Problem: Sprucken skärm

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Manzala, 28 jun 2013.

  1. Manzala

    Manzala Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så jag kom hem idag och ur fickan drog jag min kära S4 med en spräckt skärm på. Nu undrar jag vad bästa alternativet för mig är. Jag har inte någon tillägsförsäkring eller drulleförsäkring.
    Har hört någonting om Samsung Premium Service, hur funkar det och kan jag utnyttja det?

    Tack på förhand!

    //Manzala
     
  2. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min S4 hos Samsung Quick Support Center igår och fick tillbaka den idag. 800 kr gick det på och det enda jag behövde var mobilen och kvittot. Vanligtvis sker det under en timme men jag lämnade in den precis innan stängning.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
     
  3. Manzala

    Manzala Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okey, du råkar inte veta vart närmaste serviceställe är ifrån Norrköping? Verkar vara lite grumligt med att hitta den infon online.

    Edit: Så vitt jag kan se så måste jag ta mig till stockholm, för att skicka in telefonen skulle kosta 1799, det är 1000 spänn i frakt, det tycker jag är lite väl.
     
    Last edited: 29 jun 2013
  4. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha så gick då min s4a skärm sönder. Om jag får betala så mycket som en 50 öring så skall jag aldrig köpa en Samsung igen. J...a skit.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  5. mgw

    mgw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har ni tappat mobilen eller utsatt den för hög tryck?

    Bara nyfiken då de flesta ha mobilen i fickan där den kan utsättas för lite tryck...

    Nu snacka jag inte om att ha mobben i såna här jeans:
    http://www.youtube.com/watch?v=2hxJKq-8EZo
    Utan några mer normala tycker man den bör klara av.
     
    Last edited: 5 jul 2013
  6. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft s3an i 1 år på samma sätt men nu höll det inte 2 veckor.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  7. mgw

    mgw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Samma sätt? I fickan menar du?
    Kan kanske vara så att chassiet i s4:an inte är lika vridstarkt som S3 då den är tunnare.
    Eller så kan det bara vara en dålig batch?
    Är det glaset eller digitizern under glaset som gått sönder?
     
  8. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo i fickan har jag haft dom och det är som du säger det inte glaset utan digotizern

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  9. mgw

    mgw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Så jäkla tråkigt :-( Samsung bör dra ögon och öron åt sig då detta verka vara ett återkommande problem.

    Kolla igenom lite trådar här och på XDA samt bifoga dessa i en ev skadeanmälan så kanske du kan återropa produktionsfel.
    Be även ARN titta på dessa trådar och gör en bedömning.

    Bild om du orkar?
     
  10. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man ringa nån support o prata med innan man skickar in telefonen? Skulle va intressant o höra vad dom säger om man börja snacka om ARN.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  11. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om du är säker på din sak, ge dig inte!

    Hur betedde sig din telefon innan displayen "sprack" (var den omotiverat varm och drog mycket ström)?

    Min hade "spruckit" mitt i som om man satt en spik från insidan (mellan batteri och display) och spikat med en hammare. Sprickorna gick till att börja med bara ut ca 1-1,5 cm från punkten (och vissa gick sedan vidare ut till kanterna efter något dygn). Min telefon hade betett sig underligt dagarna innan och varit omotiverat varm plus drog mycket mer ström än vanligt. Troligtvis har man slarvat/fuskat/kalkulerat med att man inte behöver göra några större "burn-in" tester av displayerna och därmed har man i sin iver att leverera dessa miljontals S4or, fått ut ett antal måndagsex med displayer som "självspricker"... Oss (få) som råkat ut för det gör man inte det minsta för att hjälpa från Samsungs sida utan man låter sina inhyrda serveverkstäder som är "utbildade" till att analysera allt med sprickor som "utsatt för våld", få sista ordet.

    Om du inte hittat min tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=95408

    Var beredd på att Samsung och alla deras inhyrda "serviceföretag" till 100% anser att alla sprickor i display och/eller glas beror på våld av något slag. Denna policy verkar vara kalkylerad och inte gälla bara Sverige och telefoner (googla lite så blir du mörkrädd). Om Samsung Nordic mot förmodan skulle gå med på att det var något fabrikationsfel (vilket jag aldrig tror kommer hända) måste de skicka delarna till Syd Korea för undersökning m.m. och detta undviker de troligtvis hellre än att köra upp ett antal konsumenter och så filtrerar man dem som försöker "en rövare" på en gång.

    Nästan lite besviken på att Inet var såpass sjyssta mot mig och tog smällen (utbyteskostnaden av displayen). Skulle/kunnat dragit dem till ARN eller kanske hellre ut i Media eftersom Samsung hanterar oss konsumenter som skit. Misstänker också att Samsung aldrig kommer erkänna att min display var "defekt", eftersom ingen utomstående någonsin kommer få chansen att titta på den (efter den togs bort från min telefon på serviceverkstaden och skulle skickas till Syd Korea).

    Om alla konsumenter alltid viker sig, kommer vi bli överkörda i all framtid...
     
    Last edited: 8 jul 2013
    acr gillar detta.
  12. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Inte för o va sån men känns som om du länkar din tråd överallt här på forumet :P
     
  13. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Nej kan inte påstå att jag märkte nåt konstigt med den.
    hade tittat på FB 10 min tidigare och när jag tog upp den
    ur fickan nästa gång så var det 3 olika långa sprickor under
    glaset och så var 2/3 svart av skärmen.
    Skall tillägga att jag även har Samsungs orginal flipcase
    på den.
    Vet du om jag behöver göra nåt särskilt för o få det bytt
    för dom där 800:- som man läser om ? köpt på netonnet.
     
  14. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Personligen tycker jag det är bra att det sprids, ju mer desto bättra
    så folk slutar köpa sån skit om nu inte Samsung är beredda och stå
    för sina produktfel.
    Jag skall hjälpa och sprida det på alla forum jag läser på och till alla
    jag känner för och tala om hur dåligt ansvar samsung tar.
     
  15. Bugz

    Bugz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag lämnade jag in min S4 till netonnet o där sa man direkt
    att det finns inte en chans att det är nån yttre åverkan på den.
    inte en repa nånstans. dom sa att dom tyckte att det måste gå
    på garantin. tror det stod att den skickas till Åkarp. högst 3 veckor
    skulle det ta, det var netonnets policy. Hoppas det går fortare dock.
    Skrev även att jag haft flip case till den hela tiden i rapporten till
    verkstaden.Har även tagit massa bilder med min systemkamera o
    macro objektiv o jag säger bara s...n om det finns ett endaste litet
    märke i den.
     
    Last edited: 9 jul 2013