Man kan säga så mycket man vill om det, men så länge vi kunder kräver snabba uppdateringar, så kan vi inte heller begära att dessa är buggfria. SÅ med andra ord, skulle jag faktiskt vilja skylla på oss själva. Hade vi kunder inte krävt det bästa och det senaste så snabbt som möjligt, hade vi troligen haft lurar som funkat ifrån start. Bara något att tänka på. :-) Sedan håller jag med dig på ett sätt.... hehe Jag är lite ledsen på att min inte är perfekt än. Men jag vet ju att den kan ju vara det. Gingerbread var grym på Xperia S. JB är förtillfället nummer 2 (och det just för buggarnas skull). ICS var tyvärr en katastrof, men det var det för alla tillverkare. Samsung, HTC och de har liknande problem med att få ut mjukvaran för fort, och deras mjukvara är vad jag förstått många gånger värre än Sonys mjukvara.

    En tanke till. APple och iPhone. Jag har faktiskt nästan aldrig hört talas om någon applefantast kräva så mycket av sitt företag apple i uppdateringsväg som vi androidägare många gånger gör. JO, föresten de kräver en sak, att det skall fungera. MIn bror har mig veterligen aldrig sagt: "Nu får de fans släppa uppdateringen" de snarare tänker, den kommer när den kommer. Kanske är det därför iOS kan vara relativt välfungerande (inte buggfri) och apple ägarna nära på alltid nöjda med en uppdatering som de får. Jag tror att detta är orsaken. Apple får av sina brukare ganska mycket tid, till att få en så välfungerande OS som möjligt. Vi ger inte androidtillverkarna samma möjligheter. Sony försöker helt klart ta ut svängarna, men p g a förbannade kunder måste de till slut släppa sin mjukvara.
     
    Last edited: 19 jun 2013
  2. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Suck...du har det inte lätt Galaxy...men du ger inte upp så lätt förstår jag. Det finns kanske en anledning till att jag med flera "gaddar" ihop sig och det kanske du skall tänka efter vad det kan bero på. Kan det vara dina generaliseringar och grova överdrifter eller att du skriver samma sak i varje inlägg eller vad tror du............fundera vidare, lycka till ;)
     
  3. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sonys VD svarar på frågor...

    Här intill i nyheter kan man läsa och se en video där Sonys VD Kazuo Hirai svarar på några frågor bl a om varför vissa uppdateringar tar sådan tid. Kan vara kul att läsa vad som sägs från officiellt håll istf spekulationer och mer eller mindre kvalificerade gissningar och kategoriska självsäkra uttalanden från folk som "minsann vet bäst"........o s v.

    Om uppdateringar sägs bla:

    "När det gäller utdragna uppdateringar svarar han att det beror på mängden mobiler Sony vill nå ut till. Enligt Kazuo Hirai vill Sony nå så många mobiler på så många marknader som möjligt. Detta kan leda till att de ibland tvingas prioritera vissa marknader och telefonmodeller över andra. Sonys ambition är dock att kunna leverera snabba uppdateringar till samtliga mobiler".

    Det kan man ju tolka lite olika och kan säkert diskuteras om man hittills har lyckats med men ambitionen är väl att kunna leverera snabba uppdateringar även om man har långt kvar. Trots "värdelösa" utvecklare m m.

    https://swedroid.se/sonys-vd-kazuo-hirai-svarar-pa-fragor-diskuterar-utdragna-uppdateringar-notis/
     
  4. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med, en gissning kunde åxå vara att apple har bara 1 enhet att hålla på reda och bestämmer själva när de ska presentera sina uppdateringar, värre är det för android enheter där google presenterar en uppdatering och tillverkarna får bråttom att anpassa den till alla sina mobiler!
    Apple har ju å andra sidan sett lika ut sedan 2007 medan android ändrat en hel del och alltid testar nya funktioner före äpplet.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Min officiella kommentarer som användare av Xperia S är att Sony har "skött" Xperia S otroligt dåligt och misslyckats totalt. Sen om man tror på vad en VD för miljard företag säger inför media tyder på att man fastnat i puberteten.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  6. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Tyder på pubertet!? :-) Nu ber du om att bli påhoppad. Du har nog inte många vänner längre för dom har du säkert stött ifrån dig. Du har säkert svårt att förstå varför du blivit av med dina vänner då du egentligen inte menade något illa med det du sa/gjorde.

    Skickat från min LT26i med Tapatalk 4 Beta
     
    roffe99 gillar detta.
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Va? Ensam? är du :screwy:? jag har ju min Xperia S, BFFs :D

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 jun 2013
  8. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Skrev inte att man behöver tro på en VD - bara att det kan vara intressant att läsa hans förklaring och det är lika intressant och mera "officiellt" än din "officiella" förklaring min käre Galaxy. Dom allra flesta inklusive Swedroid själva har i flera sammanhang efterlyst "officiella" förklaringar och svar på den senaste tidens turbulens kring Sonys uppdateringar.

    Alla som läser detta förstår nog vad VD:n menar och förstod också min korta kommentar kring uttalandet som man får tolka som man vill - du begrep nada av detta och kom med nån fånig kommentar om pubertet m m.

    Sorgligt :)
     
  9. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Galaxy går från klarhet till klarhet - han skriver "min officiella kommentar" och dömer i samma andetag ut en "officiell" kommentar från Sonys VD och kallar det för pubertet att läsa och tro på officiella kommentarer från Sonys VD. Som många har efterlyst.

    Han begriper nog inte själv hur roligt det är tyvärr. Eller inte.:)
     
  10. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Märkte precis att man kan starta luren i ett felsäkert läge när luren är igång. Håll innan On/Off knappen tills menyn kommer upp. Håll sen fingret på Stäng av. Då ploppar dialogruta upp. Det var nytt, eller?

    Skickat från min LT26i med Tapatalk 4 Beta
     
  11. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Ja, kom i 4.1 i stock med.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta
     
  12. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Galaxy och roffe, kanske ni kan ta ert kärleksgnabb i pm istället så vi andra slipper se det? Det börjar bli tröttsamt..
     
    pissenisse och Sweden2 gillar detta.
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag har flera ggr skrivit att de får ta det via Pm om de vill diskutera men dessa är typiska mobbare/översittare som måste ha publik. Sorgligt.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vadå "de"? Du är ju en av huvudrollerna i tjafset. Svara honom enbart i PM för att visa dig bättre. Besvara INTE detta inlägg heller.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 21 jun 2013
    roffe99 gillar detta.
  15. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du har naturligtvis helt rätt. Skall undvika att ge mig in i meningslösa diskussioner med Galaxy - men ibland kan man bara inte hålla sig - han är bara för mycket.
     
  16. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Lägg ner nu, jag har varnat er förut så ni vet exakt vad jag kommer att göra med varje inlägg som har inslag av påhopp, så slutar ni inte att uppföra er som dagisbarn så får ni skylla er själva.

    Och jag skiter i vem som började, vems fel det var etc, ni gör bara det jobbigt för oss andra som vill läsa om uppdateringar och det vi istället får är barnsligt tjafs, trots att flera har bett er att sluta.
     
    Vidur, pissenisse, Sneaky och 5 andra gillar detta.
  17. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har precis skrivit att jag skall sluta - se ovan :)
     
  18. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Med tanke på att du gjorde ett till påhopp i det inlägget så räknade jag inte det som att du hade slutat. Man kan inte säga en sak och göra en annan i samma inlägg.
     
    pissenisse, Rokare, SE fanboy och 1 annan gillar detta.
  19. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det var i alla fall menat som att jag höll med dig och tänker lugna ned mig och sluta med personangrepp och liknande.

    Sen kanske man inte skall påpeka att andra ägnar sig åt påhopp och personangrepp och i samma veva påpeka att andra beter sig som dagisbarn. Man kan inte säga en sak även om du är rätt ute och sen göra samma sak. Det blir mindre trovärdigt så att säga. :)

    Glad midsommar annars o_O
     
  20. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Generell påhopp och det står jag för, känner du dig utpekad så är det inte mitt fel.

    Det var dock personangreppen som jag inte gillade, samt att ni var flera mot en person, det är lite mobbningsvarning, vilket aldrig är okej i mina ögon.