Trött på att vänta - välja annan mobil?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av A-kapris, 14 maj 2010.

  1. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Har handlat där tidigare. Tycker dom är bra att ha att göra med.
     
  2. Kasch

    Kasch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har ingen erfarenhet av att köpa mobiltelefoner från Cyberphoto men jag har köpt alla mina kameror från dem. De är ganska välkända för sin goda kundsupport och jag har bara goda erfarenheter av dem. Flera gånger har jag hittat kameraprodukter som är kanske 5-10% billigare på andra ställen, men det har alltid slutat med att jag beställt från Cyberphoto ändå. Dessutom brukar de skicka med en liten chokladbit vid varje beställning - en trick som jag lätt faller för... :)
     
  3. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok, tack så mycket.. Jag beställde en från elgiganten för någon dag sen och trodde att jag skulle få den idag men har inte fått den... funderar på om jag ska avbeställa därifrån och köpa från cyberphoto för där kan jag ta den med abonemang till skillnad från elgiganten.
     
  4. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Då gjorde jag en beställning från cyberphoto, hoppas jag får den nu då.
     
  5. A-kapris

    A-kapris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen annan som har någon åsikt om Desire vs Legend? Någon som testat båda?
     
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Legend är ingen dålig telefon! Det enda som talade emot Legend för min del var att skärmen är mindre (och upplösningen) och att det inte är någon snapdragon 1ghz i den. Det är väl den största skillnaden mellan Desire och Legend och eftersom prisskillnaden bara är några 100kr så var det mer värt pengarna att köpa en Desire.
     
  7. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Såg att cyberphoto ändrat lev datum från 19/5 till v21.
    Känns som att många affärer sätter ett datum som dom inte kan hålla bara för att lura till sig förhandsbokningar. Blir less speciellt då man fick besked igår att dom skulle få in idag. =/
     
  8. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jaa såg detta jag med nyss, vafan e det här alltså... gjorde en beställning igår och idag står det att den förväntas v.21??? Har fått beställa och avbeställa nu tre gånger.
     
  9. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Man kan förstå att det är ont om Desire, är inte återförsäljarnas fel. Men jag som kund uppskattar då mer att jag får ett senare lev datum som stämmer än att få falska förhoppningar. Så slippar man bli besviken då den inte kommer. Litet problem, men man är som ett barn på julaftonsmorgon
     
  10. Cybermarre

    Cybermarre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Köp en Nexus1, kostar dock 1500 mer. Lär komma android 2.2 flera månader före HTC:s alla lurar om de alls kommer till HTC (heron väntar fortfarande på uppdat)
     
  11. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    aa exakt alltså, antingen skriver de ett senare datum som stämmer eller inget alls. Så man vet vad man har och vänta sig, elgiganten skjuter fram datumet några dagar varje gång och ingen av de stämmer.
     
  12. aten

    aten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Vill köpa av cyberphoto då jag tycker dom har bra support, och så bor jag 2 mil från affären så.
     
  14. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det är ju väldigt svårt att veta vad det är som ligger bakom men i många fall verkar det handla om att leveranserna inte kommer som de ska. Visserligen tycker man ju att de borde fått koll på det dagen innan men å andra sidan känns det ju enbart som de själva förlorar på att säga att något kommer dagen efter om det inte gör det så jag ser ingen som helst anledning till varför de medvetet skulle hitta på det. Sådana påhittade löften har endast positiv effekt om det rör sig om längre väntan än så.
     
  15. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Emporiolive.com - Leveransstatus: 7-14 dagar
    PCCity pccity.se - 21/5
    Elgiganten.se - 21/5
    Cyberphoto.se - V.21
    Onoff.se - 2010-06-30
    Dustinhome.se - Ej i lager
    Katshing.se - 2010-06-14
    Expert.se - Ej i lager
    phonehouse.se - svart finns i lager
    cdon.se - Beräknad i lager 2010-06-15
    siba.se - Finns ej i webblager


    Där har ni de största återförsäljarna.
     
  16. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Fick min Desire idag från cyberphoto, fick in en mindre laddning så hade nog tur
     
  17. A-kapris

    A-kapris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har nåt mer att tillägga vad gäller att inte vänta på Desire utan ta HD2 eller Legend istället?
     
  18. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är lite i samma sits, fast jag har bara funderat på Legend istället. Problemet är att jag inte kommer fram till en enda bra anledning till att göra detta förutom min egen brist på tålamod. Jag har verkligen försökt övertyga mig själv, och tagit andra till hjälp (kolla Legend-forumet). Men det går bara inte. Jag räknar med att ha den här telefonen ett tag och då kommer jag inte vara nöjd med nåt annat än det bästa i det långa loppet.

    Det som varit frågorna är

    Skärmstorleken, kan jag nöja mig med en mindre? Svaret är tyvärr nej efter mycket tankeverksamhet och jämförelse.

    Batteritiden? Laddar ändå varje natt nu och kommer säkert ha kvar den vanan.

    Designen? Jag tycker faktiskt, faktiskt, att Desire är mycket snyggare. Förstår att alu-skalet tilltalar många men inte mig. När jag haft båda i mina händer samtidigt så har det inte varit någon tvekan...alls.

    Både känsla och förnuft säger samma sak. Då är det svårt att ta nåt annat...tyvärr eftersom mitt tålamod säger nåt annat.:P
     
  19. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu när du säger det så tittade jag in på min order och det står "klar för avhämtning"?!?!?! men jag har inte fått någon bekräftelse?!?! kan det vara något fel eller kan jag verkligen gå och hämta ut den???
     
  20. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Var just i kontakt med kundtjänsten och JAG HAR FÅTT MIN MOBIL!!!!!!!!!!!!