Bästa rss läsaren ??

Diskussion i 'Applikationer' startad av knussin, 2 jul 2013.

  1. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Hejsan vilken är den bästa rss läsaren tycker ni ? :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Feedly
     
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag använder Pulse.
     
  4. Number99

    Number99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S9
    gReader är kanon :thumbup:

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
     
  5. SouthSamton

    SouthSamton Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej efter Google reader sitter jag febrilt och letar en ersättare att ha som RSS läsare. I dagsläget har jag testat två stycken gReader och Feedly.

    Den första jag tog ner var gReader och den var verkligen superbra enda nackdelen var att alla mina artiklar försvann när jag markerade dem som lästa även om de enligt inställningarna skulle få bli kvar. En annan dålig sak var att jag rätt ofta fick ett gateway error och kunde inte ladda artikeln. Fördelen var den otroligt snygga instapaper mobilizer där men med ett enkelt tryck kunde få upp artikeln med en massa reklam banners och skit.

    Den andra som jag testat och har nu är feedly. Den är också bra och fungerar mycket stabilare än gReader. Nackdelen här är att man bara får upp en liten preview när man trycker på en artikel, vill man sedan läsa den tvingas man trycka på go to website varpå man får upp artikeln, men nedsmutsad av reklam och banners, vill man sedan ha den läsbar tvingas man trycka en gång på "remove clutter" ikonen för att få den i vettigt format. Vad jag hade önskat var att man från att ha tryck på preview'en till en artikel skulle kunna hamna direkt i detta full-artikel remove clutter läge!

    Finns det någon annan RSS läsare som kombinerar gReaders funktionalitet med Feedlys stabilitet hade det varit underbart, någon som har några tips?
     
  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Vad som är bäst beror helt på vad man vill ha för funktioner.

    Feedly har t.ex. såvitt jag vet fortfarande inte någon notifiering (jag använder RSS för att prenumera på uppdateringar av sidor som uppdateras sällan, och vill alltså få en notifiering när det finns nåt nytt att läsa).

    Med gReader har jag ännu inte lyckats få till det så att jag hamnar direkt på de nya uppdateringarna när jag går in på den, den startar i listan med feeder varje gång så det blir ett extra onödigt klick (som i alla fall jag blir irriterad på). Men jag har bara gått igenom inställningarna en gång, har kanske missat nåt.

    Sen beror det ju på om man vill bläddra mellan inlägg eller om man vill läsa dem (prenumrerar man på en feed där man inte vill läsa allt vill man ju antagligen kunna hoppa över utan att scrolla till slutet), om man vill ha nån form av sökfunktion/arkiv, om man vill kunna läsa offline osv.

    Så vad som är "bäst" går aldrig att säga utan att först specificera vad man har för behov. Ingen app är bäst för alla.
     
  7. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag kör gReader och synkar mot the old reader.

    Gillar den snabba överblicken och att det går mycket snabbare att ta ner artiklar jämfört med tidigare när jag synkade mot Google.

    Taptaked all the way from Stockholm, Sweden.