Vad ser ni i er spåkula?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Amedi21, 6 aug 2013.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Om jag inte minns helt fel inledde 3 sin kampanj med halva priset på fastprisabonnemang inklusive telefon någon gång i februari-mars 2012. Vad jag vet är det möjligt att förlänga sina abonnemang hos 3 från och med det att det är sex månader kvar på bindningstiden, vilket innebär att en hel del prismedvetna kunder kan förlänga sina abonnemang från och med oktober i år. Vore det inte taktiskt riktigt av 3 (och kanske de andra operatörerna) att erbjuda något liknande från och med dess, om inte i paritet med föregående kampanj så åtminstone i närheten? Vad tror ni?
     
  2. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Kampanjen inleddes i mars 2012. Tror inte man börjar någon kampanj innan jul. Till julen köps det massor av telefoner med abonnemang och folk är inte så prismedvetna då. Dessutom kommer Apple med en ny Iphone i de faggorna och de telefonerna kan man ju som bekant ta hur mycket betalt för som helst. Folk köper ändå. På hemsidan kan man bara förlänga 3 mån innan och det vill ju tre att man gör helst förstås. Så jag tror inte man startar någon kampanj så tidigt som oktober men jag tror och hoppas på mellandagsrean! Den brukar vara fin hos 3 och nu finns det all anledning när kunderna med superabonnemang skall behållas. Däremot har jag svårt att tro att generösa 10 gb ingår i någon ny deal. Data är ju det som kostar för operatörerna nu för tiden.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag är inne på Mobys spår och tror nog också på julerbjudandena/mellanrean. Men frågan är om ens dagens abonnemang finns kvar då eller om de ser annorlunda ut - kanske mer i stil med Telenors?
     
  4. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Uff, mycket samtal men lite surf menar du? Låter inte speciellt lovande för min del :/
    Med den här takten lär det väl bli aktuellt med ett myfi modem samt mobilt bredband istället för data paket till telefonen.

    (föresten tack för hjälpen med huawei modemet, funkar bra om än långsamt, fattar inte hur jag stog ut med 1-3 Mbit via 3g som min huvudsakliga internet källa för 4 år sen)
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, tyvärr skulle det inte förvåna mig om det fortsätter att vara så. Man kan ju alltid hoppas på att 3Surf-abonnemangen finns kvar :)