Rikomagic MK802 IV 8GB

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av rizpusher, 17 maj 2013.

  1. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prova en äldre version av netflix, tex netflix_2_0_2. Googla så finns det att ladda ner.
     
  2. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ska testa. Tack för tipset


    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  3. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har testat den äldre versionen och det funkade ju förutom att det buffrar exakt hela tiden. Ringde och pratade med netflix som då påstod att den här inte har support från dom. Alltså ljuger Rikomagic eftersom det till och med finns en netflix logga på kartongen. Skrev till dom. Får se vad dom säger. Förutom det här problemet så funderar jag på hastigheten från mitt. Wifi. Har en 30 lina här hemma men Rikomagic kommer inte upp i mer än 2. Tycker allt att det är lite väl dålig hastighet. Någon annan med samma problem.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  4. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lösningen på wifiproblemet finns tidigare i denna tråd. Här är den http://www.rikomagic.com/en/news/shownews_id_28_nid_5.html

    Troligen slipper du buffringsproblemen med netflix då också. Jag kör själv inte netflix men min fungerar lysande med svtplay efter kabelfixen.



    Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4 Beta
     
  5. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jo då. Öppnade upp den och allt ligger precis som på bilden. Tycker det är lite lustigt att företaget ber sina kunder att fixa det här problemet. En annan sak är att jag har väldigt bra täckning ifrån mitt wifi. Men just nu efter att ha uppdaterat med den senaste fw så ligger jag på hela 1,37 i nedladdning. Skickar i 3,30. Blir nog till att sända tillbaka den här stickan.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  6. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  7. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är som det är med såna här kinaprylar. Köp en appleTV istället den funkar men inte till så mycket.

    Märkligt att wifi inte blev bättre. Har du testat närmare routern? Jag testade min nu igen och fick 22/7 på bredbandskollen.

    Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4 Beta
     
  8. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min router är väldigt nära faktiskt. Och som sagt signalen är väldigt stark. Men hastigheten är skit. Läste att man skulle dra ut antenn kabeln på xda. Kände att det kan ju förstöra garantin. Fast det kanske man redan gjort när man öppnar upp den.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  9. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad visar appen wifianalyzer? Annars skulle jag köpa en usb>ethernet adapter i alla fall.
     
  10. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skickar tillbaka den istället. Vill ju ha den wifi. Det var en stor grej för mig att helt enkelt kunna plocka med sockan när man åker bort och lättsamt ha tillgång till allt. Prövade inte wifi analyzer. Kanske ska testa det innan den åker iväg.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  11. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  12. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja men så där ja. Efter lite olika försök med placering av antennen fick jag till slut ut 15 vilket är helt ok. Först så satt antennen så som Rikomagic ville att man skulle placera den. Dom är lite lustiga dom där. Skrev till dom också men inte fått något svar. Ja ja fick den för 600 med frakt och nu är den värd det. Tackar så mycket för all hjälp.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  13. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Menar du att antennen redan satt som Rikomagic ville från början? Men gött att det funkar nu i alla fall.
     
  14. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Exakt. Den satt så som Rikomagic ville innan. Och nu satte jag den så som på den andra bilden. Fortfarande fascinerad av att dom vill att man ska fixa det här själv.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  15. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad va det du ville ha svar på? rikomagic.com?

    Har man köpt en tidig version i en svensk butik som inte alls funkar som den ska med wifi så föreslår jag att man byter den och säger till dem att man vill vara säker på att man får en som inte är från det första produktionstillfället. Dessa är sedan en månad tillbaka monterade enligt bilden tidigare i tråden och ger helt ok wifi, även om det inte är lika bra som på en smartphone / laptop.

    Anledningen till att Rikomagic ber kunderna själva att fixa detta är att det är smidigt för dem, samt att de som köpt dessa från ebay, gb / aliexpress mfl endast har denna lösningen att välja på.
    Har ni detta problem och har köpt den i en svensk butik, be att de byter den enligt ovan så slipper ni riskera att skada enheten och få problem med garantin.

    Anående diskussionen kring om det är värt att köpa denna, så skulle jag rekomendera MK802IIISB så länge för de som endast vill använda simplare program och playtjänster (speciellt eftersom de inte fått ordning på Netflix än, vilket gäller alla quadcore stickor med senaste Android(som jag testat) så hoppas att det kommer en uppdaterad Netflix app som löser detta...)
     
    Last edited: 20 jul 2013
  16. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Instämmer angående problemet med wifi. Den jag fick efter förbeställning var helkass både med wifi och strömproblem.

    Reklamerade den och fick en nyare utgåva. Fungerar helt suveränt med wifi, tankar ner i full fart på mitt 100/10 bredband och streamar 1080 filmer från datorn utan lagg.

    Har en Asus RT56U router med WPA2 kryptering ca 2 meter från pinnen.
     
    oidia gillar detta.
  17. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Var köpte du din och när köpte du den första gången?
     
  18. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

  19. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Okej, tack för svaret. Hur fungerar den med svtplay? Och hur bra funkar det med mediaservers som tex plex, xbmc etc?
     
    Last edited: 29 jul 2013
  20. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter att ha skickat tillbaka den och än en gång fått en ny skickad till mig så lägger jag ner det här. Måste vara det bedrövligaste jag varit med om. Båda mina kom med 4.2.2 så jag förmodar att det är den senaste batchen. Satte igång den nya och lyckades komma upp i hela 1.9 Mbs. Fick rådet att uppdatera vilket jag gjorde. Testade de flesta fw som jag kunde hitta men ingen funkade bra. Kom upp i 4 som mest. Köpte min från komplett och nu åker den tillbaka dit, enkel resa. Skitprodukt enligt min mening. Fast ni som får den att funka, grattis.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2