PS4 eller Xbox 1

Diskussion i 'Off Topic' startad av Isengard, 14 jul 2013.

?

PS4 VS Xbox 1 Vilken ska DU köpa och varför?

  1. PS4

    33 röst(er)
    89,2%
  2. Xbox 1

    4 röst(er)
    10,8%
  1. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte... Däremot kan det nog märkas skillnad i försäljningen pga folk som bojkottar och som svänger åt PS4 istället...

    Nu har dom typ löst det som jag tyckte sög, men är fortfarande halv irriterad på att dom ens kom på tanken på vissa områden.

    Sen att Kinect alltid är på? Vilket skämt...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    De har väl gått ut med att man skall kunna spela spelen offline. De har mig veterligen inte gått ut och sagt att man aldrig skall behöva koppla upp sig mot nätet. Det är en viss skillnad där. Länka gärna annars.

    Inskränkt?

    Jag är ledsen att säga det men det handlar inte om vad som är smidigast för dina bulgariska släktingar. Det handlar om att MS/Sony/Apple skall tjäna pengar på en produkt som säljs. Du kan inte ta hänsyn till varenda människas internet- eller datoråtkomst och speciellt inte då det faktiskt GÅR att lösa genom att EN gång vara nånstans där du har internet för att installera ditt Forza.

    Jag tror absolut att trenden är denna. Lagringsmedia för spel som CD- eller Bluray-skivor är klumpigt, elakt mot naturen och inte ett säkert sätt att långvarigt lagra saker. Skall man dra resonemanget till sin spets (vilket det i mina ögon har vart länge) är det väl fantastiskt att vi nu får möjlighet att äga ett spel som inte efter ett par år inte går att spela eftersom skivan du köpt är repig, är borta eller helt enkelt inte fungerar på grund av åldern. TÄNK om du då istället bara hade kunnat logga in med ditt konto och ladda ner spelet igen istället för att du skall behöva köpa spelet igen. Om du ens får tag på det.
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Kinecten kan stängas av helt. Har tom för mig att man kan välja att ha kameran avstängd när xboxen är på. Fast det tror man väl inte på om man sitter i sin Faradaybur med aluminiumhatt och ojjar sig över nsa och andra hemliga organisationer som spionerar på just dem.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Då tipsar jag om tejp + papper. Om man sitter hemma och bygger hattar av aluminiumfolie har man säkert det också!

    Kan iofs erkänna att jag lätt hade haft något för kameran ifall det hade blivit som det var tänkt ifrån början att de alltid skulle kunna kika in i ditt vardagsrum. Fan principsak. Tur att de ändrade sig :)
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Källa till det? Har aldrig sett annat än lösa rykten om något sånt från mer eller mindre oseriösa nyhetssidor. Microsoft har alltid sagt att man ska ha stor kontroll över Kinecten vad jag sett.

    Undrar om lika många skulle tro på det om jag hittar på att Google låter NSA få tillgång till alla Android mobilers mikrofoner och kameror när som helst. Eller är det specifikt när det gäller Xbox folk tror på allt de läser?
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Inga källor. Jag har bara läst vad de gravt uppretade fanboysen har skrivit.

    Personligen skulle jag inte tyckt om att MS kan gå in och kolla på mig när jag inte ens lirar på min XBOX men sen är ju som sagt källorna de oroliga foliehattarna...
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    En upprörd mob av konspirationsteoretiker är nog en ganska opålitlig källa. ;)

    Borde man inte kunna upptäcka med nätverkssniffning om Kinecten eller PS Eye alltid streamar video till någon server på nätet? Isf känns det ju väldigt osannolikt att MS eller Sony skulle få för sig att göra det utan användarens vetskap.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det var inte att den stod och streamade. Det var mer att den alltid kunde aktiveras eller något i den stilen.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
     
  9. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Den lyssnar alltid så du kan starta den med rösten.

    "However, you can also turn on the console by saying “Xbox on,” meaning that the console can be turned off per se, but it will always be on in a sense in order to hear voice commands to turn on the console"

    http://www.slashgear.com/xbox-on-ushers-in-xbox-one-voice-recognition-and-command-21282965/
     
  10. McJerre

    McJerre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    PS4

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  11. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Nja, alltid är nog inte rätt ord eftersom röst kommandona inte fungerar om man stänger av systemet helt. Ryktas om fysisk knapp, men finns vad jag vet ingen officiell information om detaljerna kring detta.
     
  12. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Men... jooo den lyssnar alltid. Punkt slut. Den lyssnar inte om du drar ut strömmen givetvis. Men med strömmen i så lyssnar den alltid.

    " However, you can also turn on the console by saying “Xbox on,” meaning that the console can be turned off per se, but it will always be on in a sense in order to hear voice commands to turn on the console."

    Här kan du läsa också:
    http://m.guardian.co.uk/media-network/media-network-blog/2013/jun/17/microsoft-xbox-one-always-on

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 19 jul 2013
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Direkt från MS: "You are in control of when Kinect sensing is On, Off or Paused: If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say “Xbox Off.” When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- “Xbox On,” and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."

    http://news.xbox.com/2013/06/privacy

    Det är fascinerande hur mycket fud som sprids om Xbox One. Men det blir väl så när valet av konsol blir religiöst och man måste intala sig själv att sitt eget val är utan tvekan det bästa.
     
  14. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Jahapp, visste inte att man kunde stänga av funktionen. Men det är i varje fall på by default. Vi vet ju också att Microsoft skrev på PRISM bland de första. Det låter ganska läskigt.

    Även om jag har en foilehatt på som ni kallar det, så är det just er inställning som gör att företag tillåts göra sådana saker. "Det är lugnt, Microsoft säger att det är okej, allt är okej"...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Ingen av dom skulle jag tro :-)

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  16. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    varför? :)
     
  17. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Tror ni förresten att PS4 och ONE någonsin kommer kosta lika mycket?

    Utvecklarna har ju blivit försäkrade att Kinect alltid ska finnas med. Det känns som att de inte kan ta bort den ur paketet i första slaget.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  18. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Tveksamt men man vet ju aldrig. 600kr är ju inte så mycket pengar. Vore ju iofs trevligt om MS slängde in lite extras för att ge mervärde. Tex gratis live i ett år eller något. ;)
     
  19. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    nä One kommer nog alltid vara lite dyrare ;)
     
  20. Azylum

    Azylum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blir en Playstation IV för min del om jag ska välja.