Damm under skärmen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tonebank, 18 apr 2010.

  1. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Snyggt att firman som lagar telefonerna inte verkar göra någon funktionskontroll på dem.
    Röda pixlar efter att de haft isär telefonen, de har ju sabbat din display. Skit i tvätt och
    ring dem på direkten. Står på hemsidan att om fel kvarstår eller nya fel uppstått så skall
    man direkt kontakta dem.
     
  2. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har skickat ett nytt meddelande till HTC (gillar deras kontaktformulär där hela konversationen sparas i en gemensam tråd - är ju bra att kunna gå tillbaka ifall det skulle uppstå något missförstånd eller "motsättningar") för att få deras syn på saken.
     
  3. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bra att du skriver detta, så när jag kommer hämta ut min telefon ska jag kolla direkt på anovo att allt är i sin ordning, annars får teknikern komma direkt ut.
    Men då kan dom inte snacka om att det är jag som gjort något fel.

    Medela gärna vad du får för svar från htc, jag frågade vad dom gör åt att dam tar sig in men fick inget svar.
     
  4. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick ett snabbt svar från HTC (pluspoäng för det): skicka in mobilen igen. :eek: Nåja, jag fick ju i alla fall vara med min Desire i två veckor innan den här karusellen började.
     
  5. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag hämtar ut min Desire imorgon, jag börjar faktiskt tveka till om jag skall behålla den eller inte, jag får ju en ny i förseglad förpackning så den borde ju gå att byta in. Blir lite lätt trött på detta med dammet, nu har dammet spridit sig till mitten av skärmen, skall försöka ta en bild på skiten.

    edit: ähh, går ju inte å få fram de prickarna på bild på ett glas som är helt spegelblankt ;P
     
    Last edited: 18 maj 2010
  6. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vet. Försökte också fota displayen, men allt man ser är mitt eget ansikte och det är om möjligt ännu fulare än dammkornen. ;)

    Jag tänker sätta fast post-it-lappar med en rejäl pil och texten "TITTA HÄR!".
     
  7. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag jag ska bara fatta mod och åka och lämna in min, blir jobbigt att vara utan den :cry:
     
  8. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Nån som vet om det finns någon film på hur man plockar isär och sätter ihop en Desire? Jag har sökt lite lätt men inte hittat något.

    Känns som det är något man kommer bli tvungen att lära sig om det nu kommer in så jäkla mycket damm i dom(samt om displayen "spricker"), kan ju inte vara utan den under så lång tid det tar att lämna in den.
     
    Last edited: 18 maj 2010
  9. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    @the_baker

    Ja, fy för att vara utan den i en vecka eller 2. Jag satte på Zagg IS igår och det var
    långa 24 timmar jag fick ha den liggandes utan batteri. Fick under tiden ha min fd.
    mobil SE w960i och riktigt ryste över att ha den i handen. Första minuterna försökte
    jag först ta bort knapplåset genom att trycka på toppen och sedan svepa åt höger
    och vänter för att få fram program innan jag kom ihåg att min Desire låg utan batteri
    på skrivbordet. :) Vanans makt är stor!
     
  10. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja jag är tvungen att gå tillbaka till en SE walkman uuuurk !! :(o_O:cry:
     
  11. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag får i alla fall vara kvar på "rätt sida" med min gamla HTC/Qtek... men Windows mobile och pekpinne känns så där upphetsande.
     
  12. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag fick god lust att bryta av pinnen efter 10 minuters försök att peka rätt på en länk.
    Död åt alla pekpinnar och windows mobiler! :)
     
  13. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag riktigt lider med er som varit tvungna att byta ut era Desire. Jag hoppas verkligen inte på att jag får något problem med min.. förstår inte alls hur jag skulle kunna klara mig utan min nya livskamrat.
     
  14. Jonte

    Jonte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kan använda I fix it beskrivning för Nexus http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus-One/1654/1

    Dock är Desire mycket enklare eftersom den inte har denna metall båge på baksidan.

    Ska du göra de för att få bort dammet så kommer du bli olycklig. När du öppnat den och tror dig ha torkat rent så kommer du ha mer damm än när du började. Detta pga att du kommer ladda upp displayen statiskt så den kommer suga åt sig allt damm och du kommer att trycka samman packningen så den inte täter lika bra längre, vilket leder till mer damm ganska fort igen.

    Ska du göra detta och de endast är pga damm så skaffa en jonblås och se till att ha ett kliniskt rent skrivbord som är ESD säkrat, med rent menar jag damm fritt. Köp (eller bygg själv) en ny packning att sätta dig.

    Jag la in en tunn tunn ej ledande dubbelhäftande tejp mellan packning och display, för att hindra kommande damm att ta sig in, när jag bytte polarens nexus display.
     
  15. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick i alla fall medlidsamma kommentrarer från personalen på Teknikmagasinet när jag lämnade tillbaka Desiren idag, mindre än ett dygn efter att jag hämtade ut den från första reparationsvändan. Man ska vara glad för det lilla. :P
     
  16. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jahopp, då har man fått sin 3:e Desire. Självklart så fanns det damm i denna med, ett vitt korn längst ner till vänster (exakt samma ställe som på tjejens).

    Vi kikade på den jag bytte ut med en förstoringsglas-lampa, nästan hela display-ytan var full med damm, helt sjukt mycket var det, jag har haft den sedan den 30/4 = IG

    Nu valde jag att fortsätta med Desire så det lär bli garantirep på denna så ofta jag orkar tills det blir bra och in med den igen om det (snarare när) återkommer.

    @Jonte
    Jonblås är något jag aldrig hör om innan, vad är det, nån länk till en sådan hade suttit fint :)
    Räcker det med en ESD-Matta?
     
  17. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hur sitter bakstycket på er desire? Tycker mitt är lite glappt nere till vänster och upp till höger.
     
  18. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
  19. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det här börjar bli löjligt!

    Teknikmagasinet ringde idag och sa att min mobil har kommit tillbaka från Anovo (jag har lämnat in den två gånger för damm i displayen).

    Men gissa vad? Teknikmagasinets personal hade själva tittat noga på min mobil och sett att det fortfarande var damm i displayen! Vi kom överens om att jag inte behövde hämta telefonen utan att de helt sonika skickar tillbaka den med vändande post till Anovo.

    Hur j-a svårt ska det egentligen vara att fixa skiten? Är det inte lika bra att jag ringer Anovo och säger åt dem att behålla fanskapetför gott? :mad:

    Jag är däremot otroligt imponerad över att Teknikmagasinet på Klarabergsgatan 35 i Stockholm hjälper mig så mycket! Vilken superservice.
     
    Last edited: 28 maj 2010
  20. mjo

    mjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska hämta ut min på måndag för tredje gången:(
    Nästan så man hoppas att den fuckar igen så man kan reklamera. Eller hur funkar det? Har haft min på lagning längre än jag haft den hemma nu, då fick jag den ändå på releasedatumet...