Samsung Galaxy S4 Active

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av Mikael R, 5 jun 2013.

  1. Scierra666

    Scierra666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nån mer som har köpt denna mobil och kan dela med sig lite + & - ?? Jag är sjukt sugen nu när jag såg denna mobil. Det är väl dags att byta bort min Samsung Galaxy S1:D

    Skickat av telefonen
     
  2. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Skulle också vilja höra lite erfarenheter. Jag har en Xperia V idag och tycker att den rent prestandamässigt är lite sådär men vill fortfarande åt de "fysiska" egenskaperna som då Active också har. Verkar helt enkelt som ganska få har köpt den.
     
  3. perperub

    perperub Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    33
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag var väldigt sugen, men har tappat lite av densamma då jag läst att Active ska ha sämre batteritid än S4. Verkar som att S4 har dålig nog, men ännu sämre!? :(

    Pär
     
  4. vayu64

    vayu64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ju det stämmer lite grann.

    S4 hade inte bra batteritid i början men blev grymt bättre efter ett tags användning.

    Activen har jag ej haft lika länge så vi får se hur den håller. Men just nu är batteritiden inte så bra på den.

    Slut
     
  5. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det någon som hört något, officiellt eller rykten, om när tre skall plocka in den i sitt sortiment? Eller någon anledning till varför de inte gör det?

    Gmy

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  6. paddelundh

    paddelundh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mailade dom och frågade,verkar inte som dom ska ta in den.
    Man kan däremot köpa den med tre abonnemang hos Phone House.
     
  7. vayu64

    vayu64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan berätta att ni som vill ha en extra batteri till den så funkar den vanliga s4ans helt okej.
    Bara att köpa 'galaxy s4 extra batteri kit' på webhallen för 299 så har man utrustning nog för att klara dagen :).

    Det var nån nisse på samsung som sa att det batteriet inte skulle funka pga annan spänning på den men han snackade skit. Batteriet funkar, det är exakt samma voltage på båda.

    slut
     
  8. perperub

    perperub Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    33
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag har funderat på att köpa en Active. Men då jag läste att batteriet på Active tydligen inte räcker lika länge som på vanliga S4, så kände jag att det får räcka. Jag slog till på en vanlig S4 idag och hoppar Active. Jag ser inte att just jag kommer tjäna något på att den ska tåla lite vatten. Blir nog minst lika nöjd som er med min S4! :)

    Pär
     
  9. jumjums

    jumjums Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Måste kolla med er som har köpt active.. blir eran varm? Min blir sjukt het. Idag lade jag in gsam battery monitor och batteritemp vid surfning / ett sms var 48grader. Just nu 36.
    Är detta normalt?Går ju knappt att ha örat mot luren



    Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4 Beta
     
  10. vayu64

    vayu64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ju vanliga s4an är det inget fel, och batteritiden på den blev väldigt bra efter ett tags användning.

    Det som är ej bra med den är att den är väldigt fragile, dvs tappar man den på hårt underlag så blir den ful som fan. Min var full av sprickor efter bara en två veckor, men då hade jag tappat den massa gånger på marken och den blev även trampad på men den höll ändå :D.

    Min active blir inte alls varm, batteritiden är ej lika bra som på den vanliga s4an, men skärmen är enligt mig bättre än den vanliga.

    Tillbehören till s4an borde även passa till activen förutom vissa skal och sånt.

    Slut
     
  11. jonas_o

    jonas_o Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Imorrn beställer jag en Active!! Har en S3 nu.. Har en skum känsla av att jag kommer bli besviken... Även om största anledningen till att jag köper den är för att jag skall kunna vada och flugfiska med den...

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta
     
  12. zebulonm

    zebulonm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Köpte en S4 active. Bara för att inte behöva vara så rädd om den i regn osv. Hade en S3 innan och jag märker då ingen större skillnad på dem. Men den fungerar mycket bra och jag är nöjd. Batteritiden får man väll se om en vecka eller så då batteriet kommit igång ordentligt
     
  13. R8V10GT

    R8V10GT Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 apr 2013
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Skärmen måste ju vara mycket finare i solljus än samolede som är på vanliga S4?
     
  14. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag bytte precis från S4 till S4 Active och precis som du misstänker så fungerar skärmen mycket bättre i solljus. Batteritiden var det jag var mest nervös över men det håller utan problem en hel dag trots en hel del användning.
     
  15. Abaddon

    Abaddon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Så, efter HTC Desire, Galaxy Nexus och nu sist S3 så fick det bli en S4 Active då de andra har blivit offer för bland annat vattenskador, fukt och damm i usb uttaget och till sist lilla S3an som faktiskt överlevde ett bad i en White Russian drink-kanna men till slut blev överkörd av en 45 tons hjullastare och därmed gav upp.

    Så efter en veckas användande kommer mina första reflektioner:

    Batteriet: Hade läst väldigt mycket om att det skulle vara mycket sämre än vanliga S4 men jämfört med min S3a är det en klar förbättring. Lyssnar en hel del på musik och ljudböcker på jobbet och pillar ändå en hel del med bla Facebook instagram och surfar en hel del.
    Har än så länge aldrig varit i närheten att ej klara mig dagen ut.

    Wifi: Här är jag riktigt besviken. På ställen i huset där jag hade bra mottagning med mina förra telefoner får jag inte ens kontakt numera, hoppas det är mjukvaru baserat och att det fixas till snart.

    4G: Eftersom jag bor i en liten håla var 4G inget jag ens funderade på vid detta köpet men är något som har överraskat mig väldigt positivt, särskilt nu när Wifi:n strular. Har uppmätt hastigheter på närmare 50mbit ner och 25 upp så där har mitt bredband inget att sätta emot ändå.

    Byggkvallitet: Måste säga att telefonen känns väldigt robust. Inga knakande delar och luckan på baksidan är lätt att ta bort och sätta dit.
    Jag skulle nog aldrig doppa telefonen i vatten dock, men det var inte heller anledningen jag ville ha vattensäker telefon, utan den ska klara om man är ute och jobbar i regn primärt.

    Den känns inte heller hal att hålla i utan ligger skönt i handen.

    Samsungs bloatware stängde jag av efter att ha lekt med "ögonscrollning" och dylikt i 5 minuter.
    Smart stay eller vad det heter däremot är jag sjukt nöjd med.

    Hoppas dock på en app till denna som den till S4 där man kan skifta mellan vanilla och Samsungs version.


    Totalbetyg: 8/10 ( Stöt-tålig och fungerande wifi hade gett 10/10 )

    Hoppas någon blev klokare i sitt val av telefon :)


    Ps: Någon bra aktiv hållare som passar i bilen ute än?

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
     
    toye och swedmo gillar detta.
  16. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Brodit har hållare till den, jag har brodits hållare till mina telefoner och dom fungerar bra
     
    Abaddon gillar detta.
  17. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hallå,


    Nu har jag haft min Active i snart 2 veckor och har en rätt bra bild av vad som är bra att ch vad som kan uppfattas som mindre bra.

    +
    Den ÄR verkligen vattentät. Instruerade min flickvän i att flyga kite i vattenbrynet och plötsligt ropar hon till "här ligger ju din telefon!!"
    Telefonen hade hoppat ur fickan och ned i vattnet och säkert legat där en kvart. Bara att ta upp och använda den, inga konstigheter :-)

    Skärmen är riktigt bra, samma klass om inte bättre än One X

    Kameran tar okej bilder till det man använder den till.

    Minneskort är underbar att ha igen. Kunna redigera och radera bilder från systemkameran är kanon!

    Processorkraften är bra! Kan klippa ihop GOPRO filmer i 1080 p i mobilen. Den sväljer allt jag testat.

    Fysiska knappar är inte så dumt. Skärmen funkar med handskar!

    Bara en gummiplupp och det är för laddningsuttaget.

    Batteritiden är mycket bättre än på One X. Efter att igår pratat över 3h i telefon och med skärmen på i över 2.5 h gav batteriet upp. Jag är nöjd!

    - ja ni, det är svårt att hitta något men skulle det vara något skulle jag säga att man kanske kan störa sig på fysiska knappar om man inte gillar det alls.

    Tidigare telefoner i mitt ägo : iphone i alla dess slag, nexus one, One X, S3 och S4 active.

    Betyg : 9 av 10 solstolar
     
    toye, Wasti och swedmo gillar detta.
  18. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Skydive!

    Du verkar ha haft tur då det är många som råkat ut för vattenskador.
    Jag var nästan säker att jag skulle köpa en S4 Active, men efter alla som haft problem med att telefonen läcker in vatten så blir det nog Sony Xperia Honami.

    ;)
     
  19. zebulonm

    zebulonm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har haft min i över 2 veckor nu. Badat med den, tagit foton och filmat under vatten. Duschat, stoppat i glas osv för att visa och prova. Den är vattentät. Börjar tro på att de man ser på tuben om att den inte är det är Skit Bakom Skärmen. Inte satt dit bakstycket ordentligt, eller skyddet för laddaren. Den är vattentät och en mycket trevlig telefon.

    Skulle aldrig köpa en vanlig S4a då jag får samma telefon men med det vattentäta skyddet. 1mm hit eller dit i storlek känns irrelevant då det ändå är jättetelefoner vi talar om.

    Mycket bättre än min förra S3a
     
    awillfor och BigF gillar detta.