Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Gäller det Hemköp eller Volvo?

    Jag hade gärna tagit över/implemeterad funktionaliteten i Bankdroid om jag hade tid. Hoppas nån annan är villig att ta över.

    Har haft fler rapporter om att widgets inte alltid fungerar felfritt men inte lyckats reproducera buggarna. Jag kommer troligtvis inte lägga ner mer tid på felsökning just nu utan istället koncentrera mig på v2 av Bankdroid (där widgetdelen också kommer skrivas om) och hoppas på att det kommer fungera bättre efter omskrivningen.

    Man kommer kunna byta ordning på sina konton i Bankdroid v2. Jag tror tyvärr inte det finns tillräckligt med efterfrågan för att lägga in stöd för att dölja hela konton, vill man inte se ett konto så får man i dagsläget ta bort det.

    Du får gärna lägga in ett issue på GitHub så kanske den funktionen eller en liknande kommer med i framtida version av appen.

    Vet inte om jag förstått det rätt men om du lång-klickar på ett konto så kan du välja att dölja det.

    Jag använder själv ICA Banken utomlands (inga utgifter på uttag i automater och inga valutaväxlingspåslag, rekommenderas verkligen! :) ) men det känns inte som att det finns en bra plats för valutakonverterare i appen just nu. Lägg gärna in ett issue på GitHub så ska jag ha det i åtanke till en kommande uppdatering.

    De måste ha ändrat saker på sin websida. Om möjligt får du gärna följa stegen i första inlägget i tråden.

    Kan det vara Spendability du tänker på?
     
    Eos95 gillar detta.
  2. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    De har troligtvis gjort förändringar på sin hemsida. Om ni följer stegen i första inlägget så ska det förhoppningsvis gå att lösa.

    Kan du logga in på Swedbanks mobilsida? Ska gå att logga in med exakt samma uppgifter i appen.

    Kan du logga in på deras mobilsida? Ibland måste man vänta ett tag om de anser att man loggat in för ofta under en viss period. Testa gärna i webläsaren på datorn och mobilen.

    Goober uppdaterade implementationen för ett tag sen, möjligt att det finns stöd lån där. Har själv inga lån hos ICA Banken så jag har inte haft möjlighet att testa än.

    Har haft fler rapporter om att widgets inte alltid fungerar felfritt men inte lyckats reproducera buggarna. Jag kommer troligtvis inte lägga ner mer tid på felsökning just nu utan istället koncentrera mig på v2 av Bankdroid (där widgetdelen också kommer skrivas om) och hoppas på att det kommer fungera bättre efter omskrivningen.

    0. De har troligtvis gjort förändringar på deras websida som Bankdroid inte vet hur de ska hanteras. Om du följer stegen i första inlägget i tråden så hade det varit toppen.

    1,2. Att saldo visas två gånger är ju lite märkligt. Har faktiskt inget bra svar på varför det är implementerat på det viset. Vad är det man vill se egentligen? Det känns som att alla banker presenterar kreditinfo på olika sätt.

    När det gäller kredit kanske det hade varit bäst att visa 2 värden:
    Kvar att utnyttja: Visar hur mycket av den beviljade krediten man har kvar
    Saldo: Negerad utnyttjad kredit

    Att visa beviljad kredit kan också vara användbart men bör visas i nån typ av kontoinformations-flik med annan info om kontot. Eftersom det inte finns nån sån flik för kontot än så visas den beviljade krediten lämpligast tillsammans med saldot.

    Har man exempelvis en kredit på 15 000 och man har använt 3000 av den så skulle alltså Bankdroid visa:
    Saldo: -3000 SEK
    Kvar att utnyttja: 12 000 SEK
    Beviljad kredit: 15 000 SEK (Hamnar i en separat flik/ruta tillsammans med annan "statisk" data i v2 av Bankdroid)


    Låter det rimligt eller kan det bli förvirrande om appen inte visar samma sak som websidan?

    3. Ska se om det går att skilja på om en misslyckad inloggning beror på felaktiga användaruppgifter eller andra serverfel.
    Bra förslag angående notifieringar om misslyckade inloggningar och uppdaterat saldo efter återaktivering. Ska försöka få med det i v2 av appen.

    Tack för bra feedback!



    Kan du logga in på swedbanks mobilsida och deras app?

    Om du har glömt ditt grafiska lösenord till appen så måste du installera om appen/rensa data för appen och lägga till ditt Swedbankkonto på nytt. Har du glömt du lösenord till Swedbanks "förenklade inloggning" så kan du logga in på Swedbank med din bankdosa eller bankid och välja ett nytt lösenord.
     
    palle.blomman och HerrNilsson gillar detta.
  3. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte i dagsläget. Bankdroid har inte stöd för BankID vilket SBAB kräver vid inlogging.
     
  4. HerrNilsson

    HerrNilsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    Telefon 2:
    LG G3
    Telefon 3:
    Galaxy S4
    Hej och tack för svar :).

    Antar att du tänker på följande

    Adress till inloggningssidan.
    Adress och html från sidan man hamnar på när man har loggat in.
    Adress till kontoöversikt med tillhörande html.
    Adress till kontoutdrag med tillhörande html.


    Jag använder Firefox i min S4, hur får jag ut HTML-koden därifrån? Lyckas ju bara hitta länkarna.

    Vet inte om det kan ha något att göra med att man behöver en engångskod för att logga in som att det har slutat fungera).
     
  5. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Okej, vad synd! Men tack för svaret! Och tack för en riktigt schysst app!

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta
     
  6. Qunt

    Qunt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Shell har inte fungerat på ett tag. De har ändrat sin inloggningssida.

    Kommer detta att åtgärdas i framtiden?

    Grym app annars :)
     
  7. Bengtsson

    Bengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta måste vara anledningen att Sparbanken Syd och Sparbanken Öresund inte fungerar längre. Är det möjligt att fixa?
     
  8. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Man får fram källkoden genom att högerklicka på hemsidan och välja "view page source"/"visa källkod" eller liknande.

    Jag har själv inget shellkonto men om du följer stegen i första inlägget så ska det nog gå att ordna.

    Kräver deras mobila websida också att man anger engångskoder? Isåfall kommer det inte gå att uppdatera automatiskt.
     
  9. Bengtsson

    Bengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, det är den mobila webbsidan som kräver engångskod. Sparbanken Syds app kräver det däremot inte.



    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  10. palle.blomman

    palle.blomman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar Liato.

    Nu funkar det.
    Jag måste någon stans har strulat till det med lösenorder till SwedBanks inloggning med personlig kod. så jag tänkte inte en på att testa mot deras egna app.

    Dock är jag rätt säker på att jag inte gjort något av detta då det slutade fungera för någon månad sedan, för den koden är inget jag brukar pilla på eller en använda utan den satt jag upp för just BankDroiden:s skull.

    Hur som helst så funkar det nu, och vill också passa på att tacka för en kanonbra App.

    /palle
     
  11. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Nordea börjat funka... inga ändringar gjorda :/ men funkar gör den och det är det viktigaste :)

    ♣ Skrivet via tapatalk med Samsung S2 fylld med jelly beans ♣
     
  12. HerrNilsson

    HerrNilsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    Telefon 2:
    LG G3
    Telefon 3:
    Galaxy S4
    Jo men i telefonen? Jag kommer ju bara åt den mobila sidan därifrån.
    Men då den kräver engångskod får den kanske strykas ur listan? :(
     
  13. rickythefox

    rickythefox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta gällde en bugg som jag redan fixat. Du har också mergeat koden. ;)
     
  14. PolliSoft

    PolliSoft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En sak som skulle varit väldigt nyttigt för mig är om man skulle kunna välja textfärg för saldot i widgeten. I nuläget passar den helt vita texten i den transparenta widgeten lite dåligt ihop med vissa bakgrunder vilket för att det är svårt att läsa av saldot. Istället för att väja färg skulle man också kunna lösa det genom att lägga ut en mörkare skugga snett bakom texten.
    Är detta något som fler är intresserade av?

    Edit:
    Jag hittade detta som borde kunna läggas till i widget_large_transparent.xml/widget_transparent.xml i den TextView med id "@+id/txtWidgetAccountbalance".

    android:shadowColor="#333"
    android:shadowDx="1"
    android:shadowDy="1"
    android:shadowRadius="2"
     
    Last edited: 31 jul 2013
  15. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är det någon mer som har fått 4.3 till sin N4 och märkt att widgeten slutat uppdateras? Väldigt trist!
     
  16. Fronnk

    Fronnk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig funkar det alldeles utmärkt.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  17. Maol

    Maol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått Danskebank att fungera? Jag lyckas inte registrera ett konto.
     
  18. PowerCheez

    PowerCheez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag upptäckte en liten, obetydlig och bara lite irriterande grej med mitt PayPal-konto. Kollar jag websidan visar den rätt valuta på rätt konto. Lika så om jag kollar PayPal-appen. Men kollar jag i Bankdroid ser det ut som följer.

    [​IMG]

    Beloppen är korrekt, men valutabeteckningen är fel. Och totalsaldot är förstås fel eftersom det visar 0 SEK....
     
  19. Ängegärd

    Ängegärd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1, 2014
    HEjSann & hallå!!!
    Skall till att lägga upp/till Villabanken och får till svar "Kunde ej skapa konto, Kunde ej hitta page hash code". Någon som vet var det kan vara för tok???
     
  20. KamratJonas

    KamratJonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjabba!
    Tack för denna fantastiska app som man ju inte klarar sig utan längre.

    Här kommer en liten nöt att knäcka. Skulle det gå att få till SAS Eurobonus Mastercard i Norge. Är samma inloggningssystem som i sverige vad jag kan se.

    Ha det!

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4