1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

4 GB internminne för lite?

Diskussion i 'Allmänt' startad av flierman, 17 jun 2013.

  1. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är ute efter en telefon på 4 tum och de alternativ jag funnit har dessvärre bara 4 gb internminne, hur blir detta efter en installation av Jelly Bean är klar..hur mycket finns kvar för appar? Det känns som det är alldeles för lite och att utrymmet för appar kommer att bli ett problem med cache och liknande.

    Någon som har erfarenhet/kunskap om 4 GB är alldeles för lite?

    Det lär ju inte bli mer än 1,7-2 GB ledigt...
     
    Last edited: 17 jun 2013
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Finns inte så många bra androidlurar på 4 tum. Har du kollat på en iPhone 5?
     
  3. 181wolf

    181wolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Men 4GB interminne[RAM eller Arbetsminne] är väl väldigt bra. Min HTC One har 2GB och det har även Samsung S4. Vilken telefon har du hittat som har hela 4GB?
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 964
    Mottagna gillanden:
    7 961
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle tro att TS refererar till internminne som de lagringsminne som är i byggt i telefonen och inte RAM-minnet.

    Eller tro och tro, är väldigt säker på det :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  5. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :-) ja, tänkte lagring men skrev RAM...menar såklart lagringsminne.

    Jag har letat halvt ihjäl mig efter en 4 tummare med 8GB lagring och Android Jelly Bean men finner inga med bra specs till ett vettigt pris. Så jag får kanske inrikta mig på en 4.3 tummare som är så smal och smidig som möjligt.

    Xperia M kommer snart och den har allt jag behöver, förutom att den bara har 4gb lagring...så trist. Samma med Galaxy Ace 3

    Nästan så att jag börjar kolla på WP8 som jag gillar (haft en) men jag har en nexus-platta så vill gärna ha samma operativ på både telefon och platta.
     
    Last edited: 17 jun 2013
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du kan ge upp. Jag hittade ingen så jag köpte mig en Nexus 4.

    Den dagen det kommer en liten telefon med topprestanda (eller i alla fall sådan prestanda som gör att Android inte laggar) köper jag den.

    Min absoluta favorittelefon är fortfarande min Sony Ericsson Ray när den var ny och flöt. Perfekt format! Lite större skärm hade man nog velat ha idag men ändå. En telefon med 4"-skärm utan att ha centimetervis med plast runt vill jag ha.
     
  7. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja känns dessvärre som om jag får ta en 4,3 tummare för där finns det bra utbud men det är eländigt att ingen gör en bra telefon på 4 tum. allt över 4.3 tum är helt uteslutet så jag får kika vidare på Xperia L, Xperia Acro s och Xperia V och se vad som kan passa mig. Vill dock inte ha 4g som Xperia V då det verkar dra batteri och jag har ingen användning för det där jag vistas (i fjällen).
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du kan alltid stänga av 4G om du vill. Det gör många som inte bor i en större stad.

    Om du skall röra dig mellan stora skillnader i gradantal skulle jag inte kört på en telefon med glasbaksida eftersom det alltid finns en liten risk att de kan spricka. Om du lika gärna kan ha ett skal eller t.ex. ett D-brand spelar det ju däremot inte lika stor roll.
     
  9. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    4 tum är svårt att hitta, tyvärr. På 4,3 tum finns däremot fler lurar att välja bland. Det är synd att det börjar bli så få mindre telefoner, även om jag inte använder det själv.

    Angående det du sa om 4G så går det väl att bara slå av 4G om du inte kommer använda det, eller? Jag har inte så bra koll, men det borde väl vara sa.
     
  10. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Samsung S3 mini är på 4 tum, har 8GB lagringsminne och JB 4.1. Fast den kanske inte prestandamässigt lever upp till dina krav?

    Använder b la en S3 mini och en Xcover2 (4GB lagring) i jobbet och tycker dom flyter på bra till mail och att ringa med, samt lite surf och spotify.
     
  11. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag har sneglat på S3 mini men är lite orolig över skärmen, att den har för låg upplösning...hur tycker du skärmen är?

    Sen känns den lite plastig.för övrigt verkar den riktigt bra.
     
  12. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det finns telefoner med Jelly Bean och 4GB flashminne som kan köra appar direkt från SD-kortet, så om vissa märken (Samsung, Sony?) inte klarar det så köp andra märken istället.
     
  13. b.carlsson

    b.carlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det beror ju helt på hur mycket du ska lassa in, men jag gillar att åtminsone ha alla southpark så 64gb vart det för mig.