Tror ni android eller iphone är mer benägna att köpa app

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 18 maj 2010.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Säger att betalning fungerar överallt på Android nu. Tror ni att Android eller apple folk är mer benägna att betala för sina app? Fått en känsla av att Android vill ha mer gratis och piratkopiering kan vara/bli större till Android. Medan appelfolket gärna betalar för sig. Detta är bara en känsla. Vad tror ni? Eller är det skitsamma?
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Att du har den känslan beror säkert på att det faktiskt inte finns officiellt stöd för att köpa appar i stora delar av världen. Då hittar folk andra sätt att få tag i apparna, piratkopiering osv. Om man kunnat köpa Android appar i hela världen från launch så hade marknaden antagligen sett helt annorlunda ut.

    Det kommer alltid finnas problem med piratkopiering, men är det tillräckligt enkelt och billigt att köpa så gör nog många det oavsett om det är på en iphone eller android mobil.
     
  3. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Folk som köper Apples grejer har mycket pengar så de är nog mer benägna att köpa apps:-)
     
  4. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Personligen tror jag det kommer avsevärt mycket mer Open Source-appar till Android, vilket både är gratis och lagligt. :)
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jo, man måste nog lägga ner lite mer energi på sina betal apps för android iom att man konkurerar med många bra skrivna open-source/gratisalternativ.
     
  6. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En Google nexus One är pris satt på 5000-6000 typ Nerre, tror du verkligen detta? :) Visst jag vet att det är nexus men endå :P

    Så länge inte appen är överprisad kan man lika gärna offra typ en tia på den. Har sett typ bakgrunder för typ hundralappar dock - nej tack xD

    Så jag tror inte att Android kommer bli så mycket mer pirat än äpplet. Sen oxå det faktum att du för en enkel och snabb småsumma slipper göra en massa sökningar och riskera virus gör ju allt så otroligt mycket mer lockande.
     
  7. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Och hur många av alla som kör Android är det som kör en Nexus One?

    Och var hittar du Nexus One i den här listan? :-)
    http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1436&o=produkt_pris_inkmoms

    Den enda iPhone jag hittar på Prisjakt som hamnar under N1 i pris är 3G 8 GB.

    För iPhone finns det alltså inga budgetmodeller. Men till Android har det funnits massor med olika modeller från olika tillverkare under ganska lång tid.


    Men min kommentar var ju inte så seriöst menad. Det jag mest syftade på är att det är lite olika värderingar mellan folk som kör Apples prylar och andra. Det är nog inte utan anledning som det finns sajter som AnythingButIpod.
     
    Last edited: 18 maj 2010
  8. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag säger som jag sa då och säger nu igen:
    Alla som köper en apple kan inte tänka själva. Dom måste ha median att tänka åt en och dom går runt i rosa med en chiwawa i handväskan som mår så dåligt att den både skiter och pinkar däri.

    Att man har en android är inte att man är snålare/mindre rik än en som har ett äpple. Utan mer att man kan tänka med eget skal och inte blir lika ledd av mass median. Jovisst är android rätt poppis nu men det finns fortfarande en hel drös som vet om äpplen men inte androider vet du.
     
  9. Profetengus

    Profetengus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tror att folk kommer köpa mer android apps lite längre fram mest pga att det generella snittpriset är lägre än snittpriset för en iphone app.
     
  10. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Mycket bra fråga faktiskt. Jag har ställt mig den själv utan att formulera den här. Hur betalningsvilliga är vi Androider. Och om vi inte är det - hur mycket av den situationen har Google själv skapat genom att inte ge möjlighet till att betala på ett enklelt sätt ens utan utlämnat oss åt "hack" som Market Enabler och importerade SIM-kort.

    På "Draknästet" var det en drake som sade att gratis först är det sämsta man kan göra, för väldigt få vill sen börja betala.. Det där är sannolikt riktigt...

    Att Fruktsekten är vana vid att betala i alla lägen är ett faktum så där är det inget problem. Men hur är det här? ;)
     
    Last edited: 18 maj 2010
  11. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle Fruktsekten se en annons överallt i Göteborg (t.ex.) om ett porr frukt app som kostar 50:- skulle den ägarens inkomster stiga med antalet frukter i Göteborg..... ne vänta, frukter vet inte hur man porrar för median censurerar sådant för småttingar!! :teeth:
     
  12. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tyvärr tror jag mkt på det. Ifs har inte Linux så många användare men om de (alla linuxdistar) skulle ta betalt tror jag inte "någon" skulle använda det. Kanske en rätt dålig jämförelse :cool:
     
  13. trioni

    trioni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte ha ngt emot att betala några kronor för en bra app. Att kunna ta betalt för appar tror jag också bidrar till att knyta ännu fler duktiga utvecklare till en platform.

    Referensen till Draknästet förstår jag poängen med, men tycker inte att den är rakt av applicerbar på Android Market. Det är en sak om man släpper en gratis app som man sedan börjar ta betalt för. Det är en helt annan sak att införa betalappar på Andriod Market.
     
  14. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med tanke på det eviga gnället om att market inte är öppet för betal appar här i sverige så tror jag det är rätt många som väntar på att få kunna betala. Jag överväger själv just nu att gå antingen pirat vägen eller vänta på lagliga vägen.