Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det kan jag därimot hålla med om!
     
  2. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Haft min 920 inne 3 ggr ska hämta den idag o hoppas de bytte ut den helt!!

    Tur man haft kvar 4sen som backuplur men den är ack så mkt tråkigare...

    Ska bli kul o se vad som hänt i appväg de senaste månaderna!!
     
  3. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick min 920 igår.

    Ett område på kanten av skärmen som var ljust. Ganska mycket ljust. Det märks i och för sig inte när jag är ute i sol-ljus, men inne så blir det ganska irriterande.

    Jag skulle i alla fall få byta ut telefonen det var inte svårare än ett telefonsamtal.

    Men en sak som jag bekymrar mig över är batteritiden och att telefon blir riktigt varm även när den inte används. Testat med att blockera appar från att köras i bakgrunden, slagit av GPS, NFC och kanske något annat som jag inte kommer på så här på rak arm utan att "fundera".

    Extremfallet idag var att på 30 minuter så drog den 20% av batteriet.
    Annars uppskattar jag att genomsnittet har på ett ungeför varit 10% per timme.
    TILLÄGG: Har haft telefonen på laddningen nu och medans den laddas blir den inte ens ljummen, men den laddas.

    Men efter att ha ögnat igenom de senaste sidorna av tråden så hittade jag bara en med ett problem som låter likadant som mitt.

    Ska jag bekymra mig?


    I övrigt så gillar jag WP8. Min erfarenhet från 920 är givetvis liten, min dotter har haft en HTC 8X ett tag.
     
    Last edited: 28 jun 2013
  4. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Den där telefonen låter helt förstörd, efter ett byte så skall du inte uppleva något utav det du beskrev.
    Den kan bli varm när du spelar tyngre spel men absolut inte när du inte använder den.
     
  5. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jahapp fick tillbaka telefonen i lördags, o genast krånglar den på samma sätt igen, får lämna in den nu för 4e gången ...
     
  6. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du kanske ska utan att bråka ifrågasätta hur många gånger du ska behöva reparera telefon?

    http://www.radron.se/guider/guide-sa-klagar-du-nar-kopet-gar-snett-/

    "Du har rätt till en rad kostnadsfria åtgärder, men inte alla på en gång.
    Reparation: Säljare kan välja att reparera varan, men samma fel får han bara reparera två gånger. Tillkommer ett nytt fel kan han få reparera det också."


    http://lawline.se/answers/16762

    "Förutsatt att felet är köprättsligt relevant kan man kan säga så här, att en säljare har en teoretisk rätt att reparera en felaktig vara hur många gånger som helst, men att gränsen går vid vad köparen ska behöva tolerera samt att han hela tiden hålls fri från förlust. Alltså förefaller två försök vara ett rimligt antal försök som säljaren ska få på sig att avhjälpa felet. Säljaren har dock ingen absolut rätt att reparera samma fel två gånger."
     
    Last edited: 1 jul 2013
  7. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  8. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

  9. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Måste säga att jag älskar min lumia vad gäller kvalitet... Använder den nu för att prata i telefon med denna är underbart... Men min sgs3 så hackar det och sprakar samt att det är ett visst eko och fördröjning när jag pratar. Trodde det var Telenors fel, men med lumian finns det inget sånt. Tyvärr faller den ju på att apputbudet suger! Men det kommer sakta sakta... För sakta för mitt tålamod hehe.


    Sent from my Nokia Lumia 920 using Tapatalk
     
  11. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    På min Xperia Ray så hade jag relativt ofta eko, har avfärdat det med att det är mobilnätet. Men det kanske var telefonen, får se har inte haft så många samtal än.



    Annars så känns telefonen gedigen. Saknar swype och batteritiden känns lite sisådär, fast tja de program och funktioner jag vill ha finns.
     
  12. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Hur upplever ni batteritiden när 4G är aktiverat? Tycker själv att luren äter upp batteriet något sjukligt vid surf och annan användning med 4G, med bara 3G aktiverat så räcker batteriet lätt 2 dagar innan den behöver laddas. Har svårt att gå tillbaka till 3G när jag vant mig vid 4G hastigheter men om batteriet inte ens räcker en dag så blir jag väl tvungen....
     
  13. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jo, samma här. Drar som tusan på 4G så jag kör på 3G ... för mig spelar det ingen större roll, så ingen fara för mig dock.
     
  14. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är något som är fantastiskt konstigt, jag antar att det är något i WP8. Omstartad och nyladdad så har jag haft i genomsnitt 0,5% per timme på batteriet, i 3 1/2 timme.


    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk
     
  15. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Så gör min med ibland om nu 4G inte är aktiverat, kan gå 3 timmar utan att batteriet förlorar en enda procent.
     
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Blir bara mer och mer tillfreds med min 920, inget pill förutom lite spel, utan mest verktyg som underlättar vardagen. Kommer nog hoppa 925 för det som lockar mest där är ju Amber vilket vi andra också får snart.

    Antingen blir det 1020 eller uppföljaren till 920 som lär lanseras i höst.
     
  17. MiXiE

    MiXiE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att tala om 1020. Är det någon som ser någon användning av att ha 41 megapixel? Känns som det bara tar onödigt stor plats för en som inte är fotograf dvs.
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Bilderna kommer att kunna bli till 5 eller 8Mpix bilder också, det kommer att öppna för riktigt bra bilder. Om du tar en bild i 41Mpix och sedan skalar ner den till 8, kommer detaljerna fortfarande att finnas kvar på ett annat sätt.

    Så har jag iaf förstått att det ska fungera :)


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  19. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Är det någon som måste ha riktig HD(1920/1080) på skärmarna, det går ju utmärkt med något steg under?


    Så som du resonerar kan man resonera om allt. Från början var det bara vanliga telefoner, nu är de fullproppade med massor av ny teknik. Men hur mycket av det behöver vi, egentligen?

    Med en sådan avancerad kamera kan även den vanliga användaren ta grymma bilder, zooma som aldrig förr, och få en skärpa ingen annan lur kommer i närheten av. Videosnuttarna blir ruskigt vassa måste jag säga, av det jag sett.

    De jämför denna kamera med andra smartphones, men även med riktiga kameror.

    För den kameraintresserade eller den som gillar att experimentera med bilder, så kan jag tänka mig att hen får mycket skoj.
    Den ska ta två, den ena i full upplösning, den andra i 5, och den sistnämnda kan man dela snabbt om man nu vill det. Den andra har man kvar och man kan skala ner, man kan justera ljus, man kan göra om den helt, etc etc, så möjligheterna är nästintill oändliga.

    Det följer ju med massa kamera-appar som aktiveras när man aktiverar kameran, så de ligger framme 'i linsen' så man slipper krångla. Något som gör att även en ovan fotograf kan fixa och dona efter tycke och smak.
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Här måste jag ju bara hoppa in och säga att är man en dålig fotograf så kan ingen kamera i världen rädda en. Tar man dåliga kort så gör man, oavsett om kvalitén på bilderna blir bra eller ej. Foton blir liksom inte bättre beroende på kamera. Ens bildsinne är det enda som egentligen spelar roll. Man kan ta fantastiska kort med en gammal 3mp kamera men också ruttna kort med det mest avancerade. Tar man kassa kort med den förstnämnda så gör man även så med den sistnämnda.