Problem: Skärmen blinkar

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av FutureWorld, 8 jul 2013.

  1. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Tjena! Min Htc One fungerar helt problemfritt utom en sak när jag låser upp den från låsskärmen så blinkar allt till. Den blinkar till svart när man låst upp den. Tycker det verkar vara lite konstigt. Den gör det inte alltid heller utan det är mest när batterinivån börjar sjunka ner under 15%. Då blinkar den nästan varje gång. Är det någon annan som varit med om något liknande med sin One?

    Mvh
     
  2. Str0be

    Str0be Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    105
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    ROM:
    Stock 11.0.91
    Låter märkligt, har inte varit med om detta på min.Har du strömsparläget på? Kanske kan vara den funktionen som spökar.

    Har du fått på nyaste uppdateringen, 4.2.2? Om inte så kanske detta hjälper (om du nu har en olåst telefon med nordic CID). Om du inte får rätt på det, så hade jag nog provat att göra en återställning först för att om problemet försvinner.

    Annars låter det nästan som ett hårdvarufel? Kanske Proximity sensorn som bråkar. Prova att täcka över sensorn med handen när du låser upp telefonen...
     
  3. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Ja jag har fått uppdateringen till 4.2.2. Det var så innan uppdateringen med. Jag ska testa att hålla för sensorn med. Kan inte göra det nu dock. För det är för mycket kräm kvar i batteriet. Men när det sjunker och det händer så näst intill varje gång jag låser upp den så ska jag testa att hålla för den. Får nog testa att göra en återställning med sen.
     
  4. Str0be

    Str0be Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    105
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    ROM:
    Stock 11.0.91
    Det kan vara en app också som ställer till det. Svårt att få reda på vilken såklart, men om du återställer telefonen och det fungerar bra, utan blink efter, så blir det lite lättare att komma underfund med vilken.
     
  5. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Ah jag får testa att göra en återställning på den. Men det blir inte ikväll i alla fall. Får hoppas att det hjälper. Är lite irriterande att det blir så med den.
     
  6. Str0be

    Str0be Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    105
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    ROM:
    Stock 11.0.91
    Hoppas det hjälper. Dock som sagt märkligt att det bara är när det är dåligt med batteri. Då tyder det egentligen på ett mjukvaruproblem /app. Men man vet ju aldrig! :) Återkom gärna med resultatet sen!
     
  7. seidse

    seidse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter väldigt festligt!
     
  8. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Sådär gjorde min också lite nu och då när jag körde Nova Launcher och en annan lockscreen än Sense.
    När jag fabriksåterställde telefonen i helgen och håller mig till sense så försvann problemet för mig.
     
  9. SkaterLeo

    SkaterLeo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det var så för mig innan jag uppdaterade till 4.2.2, då försvann det helt och hållet. Innan det prövade jag att byta bakgrundsbild osv. man hittade tyvärr ingen lösning.
     
  10. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en återställning på den och har även bytt till Nova Launcher Prime och problemet verkar har försvunnit! :)