Novum Icons [Appen]

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av xciter, 11 feb 2013.

  1. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Det finns säkert nått sätt att lösa det på, jag skall bort ett tag nu så jag får kolla efter helgen ifall jag kan hitta nån lösning.
     
  2. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag har missat något, men för mig fungerar endast ett fåtal ikoner i Apex Launcher. Calculator, People, Facebook, Google+ och några till. Brukar alltid köra standardikoner på grund av att några alltid saknas i ikonpaket, men tänkte ge dessa ett försök. Jag går in på Theme settings och klickar apply på Novum Icons, men sen verkar det ju gå snett? Någon som vet vad som kan vara fel?

    Kan konstatera att samma sak gäller Nova Launcher.
     
    Last edited: 31 jul 2013
  3. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER


    Får mig är det några fler som fungerar. För att se vilka det är som vi över huvudtaget lagt in, kolla i det spreadsheetet som finns i första posten i denna tråd.
    Du får jättegärna markera de appar som inte fungerar där i rött så kollar vi upp vad som är fel till nästa version.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
     
  4. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    De flesta appar jag har verkar det finnas ikoner till, utifrån det jag sett i PSD-tråden. Tex Gmail och Maps är väl självklara, så jag antog att det måste varit jag som gjort något fel eftersom det inte fungerade. Någon här inne måste väl använda Apex utöver mig? Ska ta mig en titt på spreadsheetet i alla fall.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
     
  5. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, jag använder apex. Bara för att ikonerna är gjorda behöver dom inte vara inlagda i appen.
    För mig fungerar iaf Gmail och maps

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    xciterxciter; RixardRixard; jag har fyllt på med en hel del ikoner i mappen Fullständiga namn. Har även rättat till en hel del ikoner i mappen Att åtgärda, och flyttat dessa till Fullständiga namn.

    Tänkte fylla i vad som fungerar i appens spreadsheet i apex/sense, men avvaktar nästa uppdatering då det finns fler ikoner i mappen, varav några hade försvunnit såg jag..
     
  7. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tjo, jag kan inte köra pythonfilen, får följande error:
    Line 42 print 'parsing from:' + input_file + \n Dont forget deleting the first rows \n
    Syntax error: Invalid Syntax

    Jag misstänker att csv-filen jag exporterade innehåller nånting som inte ska vara med. Men jag kan inte lista ut vad.
    Ska man ha vissa rader i spreadsheetet markerat när man exporterar eller ska man bara ta bort vissa rader ur filen när den är hämtad? Vilka i så fall?

    Hur går det btw med att generera raderna till appens spreadsheet?
     
  8. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har lagt flera "tomma" ikoner i mappen "ofullständiga namn" som heter iconback (8 st), och som ska bli de ikoner som de otemade ikonerna ska få som bakgrund. Såg att det fanns med i koden, men jag tror inte att det är angivet per ikon. Vad jag kunde utläsa så ska appen välja random från de färger som jag har valt (ikonernas standard-tema).

    Jag har även lagt en iconupon och en iconmask, och de ligger i samma mapp. Jag är inte säker på att dem är rätt gjorda så jag tror inte de behöver vara med i nästa uppdatering av appen.

    Jag antar att även dessa ikoner ska ligga i mappen "fullständiga namn"?

    Säg till om det är något du xciterxciter; eller RixardRixard; behöver hjälp med ;)

    EDIT: Jag kom på en sak till. Har kollat en mängd olika ikon-teman, och vilka ikoner som blir temade där, och i stort sätt alla system och standardikoner temas. I mitt fall med HTC Sense så fungerar inte tex gmail, phone, message osv.. Hur kommer vi till rätta med detta?

    Såg i tråden på xda att det går att använda apex för att få fram samtliga activitynames, och det har jag testat. Fungerar bra.

    och

    Hur som så måste vi få fram alla rätta activitynames för varje app. Bara att jobba på ;)
     
    Last edited: 5 aug 2013
  9. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Så som jag förstått det så har HTC egna aktivitetsnanm/paketnamn för många appar, dessa bör alltså läggas till under rätt app i spreadsheetet så att de förljer med vid nästa version.

    Angående iconback mm. så ska de ligga i fullständiga namn mappen, jag tror det bara är att avkommentera en rad i projektet så ska det fungera om du döpt rätt bild till rätt sak :)
     
  10. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Hmm, det skulle kunna vara att jag använt ' istället för " för text. Kan du testa att byta ut ' till " i line 42 och kolla ifall det ger ett felmeddelande för nästa rad?

    Edit:

    i csv-filen skall man ta bort de rader som inte är relevanta. Dvs. de översta raderna.

    Jag är borta på lite semester nu men skall försöka hitta tid att göra appens skript
     
    Last edited: 5 aug 2013
  11. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha fan vad kul att se att det här projektet lever fortfarande! :)
     
  12. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Vilka är "De översta raderna"? ska första raden vara
    "Machinarium,air_net_machinarium_Machinarium,air.net.machinarium.Machinarium,air.net.machinarium.Machinarium.AppEntry,MatDiggy,,o,,,o,,,"

    Ja eller hur, gör fler ikoner nu! :D
     
  13. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha var ett tag sen :P Får se om jag har orken och motivationen att göra ett par :D
     
  14. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Ja eller liknande, de översta raderna menar jag de som inte ger någon information om själva apparna.
     
  15. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Okej, för jag tog bort de rader jag trodde inte behövde vara med och fick då denna error.
    Vill du testa med filen som ligger i dropbox nu?
     
  16. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Funkade utan problem för mig. Även om raderna skulle vara fel så skall skriptet fungera att köra, bara att det skulle bli fel resultat i utgående filer...

    Jag lade upp en v.3.05 som du kan testa. Den är inte klar än så den skapar en tom fil för appen just nu men annars så är den samma.
     
  17. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Okej, då anropar jag scriptet fel. Om jag står i dropboxmappen i cmd, vad skriver jag då för att köra scriptet?
     
  18. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Vad har du för python version installerad? Jag kör skriptet genom att helt enkelt dubbelklicka. Jag kör python 2.7.5
     
  19. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har 3.3.2. Aha, jag försökte köra genom cmd...
    Nu när jag dubbelklickar kommer cmd upp snabbt och försvinner direkt, antar att den kör scriptet då. Men jag får inga filer eller annat som bekräftelse...
     
  20. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Nej, det betyder att det skett något fel. När du kör skriptet så ska det komma upp en prompt.. :/ fan va skumt. Ska ta ner 3.3.2 och testa och se ifall jag får samma fel!