Acer liquid kvalite??

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av glimbrink, 19 maj 2010.

  1. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tappade mobilen för första gången i golvet! EN GÅNG! och hela skärmen spricker totalt riktigt dålig kvalite, acer har inte riktigt koll på mobiler ännu.

    Vet att jag är gnällig nu och att skärmarna är känsliga men min x1a tålde mycket stryk och gick aldrig sönder :/

    x10 nu?
     
  2. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Min Liquid har blivigt tappad många gånger, från olika höjder och på olika ytor. Det enda problemet är att det har blivit fula hack i plasten på baksidan.
     
  3. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tappade min ett par gånger utan att det hända nått men det som tog knäcken på skärmen var ett fall på ca 70cm på plastgolv. Det handlar nog rätt mycket hur den faller och hur den går i golvet men de flesta touchscreens är rätt ömtåliga.. Riktigt trist.
     
  4. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    ja det är riktigt tråkigt, vad har ni att erbjuda för mobil?
     
  5. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Erbjuda mobil? Jag köpte en ny Liquid när min gick sönder.
     
  6. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    usch nej den är för buggig, htc desire ligger nog på listan :D x10an har ju inte multitouch
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Buggig?

    Har tappat min massvis av gånger. Min skärm funkar bra.
     
  8. Shox

    Shox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På min har glaset/skärmen rest sig något så det känns och syns en skarp kant om man drar fingret från plasten på sidan in över skärmen, någon annan som varit med om detta?

    Edit: Har varken tappat eller använt mobilen på ett onormalt sätt men tros detta har felet uppkommit :(
     
    Last edited: 20 maj 2010
  9. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    ringde hemförsäkringen självrisk på 1200 sen får jag en ny eller cash.
     
  10. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Måste faktiskt få säga att den här mobilen håller över förväntan! Jag har tappat den föör många gånger i golvet och det enda som hänt är att plasten slagit sig lite. Förbannat bra mobil!
     
  11. sebastian_n

    sebastian_n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tappade min ur bakfickan på cykeltröjan när jag var ute och tränade, rotade efter en bar och telefonen damp i backen. inget fel på den, dock så cyklade jag sakta och telefonen hade kines silikonfodral. ska inte köra med telefonen i samma ficka som jag har käk i fortsättningsvis.
     
  12. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    ni som är nöjda med liquid har inge aning om hur bra x10 är!!!
     
  13. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Den är säkert jättebra, men vill jag lägga över 5000 på en ny mobil så hade nexusen varit första valet... vill man inte importera så är nog desiren bra mkt bättre... men jag är nöjd med min liquid, kommer bli riktigt kul om acer fortsätter läcka bin filer även till 2.2....

    Men för att ge dig en ärlig chans, vad är bättre på X10? Förutom kameran?
     
  14. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Allting är såpass mer genomtänkt än liquid. Alla små detaljer som gör att telefonen blir mycket mer praktisk.

    När man ska skriva nya ord osv då kommer telefonen ihåg det typ som mitt namn på liquid fick jag skriva om det varje gång men här räcker det med 2 bokstäver sen kommer namnet upp.

    Skärmen och touchen är mycket bättre och reagerar mycket snabbare än liquid.

    Timescape funktionen är otroligt praktisk och fungerar utmärkt. fysiska knappar för back, home och settings vilket gör telefonen skönare.

    väger mindre och känns skönare än liquid. Också sjukt mycket snyggare än liquid.

    När jag använder wifi så är det aldrig några problem tappar aldrig connection osv som jag alltid gjorde med min liquid.

    Att det är 1.6 är ingen nackdel då den har så mycket mer än vad tex liquid har i sin 1.6...

    Den laggar aldrig och är aldrig seg till skillnad från vad min liquid gjorde visst man hade ju olika roms ibland men jag körde oftast med 1.6 och x10 är mycket stabilare...

    Vill ju inte säga att liquid är en dålig telefon men x10an är så mycket bättre i mina ögon sen att den kostar lite mer det spelar ingen roll för mig då man får mer för pengarna här.
     
  15. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Yiiikesss...
    Konstigt att du pekar på en hel del som X10 kritiserats för, men men smaken är som baken och jag är väldigt glad för din skull...

    Dock måste jag säga att nu när jag kör senaste. Bin med batista rom/lcr o launcherpro så är telefonen gudomlig, du gör inte liquid rättvisa när du jämför dess 1.6 med SE:s som släppte sin telefon långt efter....
     
  16. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Liquid verkar ha en fruktansvärt ojämn kvalité. Min liquid har åkt i marken från alla möjliga höjder och får dela ficka med en SE cybershot (jobbmobil) men den är lika glad för det. Ja, det är klart... Plasten har en hel del märken efter att ha åkt i marken på alla möjliga underlag hur många gånger som helst.
    Enda anledningen till att jag köpte den från början var att det var den första snapdragontelefonen som kom ut, men kan inte säga att jag är missnöjd. Acer har ju dessutom ett av de bästa track recordsen vad gäller att hålla telefonen uppdaterad i androidgenren. Hehe. :)
    Och ingen av de andra telefonerna som kommer ut nu känns som en tillräckligt stor uppgradering för att det ska vara värt att betala dubbelt så mycket för en ny telefon...
    Och om den här gick sönder skulle jag nog skaffa en X10 mini (pro).
     
  17. Mordithe

    Mordithe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min liquid börja läcka i högra hörnet efter att jag la ifrån den på bordet.
    Ska tydligen vara ett fabrikations fel på de första vita telefonerna enligt expansys.
    Har inte fått tillbaka besked än om det går på garanti, men det verkar så.
    Den gick fort iväg från expansys men har fastnat hos acer ca 1.5 vecka hoppas få besked den här veckan.
     
  18. Mordithe

    Mordithe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så kom min liquid tillbaka från service lika oväntat som när den kom när jag köpte den från Expansys,,, med en Dhl bil helt oanmält :).
    Skärmen är utbytt men förövrigt så är det samma telefon.
    Allt som allt tog det nästan en månad från att den lämnade hemmet tills den kom
    tillbaka. Det är nog inget man kan skylla på expansys då den bara mellanlandade där nån dag, och de på Expansys erkände att acer har en av de sämsta och mest stelbenta service och kundhanteringen, och som är kända att ta tid på sig.
    Men... tycker ändå att det är värt och skicka in telefoner med läckande skärmar då det är ett fabrikationsfel vilket garantin är betydligt längre på.
     
  19. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än gratta... bra för oss andra att veta att möjligheten finns ifall läckage uppstår..Eftersom många klagat på det så känns det lite som om det kommer hända när som helst...
     
  20. johnnyponny

    johnnyponny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jup fick det idag, har haft telefonen i fickan och när jag tog ut den så var den sönder i högra hörnet.