Negativa.

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av jarkssib, 17 maj 2010.

  1. jarkssib

    jarkssib Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Varför är alla så negativa när det gäller samsung galaxy?

    Visst, jag vill gärna se en uppgradering till 2.x men som det är nu gör denna telefon faktiskt allt jag köpte den för.

    Som telefon tycker jag att den är fantastisk, detta är den första telefon jag har där jag faktiskt kan genomföra ett samtal utan att det bryts (taskig täckning).

    Det var mina 5 cent.....
     
  2. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Är det någon telefon som har Android 2.1 och som släpptes samtidigt som Galaxy'n?

    Jag har provat iphone, så jag är mycket nöjd med min Galaxy. :)
     
  3. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Kan inte svara så mycket för Galaxy, eftersom jag själv har en Spica. Men skulle kunna tänka mig att den största irritationen är att ifall inte 2.x kommer så blir ju den modellen efter när det gäller utvecklingen av applikationer och spel. T ex. nu så vet ju utvecklarna av apparna om problemet med att vissa modeller inte har fått 2.x än. Och försöker så gott det går att göra dom bakåtkompatibla med 1.5/1.6, men detta kommer ju dö ut mer och mer då fler och fler får 2.1 på sina mobiler. Och då sitter ju de med modeller som har 1.5/1.6 och blir mer eller mindre tvingade att köra gamla uttjänta appar som inte utvecklas längre, som kanske innehåller buggar som kör till det för dom.

    Men det är kul att se någon som är nöjd med den:)
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Olika personer har upplevt olika grader av problem med den.

    Jag är så sjukt missnöjd eftersom den INTE gör det som det står att den ska klara som jag kör den. Kan vara att jag fick ett måndagsex, men mina kompisar med Galaxy har upplevt delvis samma problem. Mitt problem är väl att jag faktiskt förväntar mig att alla grejer ska funka (WiFi <-> 3G, telefonitäckning, konstant blåtandsheadset, GPS som visar var jag är, USB-drivisar som funkar på 64bitars operativ utan meck etc) Inget av detta klarade min Galaxy av, så mitt missnöje är inte direkt beroende på 1.5, utan på hur dåligt Galaxyn funkade för mig.
     
  5. Mike

    Mike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur har varit inne på service tre gånger. Första gången var det dåligt ljud när man pratade med folk, andra gången hittade den inget mobilnät och tredje gången för att sensorn som känner av om man har luren vid örat inte fungerar. Det sista felet är inte åtgärdat trots att den var in en vända. Nu har det gått så långt att jag inte orkar bry mig om skiten längre. Går bara och funderar på vad nästa lur ska bli.
     
  6. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag valde mellan Android och iPhone. Blev android för att det verkade roligare eftersom det är mer öppet och förväntade mig att det skulle släppas nya versioner lite då och då. Fick bli en Galaxy eftersom den var snäppet vassare och lite snyggare design, enligt mig, än HTC Magic. Telefonen har vissa nackdelar tycker jag men mest är att den inte kommer att få en officiell uppdatering.
     
  7. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det ända negativa för mig är att dom inte uppdaterar och att tex bluetooth drivrutinerna inte fungerar med de flesta apparna, tex som att koppla in en wiimote och sånt.

    Själva mobilen har fungerat bra sen jag fick den men man märker att det är en första generationens android mobil. Jag kommer nog ha kvar denna ett tag till om jag inte vinner pengar :P Dock så stannar jag nog på android.
     
  8. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Vi får se det såhär, nu har android fått sin marknad i Sverige, så hoppet finns på att fler mobilsläpp kommer till Sverige med då:) Ska bli spännande att se hur resten av året ser ut på den fronten:)
     
  9. finrist

    finrist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min galaxy fungerade skräp tills jag rootade och flashade in 1.6 i den (fungerar bättre nu). Gick inte att uppdatera med NPS.

    Problem jag hade innan:
    Sensorn för att släcka skärmen när man har den vid örat fungerade ej, pep i folks öron av att jag tryckte på knappar, och vice versa, gick inte att få fram den när jag behövde den vid bank-ärenden.

    Den startade om sig själv ca 3 gånger per dag (så folk kunde inte ringa för den fastnar vid pin-koden).

    Den var helt abnormt långsam.

    Wifi koppas ner fortare än kvickt så fort man tittade bort och allting syncas över 3G istället för Wifi när det finns.

    Fortfarande problem med:
    Låsknappen på sidan fungerar fantastiskt överdåligt. Man trycker, inget händer. Trycker igen, den tänds och sen släcker sig på en gång som om tidigare tryckningen ligger kvar i nån kö och väntar.

    Geotaggning av bilder: När man knäpper kort får man vänta i 10+ sekunder innan man knäpper om man ska hoppas på att geotaggning ska komma med, annars så skiter den tyst och högaktligen i det.

    Gör mig förbannad
    Att Samsung släpper Spica några månader senare och nu slänger i ansiktet på mig att den har Android 2.1 (tv-reklam) och jag sitter lurad med min gamla Galaxy som ändå kostade lika mycket som en iPhone.
     
  10. moses

    moses Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju utan tvekan en av de absolut sämsta produkterna i modern tid.
    När jag fick den gick den inte att ringa med, medföljande programvara ville inte kännas vid telefonen. Positioneringen sa att jag var utanför sundsvall, proximity censor fungerar sporadiskt vilket gör att man skickar toner till folk med kinden, alternativt den vill inte vara med om man vill använda tonval (har jag fortfarande problem med förresten, hur har ni som löst det gjort?. Vissa säger damsuga telefonen, men det hjälpte inte för mig).

    Dessutom så förstår den inte att den är en telefon i första hand, det tar ju en två-tre signaler för den att orka suga fram en ringsignal, så många samtal missas pga detta, det samma gäller när man ska ringa, då kan den vara seg som sirap för att den pysslar med något annat, typ synkar kontakter.

    Jag har försökt häva köpet, men har hittills inte lyckats. Galaxo gör den ju bättre, men det känns konstigt att behöva hacka in en alternativ mjukvara för att få något som kostade så pass mycket att fungera.
    Ni som lyckats häva köpet får gärna komma med tips, allt som händer för mig är att de ber mig skicka in den (igen och igen) å den kommer tillbaka med "ingen åtgärd, allt fungerar som det ska" vilket ju också är galet irriterande med tanke på att det inte alls fungerar. Om de åtminstone erkände att de har grymma problem och lovade att de arbetar på en lösning.
     
  11. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Samma problem för mig. Det beror helt på var du köpt den. Dustin där jag köpte min frånsäger sig allt ansvar och hänvisar till Anovo som bara säger att det inte är fel på den utan att testa den alls (den har varit där tre gånger nu med samma felbeskrivning). Samsung vägrar ta ansvar för att skiten inte funkar (de hade annars kunnat ge riktlinjer till Anovo).

    Min kompis som lyckats reklamera den köpte den på Elgiganten och den var inne till Anovo 2 ggr innan han fick häva köpet.
     
    Last edited: 19 maj 2010
  12. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sorry dude, känn på en modern androidtelefon så inser du att Galaxyn är en plåga.
     
  13. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Fast det går ju faktiskt inte att jämföra! Som att säga att Hero är en plåga jämfört med Galaxy S. i7500 är rätt likvärdig med andra samtida android-lurar
     
  14. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Kan absolut inte hålla med där. Mina kompisar som har Hero är fortfarande väldigt nöjda med sina lurar även om de väntar på 2.1 uppdateringen.

    Galaxy fungerar ju avsevärt sämre än utlovat med originalmjukvaran än konkurrenterna. Det finns ju långa listor här på forumet med buggar och saker som inte fungerar som utlovat.

    Drar man in en alternativ ROM blir den ju enligt de flesta här på forumet OK, men det är ju inte Samsugs förtjänst.