Pipo m9 Rk3188

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av poengstr, 18 apr 2013.

  1. elzza

    elzza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På första plattan jag köpte för 1mån sen blir det så men på den jag fick igår kan jag gå in under visning.
    Det är samma FW på båda.
    Vet ej vad det beror på.
     
  2. elzza

    elzza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag ändrade till Svenska så blir det samma även på den nya, Inställningar har tyvärr stoppats
    mycket märkligt när man bara ändrar från Engelska till Svenska.
     
  3. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att ingen beställer från tabletkungen när de knappt skiljer något i pris istället för att riskera tull å grejer ?
     
  4. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Nja deras priser stämmer väl kanske inte helt. Du kommer ändå få riskera att betala moms om du beställer från dem. Dessutom så är jag inte säker på att de är så bra att hantera garantiärenden, jag har ingen egen erfarenhet av dem så jag kan inte uttala mig om de är dåliga på den punkten men företag av den här typen brukar inte vara kända för att vara bra på just den biten..

    Finns en tråd om dem i forumet om jag inte helt missminner mig. Du kanske kan hitta mer matnyttigt där.
     
  5. djkmmo

    djkmmo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Därför att Tabletkungen inte är en butik i vanlig mening, utan en handelskommissionär. I praktiken betyder det att du egentligen inte köper en platta från Tabetkungen, utan Tabletkungen förmedlar en affär mellan en kinashop och dig, mot ett visst påslag. Ev. avgifter för moms etc faller då på köparen av varan, d.v.s. dig, att betala, då plattan aldrig varit i Tabletkungens ägo när den når dig. Garantiåtagande etc. ligger på den kinashop som är säljarparten i förmedlingsuppdraget, inte på Tabletkungen. Tabletkungen hanterar med andra ord inte garantiärenden varken bra eller dåligt; de hanterar dem inte alls, utan skickar det vidare till den butik som sålt varan.
     
    Last edited: 29 jun 2013
  6. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Då har geekbuying fått iväg min andra order..det tog ju bara 14 dagar & ett antal mail..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  7. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack båda för bra förklaring. Dock när jag läste tråden om tabletkungen, angående besvikna kunder, så var ju inte folk helt nöjda med geekbuying och en annan sida oxå. Blir lite kluven vart jag ska beställa ifrån. Har ingen lust med strul å inte heller betala "svenska" priser
     
  8. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min (hittills enda) affär med Geekbuying gick iaf hur smidigt som helst. Men för all del, alla internetbutiker har väl sin del av missnöjda köpare...
     
  9. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Jag har nu gjort två beställningar av geekbuying, första va min M9, den beställningen gick hur smidigt som helst, hade den hemma på nio dagar. Sen bestälde jag en Pipo S3 för två veckor sedan..den skickades först igår..efter det att jag själv legat på och undrat varför inget händer...det visade sig att fodralet jag köpt till plattan var slut i lager trots att hemsidan sa att det fanns i lager..jag bad att få byta färg på fodralet till ett som fans i lager och det gick bra, dagen efter gick paketet iväg.
    Ett tips om man ska beställa från geekbuying är att dubbel kolla deras lagersaldo med live chatten innan beställning..det tänker iaf jag göra inför en ev. ytterligare beställning.

    Skickat från min M9 med Tapatalk 4 Beta
     
  10. farbror frej

    farbror frej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det finns skärmklipp inbyggt i eller om man behöver använda sig av någon app?
     
  11. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Finns inbyggt. Jag fick stänga av det då min dotter på 5 år kom på funktionen och gjorde typ 200 skärmdumpar av saker hon tyckte va kul :D

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta
     
  12. farbror frej

    farbror frej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hon på 5 år lyckas men inte jag :D var är ynglingarna på väg?
    Hur gör man?
     
  13. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Inställningar/ScreenshotSetting

    (iaf på 4.1 som jag har återgått till på min platta)
     
  14. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Då har jag oxå lagt en beställning från geekbuying på en M9 och en wifi display stick. Hoppas nu jag får det innan semestern om 3 veckor
     
  15. Hrvat89

    Hrvat89 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    någon som vet en app som kan hantera mkv filer, för det står ju att pipo klarar av mkv har jag för mig.
    just nu hackar bilden när jag spelar upp med vlc.

    Avi och mp4 funkar fint.
     
  16. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    BSplayer funkar finemang för mig med mkv.
    En annan sak som jag älskar med just BSplayer är att du kan spela upp filmer direkt från .rar-arkiv (även över nätverket) utan att packa upp.
    Skitsmidigt så man slipper packa upp allt material.
     
    Hrvat89 gillar detta.
  17. Hrvat89

    Hrvat89 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    WarSpaz tack för ditt svar, ska försöka ikväll när jag kommer hem.
     
  18. sDsB

    sDsB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har haft problem med att skärmskyddet lossnar? Jag menar inte transportfilmen som den levereras med utan den plast som sitter under den? Min var lös i ena hörnet när plattan levererades. Det påverkar inte funktionen, men risken finns ju att den släpper mer.

    Såg att någon dragit bort plasten helt, hur blir plattan då (förutom mer repkänslig så klart). Jag är inte sådär jättesugen på att skicka tillbaka produkten bara för ett skönhetsfel.
     
  19. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Trösta dig med att du har ett mindre problem än mig. Skärmglaset på min platta lossnar ibland uppe i högra hörnet så det går att se hur det ser ut bakom allt. Det är dock inget större bekymmer just nu då då det går att trycka fast den igen så håller den sig en stund men jag är lite rädd att den en dag inte kommer fastna där lika lätt..
     
  20. Hrvat89

    Hrvat89 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    farbror_fester samma på min högra hörnet, fast inte så mycket att jag kan se inne i plattan.

    Någon som använt OTG kabeln?
    När man ska ta bort otg kabeln så bör man gå in i inställningar och sedan lagring och montera bort SD kortet (säker borttagning).
    Jag gör detta och sedan tar ju ut OTG kabeln ur Pipo-n fast en text kommer upp på vänstra sidan som jag inte kan ta bort.
    Om jag bara drar ut otg kabeln ur pipo utan att montera bort sd kortet så kommer det upp en text där det står "osäker borttagning" den här texten kan jag ta bort fast inte när jag monterar bort SD kortet som man bör göra.

    Någon som får upp samma text?
     
    Last edited: 4 jul 2013