Fråga: hur länge räcker era batteri?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av mcnuggz, 4 jul 2013.

  1. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    min batteritid är anskrämligt dålig, trodde den skulle vara mycket bättre med tanke på storleken.. efter en dag på jobbet så är det verkligen helt slut när jag går och lägger mig, det kan vara bara typ 2h skärmtid och det är ju skrattretande?
    hur länge räcker ert vid normal användning?

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  2. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Något är inte som det ska, laddar batteriet varje dag men trots hård användning så ligger jag mycket sällan under 50-70%. Oftast 80% någonstans..
    Har dock inte LTE versionen utan kör n7100, känns ändå inte rätt även om du har på 4G hela dagen...
    Aldrig upplevt en lur med sådan grym batteritid. Omöjligt för mig att köra slut på batteriet under en normal dag.
     
    Last edited: 4 jul 2013
  3. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Har 35% kvar nu och jag och har använt den riktigt hårt.

    Laddade den över natten. Kommer från en sgs3 och batteritiden är det som förvånar mig mest med denna mobil.. helt galet vad bra den är. Har dock lte avslaget då jag inte har användning av det till vardags.

    Använder den till spotify en hel del sr streamat då det inte finns fm radio på denna och sen den vanliga surfen med nyheter mail och lite streams.

    Enda minuset jag hittat med mobilen är nog att jag aldrig kommer kunna gå tillbaka till en mindre igen :)
    Har dock varit hemma halva dagen så har kört wifi då, vet inte vad som drar mest av wifi och 3g.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 4 jul 2013
  4. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Efter lite mer en 30h så ligger jag på 15% kvar så jag kan inte klaga på batteriet direkt:)
     
  5. humanalien

    humanalien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min i onsdags och igår så höll den i 16 timmar med 4g med hårdanvändning, spotify, surf och spel, kom aldrig riktigt upp i 4g igår tror jag så idag har jag stängt av de.

    Hur gör ni för att ta skärmbilder?
     
  6. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    antingen drar du hela handen över skärmen från vänster till höger eller håller in knappen på pennan och trycker den mot skärmen nån sekund..

    vad kan vara fel med telefonen då? jag är ju van vid iphone och det var ju bara köra på, behövde aldrig tänka på det ens

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  7. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag hadde et batteriproblem efter uppdateringen till 4.1.2, 40% förbrukning över natten. Gjorde en fabriksåterställning med full wipe, lite extra jobb med att installera allt på nytt, men det var värd det. Det blev en markant förbättring i standby läget. Därefter gjorde jag alla inställningar, punkt för punkt, med hänblick på batteriförbrukningen och vad jag använder luren till. Slår oxo av WiFi, GPS, 4G, Bluetooth etc. när de inte används. Sen gjorde jag två tester, en för standby och en för skärmanvänding.

    På standbytesten fick jag 10 dagar med fyra timmars skärm, 16% kvar av batteriet. Det indikerar att det är minimalt med CPU aktivitet på min lur i viloläget, något jag ser att många klagar på.

    Länk 10 d. standby, 4 t. skärm. 16% igjen av batteri
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/584386/Standby 10d 1t23m og screen tidme 4t.2m.png

    På skärmtesten fick jag 10 timmar skärmtid med alla möjliga olika aktiviteter som jag normalt gör på telefonen.

    Länk 10 t. skjermtid. 17% igjen av batteri
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/584386/10 t. skjermtid.png

    Jag har lärt två ting med testen, inställningarna betyder mycket för batteriförbrukningrn, och jag kommer inte att göra någon uppdatering för ”Key Lime Pie”, version 5.0 kommer, min lur funkar 100% som den är i dag.
     
    Last edited: 6 jul 2013
  8. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    men jag tycker den borde vara intelligent nog att fixa sånt själv? på min iphone stängde jag aldrig av nåt och den rullade alltid på och jag hade oftast över 30% kvar och använde den på precis samma sätt som noten dagligen..
    tycker inte man ska behöva härja runt i och stänga av och sätta på skit hela tiden för att batteriet ska räcka en HEL dag??
     
  9. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har en svag känsla av at du är en ”hard core iEntusiast”, inget fel på det, men om så är fallet så finns det bara en lösning på ditt batteriproblem, bort med Note 2’an och skaffa deg en iPhone. Om man gör ett Google sök på ”iPhone battery life”, så får man upp mängder av tips för inställningar av Iphone för att förbättra batteritiden. Man får oxo upp en hel del klagor på dårlig batteritid, så den intelligensen är nog jämt fördelat på de olika systemen.
     
  10. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    varför är lösningen att noten ska bort? den ska väl funka? det SKA ju vara bättre tid i note än i iPhone och jag anser att det borde vara det under samma omständigheter (alltså med samma grejer igång och samma användning) det jag stör mig mest på att ena dagen så har man 0% kvar men nästa dag med samma användning så har man 35%...

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  11. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Jag tycker batteritiden är bland det bästa med note2 och inget att klaga på där. Jämför med galaxy s1, s2 och s3 som är dom Android telefonerna jag har. Du kanske ska skicka in den på garantin om det är så olika och illa?
    Får du inte till det kanske byta telefon till något annat.
    Jag har inte gjort något speciellt med min för att få det att räcka länge även långa dagar som denna när den varit igång sedan 6 imorse.

    Har 12% kvar i skrivande stund med runt 6 timmar i skärmtid på högsta ljusstyrka hela tiden och en hel del SVT stream och Youtube.


    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 8 jul 2013
  12. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    2 steg som bör öka din batteritid med typ 200%.
    1: Stäng av lte, det drar sjuka mängder på s3/note 2.
    2: Installera Greenify om du har root och frys ALLA appar som du inte behöver ha syncade som står på i bakgrunden. Framförallt Google maps och Chrome om du har det installerat även kik håller telefonen igång 24/7.
    Dessa steg kommer att spara väldigt mycket batteri.

    Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta
     
  13. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag har stängt av lte (men jag gillar inte att man ska stänga av en av huvudfunktionerna i telefonen för att den ska räcka en dag)
    jag har inte root och inte greenify men jag har green power premium och det förlänger ju batteritiden med över det dubbla..
    det konstiga är väl att om jag stänger av sync under en dag så gör det knappt nån skillnad alls, då återstår ju 3g uppkopplingen som bov i dramat eftersom det är ju det som gp stänger av när jag släcker skärmen(bortsett från sync)?
     
  14. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Om du får 2h batteritid utan lte då är något väldigt fel. Testa att installera battery stats plus och använda telefonen en dag för att låta den samla information. Kolla sedan om din telefon någonsin går ner i deep sleep, om inte så är det någon app som håller den vaken. Vilken app det är borde gå att se i Battery Stats Plus.

    Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta
     
  15. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Som andra har sagt här tidigare stäng av 4G, stäng av Google Now, kolla igenom vilka appar som vill synka hela tiden. Sänk ljusstyrka på skärmen och stäng av Wi-fi när du inte behöver det.
    Jag äger själv Lte varianten och tömmer batteriet på 2 dagar eller 1 dag om jag ger den extra mycket kärlek nån dag.

    När det gäller Andoid lurar så kommer du alltid behöva trixa och mecka lite med inställningarna för att få ut det bästa ur lurana.
    Vill du ha det enkelt och bekvämt så är det Apple som gäller för dig.
     
  16. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag håller med om att man inte ska behöva stänga av funktioner. Jag har alla synkningar påslagna och använder telefonen relativt mycket, men inte så ofta kontinuerligt som vid streamning av musik t ex, utan mer för att kolla upp saker när behovet uppstår, vilket är ganska ofta.
    Normalt sett har jag mellan 10% och 30% kvar när jag lägger mig. Vissa dagar när jag inte pillat så mycket på telefonen kan jag ha mellan 40% och 60% batteri kvar.
    För att säga emot min första mening i inlägget så kan jag dock rekommendera att ha wifi avstängt när du inte behöver det.
    Min gamla Galaxy S II kan ligga i standby ungefär en månad med wifi avstängt. Om jag slår på det så tar batteriet slut på mindre än tre dagar.

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4 Beta
     
  17. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag har tweakat lite i greenpower premium så jag inte känner mig lika offline, och nu räcker det väldigt länge.. kör även battery stats plus som nån tipsade om för att se vad man kan utläsa av det
     
  18. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hur I helvete fick du 10h skärmtid?:eek: Jag har max fått 2-4. Synk på när jag inte är hemma och vanlig användning (spelar inte). Mobildata på hela dagen men jag har inte aktiverat 4g

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 12 jul 2013
  19. 1d, 4h, 7m, 5s runtime och är nere på 49% batteri för ögonblicket.
    Screen time är 3h 34m 11s.
    Har allt på förutom Auto Rotation och Bluetooth. 4G stänger jag också av när jag åker ut till landet.

    Är nöjd helt klart!
     
  20. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är också helt nöjd!
    Note har den bästa batteritiden av alla mina Nokia och Samsung smartphones.