PS4 eller Xbox 1

Diskussion i 'Off Topic' startad av Isengard, 14 jul 2013.

?

PS4 VS Xbox 1 Vilken ska DU köpa och varför?

  1. PS4

    33 röst(er)
    89,2%
  2. Xbox 1

    4 röst(er)
    10,8%
  1. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Du kan fortfarande spela spelet utan att ladda ned patcharna. Men du kan inte spela forza 5 utan att ladda ned det som saknas från skivan.
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Men vad är poängen med att spela ett buggigt spel när man inte behöver? Är ju inte svårt att ansluta till internet med kabel eller wifi. Många spel till ps3 och 360 brukar ju göra liknande med att släppa bitar av spelet som day-one dlc som ingår om man köpt spelet, känns ju lite onödigt att hoppa över sånt när man ändå betalat för det.
     
  3. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ok, verkar som du missade min poäng helt. Som Gryph också försökte förklara så är exemplet med Forza att du inte kan spela spelet alls utan att koppla upp dig, inte att du bara kan spela (vad du anser vara) ett inkomplett spel.

    Jag skrev också att det är ett försumbart problem för oss i Sverige där i princip alla har tillgång till internet, men så är det inte överallt i världen. De kommer alltså inte kunna spela Forza alls, även om de köper en fysisk kopia.
     
  4. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Saken är ju den med dagens spel är att du köper skivan, trycker in den och spelar utan några problem helt utan uppkoppling. Om nu väl en bugg/buggar finns så må det hända att tillverkaren släpper en uppdatering som fixar detta alt. diverse DLC's men oavsett så kan du spela spelet utan uppkoppling/nedladdning av uppdateringen/dlc's osv.

    Vad forza5 nu kräver är att oavsett om du har skivan så lär du uppdatera det direkt för att ens kunna spela det offline. Det är där problematiken uppstår, kanske inte för oss i Sverige (säkerligen får någon dock, tyvärr) men i andra delar i världen där uppkoppling till internet inte är en vardag. Kanske låter konstigt nu 2013 men så är det, och forza5 kommer utan tvekan tappa i försäljningen just på grund av detta, och få kritik av de som köper det men inte kan spela direkt pga just uppkopplingen.

    Men forza har väl alltid varit ett exklusivt spel till just microsoft? Ms kanske tog bort uppkopplingen i systemet för att föra in det i sina exklusiva spel? :/ Återstår och se.
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Det är nog försumbart i de flesta länder där man kan köpa en Xbox One. :P
     
  6. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Tror alla mina spel går att spela offline. Cod, fifa, cs och dyl.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Det var inte min fråga. Hur ofta kopplar du ur internet sladden eller kopplar ifrån wifi innan du spelar något spel? :)
     
  8. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Men guuud. Lugna ner dig lite nu. Bara för att andra personer inte tycker om hur Xbox ONE fungerar, så blir den inte sämre för dig :)

    Vi har förstått att du försöker försvara Xbox hela tiden, men det är inte DIG som personer inte tycker om. Det är Xbox/Microsoft. Ta inte åt dig!
     
  9. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag tar inte åt mig. Gör du när jag inte hoppar på hata xbox tåget som är så populärt just nu?

    Och detta är ju ett forum, vore ju väldigt trist om ingen skrev något.
     
  10. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Nää, det gör jag inte :P det sticker bara i ögonen på mig när det kommer till fanboys. Oavsett plattform!

    Edit: kan tillägga att jag kommer köpa PS4, men jag tror Microsofts första modell gällande ONE var rätt väg att gå. Den var framtidssäker.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  11. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ja, det är nog åt det hållet det kommer gå. Om inte annat med PS5 och Xbox Two. :)
     
  12. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Det där ang internet är ju inga problem för oss i sverige, större delen iaf... men det finns ju andra ställen på jorden där det säljs spel m,m utan att internet är värst utbyggt och inte är lika billigt som här.

    Sen om jag eller någon annan vill ta med sig sin xbox one på semestern med husbilen eller sommar stugan eller båten och spela... eller våra soldater eller andra länders soldater som åker ubåt? då är det ju hel kört?

    Dessvärre tror jag att det är framtiden som är på gång, hur lite jag än tycker om det.
    Ända man kan göra är att protestera så gott det går tills det kommer en bra lösning.
     
  13. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Nä det gör jag aldrig. Men själva grejen är att alla människor har inte tillgång till bredband 24/7 vilket skulle innebära att de inte skulle kunna använda sina xbox om de köpte ett. Nu har Microsoft dock ändrat sig så nu är det inget problem länge.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  14. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Fast det hade man vetat om innan köp. Är du arg på Sony för att Playstation kräver ström också och en tv? Finns ju trots allt de i världen som saknar det.
     
  15. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Fast då är jag arg på alla tillverkare isåfall...

    Fler har ström än internet.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  16. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jojo. Jag tvivlar iaf på om tillgång till internet är ett problem för de flesta som är potentiella köpare av en spelkonsol.

    Festligt att det var samma när 360 kom och den hade nätverksuttag istället för modemstöd. Skulle ju inte sälja alls eftersom ingen har bredband. Men det gick ju som det gick.
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det är inte samma sak att behöva ladda ner saker EN GÅNG som att behöva ha sin konsoll, även om du inte spelar, att checka in med MS var 24:e timma.

    Jag kan inte ens komma ihåg senast när jag inte behöva uppkoppling till internet för att uppdatera, ladda ner eller på annat sätt få tag på filer som man måste ha via internet när jag startar ett spel på min PC. Rimligtvis bör konsoller väl ges samma överseende? Det handlar oftast inte om att förstöra din dag utan att göra din spelupplevelse bättre.

    Är det bara jag som inte ser detta som något annat än w/e?

    Edit, tydligen var jag långt ifrån ensam med att tycka detta är en stor fet w/e. Missade en sida i tråden.

    Och de som köper Forza har nog ganska säkert tillgång till internet själva eller har någon i sin umgängeskrets som har det. Annars vill jag gärna se ett exempel på vart en människa har råd med ett XBOX One och Forza 5 utan att ha någon som helst tillgång till nätet. Inte ens där han köper det. Det är inte så att folk i Lagos kommer köra Forza mellan 14-timmarspassen på sågverket.
     
    Last edited: 18 jul 2013
  18. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

  19. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nä, klart att det inte är samma sak, men det är heller inte att tillåta konsolen helt offline som de har gått ut med. Det är bara ett spel än så länge, men skulle detta bli en trend för Xbox1-spelen så är det väldigt långt från att kunna spela på din konsol helt offline.

    Sen förstår jag inte den något inskränka synen du uttrycker i sista stycket. Det är väl trevligt (antar jag) att du kan förutsätta att alla som har råd med ett XBox och spel har internet. Mina två yngre bröder bor i Bulgarien och ÄLSKAR bilspel över allt annat. De spelar det i princip endast tillsammans när de träffas på skolloven i deras stuga på landet... där det inte finns internet. Det var ett exempel som jag råkade känna till om detta. Jag inbillar mig inte att det inte finns andra. Och visst, de skulle kunna ta med sin konsol tillbaka till någon som har internet när de köpt spelet, men låter detta som en smidig lösning för kunden?

    Jag vill igen bara påpeka att jag tycker det är en tråkig trend OM det nu blir så att fler spel följer denna modellen.
     
  20. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Så de har inte internet hemma?

    Nu verkar det iaf som om man kan spela Forza 5 offline ett tag.. http://m.ign.com/articles/2013/07/18/forza-motorsport-5-install-offline-details-clarified och när man gjort nerladdningen så kan man fortsätta spela offline.

    Säkert dumt för en del det också, men det lär stå tydligt på boxen att det behöver internet. Ska bli intressant att se om det är så många som saknar internet att det gör någon synbar skillnad i försäljningen.