Batteritid

Diskussion i 'Sony' startad av rickard81, 22 jul 2013.

  1. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Ni som äger denna hur upplever ni batteritiden? Jag gjorde ett test ladda upp den fullt och gjorde de samma på min Ipad 1. Sen skulle jag bort i tre dagar så jag lät dom bara ligga och idag När jag kom hem så hade min Ipad 71% kvar och experian hade endast 1% kvar.
    Stamina mode var dock inte påslagen.
     
  2. Vedman

    Vedman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Xperia Tablet Z2
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Xperia Tablet Z2
    ROM:
    Stock
    Det låter som någon app tickat på i bakgrunden... Min klarar utan problem 2-3 dagar då jag använder den till film och surfning osv... Helt i vilolöäge i tre dagar har jag nog inte kunnat låta den vara sedan jag köpte den :P
     
  3. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Det låter som att du har grejer igång som surrar på både Ipaden och Tablet z.

    Min förra Ipad drog cirka 1% per dygn i standbyläge, min tablet z drar lite mer.
     
  4. tokgubben

    tokgubben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tableten klarar mååånga dagar på stand bye i stamina mode. Hade min på i minst fyra dagar i stamina och hade fram den och använde lite smått och den behövde inte laddas. Finns ingen anledning att inte ha stamina mode på i mina ögon. När du inte använder den så använder du den ju inte.

    Tycker att den har bra batteritid vid användning också. Så länge man inte sitter ute i solen med skärmen på max så har den ju riktigt bra batteritid och betydligt bättre än XZ telefonen.
     
  5. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Ja jag tyckte nått var märkligt ska kolla upp om de är nån app som drar.
    Ett annat problem jag har är fjärrkontrollen. Den är när man ska programmera en fjärrkontroll som inte finns med i listorna. Testa att programmera min fjärrkontroll till projektorn och följer instruktionen. Plattan säger att den lär sig signalen fast de fungerar iaf inte.
     
  6. joejjeman

    joejjeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    samma sak för mig.. den lär sig inte min Telia Iptv-box heller
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Telias IPTV box har jag försökt använda med två andra universalfjärrar (philips och panasonic) utan att lyckas där heller. Antingen kör de boxarna med någon udda IR frekvens eller så är det något annat som är knas med de.

    Verkar dessutom som orginalfjärren dessutom störs ut när min TV panel igång. Ingen annan IR baserad utrustning påverkas, vilket stärker min misstanke att boxarna använder sig av någon udda IR frekvens.