PS4 eller Xbox 1

Diskussion i 'Off Topic' startad av Isengard, 14 jul 2013.

?

PS4 VS Xbox 1 Vilken ska DU köpa och varför?

  1. PS4

    33 röst(er)
    89,2%
  2. Xbox 1

    4 röst(er)
    10,8%
  1. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Det med begagnat spel måste väck... Spela 360 lir... Deras nya ändring Ang Microsoft Points och pengar.

    Vet inte om det fortfarande är så att Kinect alltid måste vara på? Eller har dom ändrat det?

    Att Internet krävs minst en gång... Bara dumheter allt ovan. Sen så tycker jag det är allmänt jävligt mot spelare att göra dessa ändringar.

    Ps4 har jag inte full koll på, men fattat det som att dom kör ganska lik stil som med ps3?

    Typ så känner jag nu, lirar dock på pc mest men har kört xbox sen den kom och dessa ändringar räcker för att jag ska byta båt.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  2. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Har uppfattat det som att dem tog tillbaka allt det där tramset. När man släpper ny konsol så ska man väl komma med nya fördelar, inte massa nackdelar? Är väl ingen som tänker "Gud vad mysigt att inte få låna ut sina spel och att behöva koppla upp sig till internet var 24h" :neutral:
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    De drog tillbaka allt det där och även de förbättringar som möjliggjordes vilket är synd tycker jag men det där har ältats nog online nu.

    När det gäller storleken så är vad jag läst Xbox One mindre än original 360 vilket är helt okej för min del. Gott om plats för det i tv-bänken.
     
  4. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Du menar att jag kan ta min polares spel och slänga in i boxen och köra utan att spelet är låst till hans xbox? Utan att jag behöver köpa spelet?

    Det där med att alla ms points skulle gå upp i rök är väl inte ändrat vad jag vet?
    Dom skulle ju inte ens omvandla dom till tillgodo pengar som man kan använda senare vad jag hörde?

    Sen så är det väl så att du fortfarande behöver komma online minst en gång för att aktivera något skit som var nödvändigt?

    Annars har jag helt missat alla ändringarna... :)

    Får jag fråga bara, vilka förbättringar försvinner när dom ändrar det där? Kommer inte på någon men du får gärna dela med dig. :)
     
  5. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jämför BF3 maxad på PC och maxad på konsol.
     
  6. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Med tanke på att Xbox och ps3s hårdvara är några år gamla nu så är väl det en väldigt dum jämförelse?

    Men visst, det är snyggare på pc, det kommer alla spel vara.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  7. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Egentligen inte. PS3 är fortfarande den nyaste konsolen du kan få tag på, sålänge du inte räknar Wii U. Dock är där ju en enorm prisskillnad.

    En dator som kan maxa BF3 kostar 7-8k (höftar) medans du får en PS3 för 1400 och ett 360 för 1250. För måga är det ett enkelt val. Ingen mening att bråka om PC vs konsol.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det handlar mer om vad man är van vid tror jag.

    Jag sitter väldigt mycket hellre i en stol när jag lirar än bakåtlutad i soffan. Så länge det inte är typ GTA möjilgtvis men även där spelar jag hellre på datorn.

    Pang pang-spel är ännu mer självklart för mig. Det går inte att lira på ett vettigt sätt på min PS3:a. Inte för mig hur som helst. De analoga styrspakarna har jag väldigt svårt att se som lika bra på finlir som en mus till datorn. Men det är väl en vanesak som sagt. Att jämföra är totalt retarderat, som du säger, eftersom det är två helt skilda produkter.
     
  9. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ja.

    De omvandlas till pengar.

    Ja, de har ju redan byggt en massa xboxar förmodligen så det var nog enklare att skicka ut borttagningen av 24h-kravet, spela utan skiva möjligheten och family sharing som en uppdatering.

    Family sharing, alltså att kunna välja 10 personer som kan spela alla dina spel när som helst och på vilken xbox som helst utan att behöva ha tillgång till någon skiva eller att du är inloggad och att kunna spela spelen utan att behöva ha skivan i.
     
  10. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    I see, då har vinden vänt för min del om det är så... Hehe

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  11. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Playstation 4 av den simpla anledningen att jag växte upp med final fantasy-serien som sedan blivit exklusiv till just playstation (upp till förra, FFXIII). FFXV osv kommer till playstation 4 men även om de kommer till xbox känns det dels onödigt samt dumt att byta konsoll då jag absolut inte haft något att klaga på under alla dessa år man ägt ett playstation. :)

    Xbox blir säkerligen en bra konsoll i slutändan men som någon sa så känns/är playstation i mitt tycke mer utav en spelkonsoll än vad xbox är. Jämför man spel/exklusiva spel så ligger ps hästlängder före xbox. Specifikationsskillnaderna säger också sitt. Att xbox även ska bli dyrare än ps4'an vid launch är ju lite skrämmande i mina ögon.
     
    Last edited: 16 jul 2013
  12. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Håller med dig fullständigt. Har ingen konsol och känner inget behov. Enda fördelen är väl spel som NHL och FIFA samt slippa vänta på att GTA ska släppas.
     
  13. MiXiE

    MiXiE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Xbox one. Aldrig gillat ps kontrollerna och ser inget fel med xbox one som alla andra verkar göra.
     
  14. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Att Xbox1 inte fungerar offline gör den värdelös...

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  15. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    De hade väl tagit bort att den behöver uppkoppling var 24'e timme, eller har jag missat något?
     
  16. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Den kommer fungera alldeles utmärkt offline. Dessutom har de tagit bort incheckning var 24e timma kravet.

    Hur ofta har du spelat spel på din PC eller spel konsol offline det senaste föresten? Om man får vara nyfiken.
     
  17. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    På pc kör jag bara Mp spel i stort sett... Men på boxen så är det bara Sp lir...
    Har aldrig haft behov av att köra live så vill gärna slippa dom kraven.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  18. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    http://kotaku.com/forza-5-isnt-all-on-the-disc-807808829

    Man kan ju hoppas att det inte blir något utbrett fenomen, men är det fler spel som kör denna metoden så är man ju tillbaka på ruta 1 om att kunna spela offline.

    Förstår att det inte direkt påverkar de flesta (framför allt i Sverige) men det är ju tråkigt att sånt här börjar smyga ut efter MS "helomvändning".
     
  19. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Då är det ju lugnt nu, fast du måste koppla in xbox one till internet åtminstone en gång för att få uppdateringen som tar bort internet kravet. Eftersom de flesta har wifi hemma nu så är det ju inte speciellt svårt och har man väl kopplat upp den så kan den ju lika gärna fortsätta vara ansluten så man får buggfixar mm även till sp spel.
     
  20. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vad är skillnaden mellan detta och dag ett bugfix patchar många utvecklare redan kör med menar du? Och vad har det med MS "helomvändning" att göra? Och har du verkligen aldrig tillgång till internet?