Problem: Minneskort ur funktion

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Spatzibo, 24 jun 2013.

  1. Spatzibo

    Spatzibo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har tidigare haft ett minneskort på 16GB i min telefon. Detta har funderat precis som det ska, fram till ett par dagar sedan, då telefonen varnar för korrupt formatering på kortet. Well, tänkte jag, jag blåser om hela kortet (hade inget viktigt på). Det hjälpte inte alls, då den fortsatte klaga på korrupt formatering.. jag monterade ur kortet i inställningarna. Jag kunde tyvärr inte montera tillbaka kortet.

    Nu är kortet helt ur funktion. Tror ni det kan vara kortet som är trasigt, eller är det något fel på telefonen? Kortet har kanske två år på nacken.

    Jag har ytterligare en fråga. Vilket minneskort kör ni med? Jag har funderat på ett 64GB, men vet inte vilket jag ska välja. Kollat på Webhallen bl.a.

    /M

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  2. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Här är en tråd där det redan tas upp vilka minnekort folk kör med till XZ: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=93442&highlight=minneskort

    Viktigt att tänka på är att det inte är helt enkelt om du vill för ExFAT på ett kort större än 32 GB. Det kan också vara bra att välja ett snabbt minneskort; underlättar bl.a. vid kopiering av mycket data.
    Själv har jag ingen uppfattning om vilket märke som är bäst; kör med ett Samsung 32 GB CAS 10, som fungerar ok för mig.
     
  3. MagnusA

    MagnusA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Google Pixel XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel XL
    Intressant, jag har en XPERIA Z och råkade ut för exakt samma sak för några dagar sedan. Hade ett fungerande 32GB minneskort och telefonen varnade och frågade om jag skulle formulera om det. Hade inget val så jag formaterade och efter det fungerar kortet inte överhuvudtaget, inte ens PC'n kunde göra något med det. Helt dött och går inte att formatera. Är detta slumpen eller har det med senaste XPERIA uppdateringen att göra?
     
  4. MartinM

    MartinM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    har exakt samma problem,

    Kör nu nya 4.2.2 och det är fortfarande så där med
     
  5. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med ett kort på min sgs3, inget med telefonen att göra är kortet som gett upp. Många har haft detta problem och speciellt så verkar det vara SanDisk kort för det mesta...

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  6. MartinM

    MartinM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. Spatzibo

    Spatzibo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gick i all hast till Webhallen och köpte ett nytt, SanDisk 32GB Cat 10. So far so good! Peppar, peppar.. Ger detta kort upp så kommer jag definitivt byta till ett mer gediget kort.