Fråga: Nybliven Note II-ägare, ROM värd att flasha?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av svartlock, 17 jun 2013.

  1. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Efter att ha kört med Desire sedan release nästan och haft möjligheten att flasha hej vilt till höger och vänster så kommer nu frågan om Note II.
    Samsung släpper ju inte källkoden till Exynos-chippen så för att få en ROM att fungera klanderfritt kräver ju en helvetes massa reverse engineering.
    Finns det någon ROM som är värd att flasha?
    Har förälskat mig i pennan, den har använts flitigt under de timmar jag ägt min Note II:a.
    Luren är rootad så de funktioner som kräver detta har jag tillgång till men jag har aldrig varit ett fan av stock ROM's.
    MEN........ jag behöver fortfarande full funktionalitet av telefonen, finns det en ROM som kan ge mig det?
     
  2. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Rekomenderar Wanam Lite som är stock med diverse välvalda tweaks.

    Tex så blir ljudkvaliteten mycket bättre med adam kernel (kernel väljer du när du flashar) och boeffla sound. Batteritiden förbättras avsevärt enligt min högst subjektiva bedömning. Tyst kamera , inget slutarljud, byt låt med långtryck på volymknappen. Några av de uppenbara fördelarna enligt mig.,
    Byter du launcher till t.e.x. nova och vill behålla s-pen funktionerna med att du får välja vilken app som ska startas när du tar ut pennan så ta en titt på S-Pen Launcher som i princip gör vad orginalrom gör (men med fler val) du får en popup med programval när pennan tas ut men med val t.e.x. kan du lägga till andra appar som den suveräna papyrus i pop-up notifieringen. Annars fungerar pennan som i stock ROM.
     
    Last edited: 17 jun 2013
  3. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Väldigt informativt, det tackar jag för.
    Blir absolut att testa inom en snar framtid.
     
  4. Airview då? Fungerar det som i stock?
     
  5. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Japp, det gör det.
     
    mangethegamer gillar detta.
  6. Perpotator

    Perpotator Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2013
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  7. alexan

    alexan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag flashade ketan custom rom igår, tillsammans med note 3 funktioner på min note 2 och är riktigt nöjd ;) nu behöver jag inte uppgradera eftersom jag har alla smarta funktioner på min note 2 :) Givetvis testade jag Wanamlite men det var inget direkt jag blev imponerad av....