Problem: SIM-kort fungerar inte i min HOX

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av xore, 6 jul 2013.

  1. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt verkar det som om SIM-kortläsaren eller nätverksmotagaren har gått söner. Jag har ingen signal och när jag försöker ansluta ett nätverk (telia) står det att mitt simkort inte tillåter anslutning till det valda nätverket. Har testat i en annan telefon och där fungerar simkortet. Har även testat med ett annat simkort i min hox och då fungerade det icke!

    När man sätter i simkortet och ska skriva in pin-koden så laddar det ett bra tag innan man måste skriva in koden igen och då brukar simkortet låsas upp men kan fortfarande inte ansluta till det mobila nätet.

    Någon som har någon lösning på detta problem? Som tur är har jag garanti kvar så får väl kanske ta och skicka in den men tänkte att jag skulle fixa det själv först om det går. Har inte gjort fabriksåterställning än men ska testa det med. Men jag googlade problemet och fann ingen lösning så är väl kanske hårdvaran som det är fel på. Läste iof att IMEI-nr kan vara spärrat men det tvivlar jag på då jag köpt den i onlinebutik och inte begagnad.
     
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag tycker också det låter som den är imei spärrad. För då beter sig luren precis så där.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  3. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hm, sett en lur som fått imei låst, och den skrev mana in pin som vanligt på, men den kunde aldrig ansluta till något nät.
    Köpte du den av en seriös internet-butik?
     
  4. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja, jag köpte den på SMA och de är ganska stora och har bra omdömen
     
  5. slayer

    slayer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag läste något för någon vecka sedan om att telia skulle spärra en massa lurar som var stulna jag tror att dom var sålda från någon tysk internet butik men jag har för mig att det var iphone 5 men jag är inte säker.
     
  6. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Men eftersom det krånglar även när man ska skriva in pinkod känns det som om felet sitter i simkortsavläsningen och inte IMEI, har inte gjort nåt mer åt problemet men ska ta tag i det nu till veckan
     
  7. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Har du provat med olika simkort och operatörer?