Problem: S4 med glipa i ovankant mellan skärm och ram

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av mackanigbg, 19 jul 2013.

  1. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag köpte en S4 för en knapp vecka sedan och har som sagt en långsmal glipa mellan skärmen och den kromade ramen runt skärmen. Skärmen ska gå ända ut och ligga mot ramen, och gör det på övriga tre sidor men inte i ovankanten.
    Jag är väldigt petig med mina prylar och kan inte släppa det även om jag försöker, även om de flesta inte skulle bry sig om det eller ens tänka på det, så funderar jag på att åka in till butiken och byta ut den då det är 14 dagars öppet köp.
    Det krävs bara lite "kunna med" att göra det och stå där och påpeka en sån "liten sak" som skäl för ett byte.

    Någon annan som har en S4 med glipa någonstans mellan skärm och ram? Borde jag byta eller hur resonerar ni ang en sån detalj?

    //Marcus



    Sent from my iPad 3 using Tapatalk
     
  2. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bifogar en bild på glipan som nog är ca 0,5 mm bred ImageUploadedByTapatalk1374266309.500444.jpg


    Sent from my iPad 3 using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Smaksak ang. detta i min mening.
    Jag är själv petnoga.
    Hade en liten glipa på min htc one i vänster övre kant. Inte mycket alls, men kände man med fingret över det så kände man att det stack ut. Jag körde en DOA på den och bad om en ny i butik då den bara var enstaka dag gammal.

    Som sagt, smaksak.. Vissa klarar av att överleva utan att lämna in för en sådan liten sak. Vissa stör sig på småsaker.

    Känner du att du inte klarar av att ha det så som du har på din S4, gå till butiken, säg bara att glipan inte ska finnas där, och be om en annan S4.

    Har glipan alltid funnits där sedan du öppna förpackningen eller har den tillkommit senare?
     
  4. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Bara säga till dem att det inte ska se ut sådär, och säga till dem att jämföra med annan telefon så får de själva se.
     
  5. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tänker ibland att jag låter det vara så, det har ju eg ingen betydelse, och i andra andningen så känner jag att det är ett tillverkningsfel vilket inte är ok.
    Den funkar ju bra i övrigt så jag vill intala mig själv att det kan bli lite avvikelser vid tillverkningen när de placerar "fronten" i ramen. Jag har kollat på ett par andra på två olika affärer och det verkas som om ingen har en ram som går riktigt mot skärmen, det har varit lite lite mellanrum på dem också, men inte så mycket som jag på långa vägar :(
    Jag har en S2 som jag haft i jobbet och den har en glipa men det har jag aldrig tänkt på, på S4:an så granskar jag varje liten detalj, och det beror väl troligen på att man betalar såpass mycket för den....


    Sent from my iPad 3 using Tapatalk
     
  6. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lindback: Den har sett ut så från början. Det konstiga var att jag vet med mig att jag är petig så jag nämnde i butiken att jag ville kolla på den, och kollade den noga efter glipor direkt efter köp.
    Det konstiga var att jag kollade väldigt noga i överkant och såg inget utan tyckte tvärtom att den såg perfekt ut! Även nu i ett visst ljus så ser man det inte men kollar man rakt framifrån så är den klart synlig...


    Sent from my iPad 3 using Tapatalk
     
  7. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Min ser väldigt snarlik ut i överkant.
    Funderade på om jag skulle orka bråka om den men i slutändan har jag inget gjort åt det.
    Men vill du ha perfekta grejer så får du nog försöka få den bytt.
     
  8. L1nd1

    L1nd1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjena, jag hade samma på min S4:a. Min glipa var lite lite större så jag petade lite med ett vasst föremål och tryckte till ordentligt en gång och då försvann den. Men som skrivet så min glipa var lite större, som att ramen hade "ploppat ur" på något vis.