Problem: Min Xperia V som har stora problem

Diskussion i 'Xperia V' startad av PontusFBG, 27 jun 2013.

  1. PontusFBG

    PontusFBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Xperia V startar om sig hela tiden om inte laddaren är ansluten eller telefonen är i flightmode.

    Det började för några veckor sedan att det ringde och två sek in på samtalet så startade den bara om sig och så gör den hela tiden när du försöker använda den. Försöker du surfa spela ringa sms:a så startar den om sig hela tiden. Men med laddaren inkopplad så fungerar den eller om den är i flightmode utan laddare så funkar den utan problem. Detta är ju inte acceptabelt och jag vet inte vad jag kan göra förutom att skicka in den på service. Men jag vill ge alla experter här en chans till att hjälpa mig.

    Telefonen är uppdaterad med alla senaste uppdateringar
     
  2. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du försökt med att göra en total återställning av luren? Första steget kan vara att gå via Inställningar och där hitta " Återställ standardinställningar".
    Om inte det skulle fungera är nästa åtgärd att installera mjukvaran på nytt via SEUS.

    Sent by airwaves using Tapatalk 2.
     
  3. PontusFBG

    PontusFBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en ominstallation precis men det hjälpte inte..

    Hur gör jag med SEUS?
     
  4. PontusFBG

    PontusFBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installerade om mjukvaran via SEUS och när det var klart så funkade det i 5 minuter sedan startade den om igen och igen så nu är den nära att kastas hårt i golvet.

    Har ju garanti kvar så jag får lämna in den men detta har nog var den tele som krånglat mest av det ägt hittills. Först SOD och sedan detta
     
    Last edited: 27 jun 2013
  5. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Sista försöket, flasha en ny firmware från firmware-tråden här på forumet. Wipe everything!
     
  6. PontusFBG

    PontusFBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det känns som en aning överkurs för mig att ge mig på det där..
    Lämnar in den så får vi se om dom kan få ordning på den!?

    Fick dammat av min Xperia NEO så nu kan jag ringa igen utan att det startar om sig.
     
  7. PontusFBG

    PontusFBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En liten uppdatering efter jag lämnade in telefonen på service. Idag fick jag tillbaka den och följande är gjort av Delta service i Malmö.

    Touch kalibrering & återställning utav mjukvara (9.1.A.1.140) Test av samtal ,drop test meny,touch display test mot instrument (2G-3G)

    Telefonen har fungerar som den skall igen :)