Fråga: Välja telefon, Optimus G el Xperia V?

Diskussion i 'Xperia V' startad av toien, 7 jul 2013.

  1. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Med risk för att omgående få en dumstrut på huvet, men dristar mig att ställa frågan ändå... Är på väg att köpa en ny telefon, min HTC one V börjar driva mig till vansinne. Velar mellan LG Optimus G eller Xperia V, och är medveten om skillnaderna i skärmstorlek, processor, vattentålighet mm. Phone House har dem till ungefär samma pris, men kan ju inte bestämma mig. 4,3 och 4,7 tumsskärm, är det stor skillnad m a p filmtittande, websurfande t ex? Processorkraften, märks det skillnad i användandet på dessa två? Får våndas ett tag innan jag sätter ner foten, men det är inte enkelt.
    Tobbe
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    V har väl en sak bättre, vattentålig.

    Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2
     
  3. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Köpte V för det var den enda telefonen som var sådär hyfsat snabb men ändå inte var helt gigantiskt stor. Tycker mjukvaran är mycket bra i den så det är inget lagg med stock.

    Gick från en LG Optimus 2X och efter den telefonen är det aldrig mer LG för mig iaf. Den hade en vana att stänga av sig själv när någon ringde. Den stängde av sig annars också men speciellt när någon ringde. Dessutom låste den sig så när den var i viloläge (alltså knapplås på eller vad man ska säga) så man fick plocka ut batteriet och starta om den.

    I början hade Xperia V också en bugg som gjorde att dem låste sig i viloläge så man fick plocka ut batteriet (buggen kallades SoD, Sleep of Death) men den fixade de i senaste uppdateringen och sedan dess har den funkat hur bra som helst. Absolut helnöjd och det här med vattentåligheten är mycket mer användbart än man tror i början, hur gött som helst att spola av den under kranen när den är skitig :).

    Jag antar dock att jag lutar lite väl mycket mot Xperia V då jag har en så kolla lite i Optimus G tråden också. Speciellt ifall den har några buggar som Optimus 2X hade för de var helt otroligt jobbiga och fixades aldrig.
     
  4. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Haha, du e bra rolig du. back in the dayzz like o2x: 90/10 telefoner slutar laddas av Sony (ericsson), men de gör väl inge?
     
  5. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Slutar laddas? Har ingen koll på något sånt.
     
  6. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bara som info så blev det till slut en Xperia V, vattentåligheten och storleken fick avgöra. Haft den bara några dagar, men är hittills nöjd med den. Den känns stor jämfört med min tidigare One V, men det är ju en vanesak, gissar jag. Den är snabb, skarp skärm och framförallt så fryser den inte till is som min föregående telefon gjorde och drev mig till vansinne. Blir till att hitta ett fodral el väska och även beställa en docka, verkar som ett smidigt sätt att ladda på. Tack till de som tog sig tid att svar.
    Tobbe
     
  7. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Vad yrar du om?
     
  8. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    http://www.billigamobilskydd.se/myshop_start.php?PRGR
    Jag använder Sony Xperia V pouch. inte den bästa kvalliten då den (fodralet inte mobilen) nöts fort på kanterna men prisvärd och skön/smidig i fickan.
    Tänk på att inte skaffa nått hardcase om du ska ha dockan.
    Eller ja du får ta ur den då innan laddning isf.