Problem: Ej registrerad på nätverk Samsung Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av 199106, 9 aug 2013.

  1. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag har fått ett problem med min Samsung Galaxy S4

    Har kollat runt på nätet men hittar inga svar så tänkte se ifall nån har kommit på någon lösning

    När jag försöker ringa poppar det upp en liten ruta där det står "Ej registrerad på nätverk". Kan inte heller smsa eller surfa. Jag testade att söka efter nätverksoperatör och den hittar alla men sedan när jag försöker koppla till Telenor så håller den på att försöka ansluta ett tag och ibland kommer det upp en ruta där det står "kan inte ansluta just nu, försök igen senare"


    Det har funkat perfekt fram till igår och jag har haft telefonen i cirka en månad. Jag har ringt till min operatör (Telenor) och dom testade massa grejer sen skickade dom ett nytt sim kort som jag får på måndag så får se om det hjälper. Jag testade att sätta in mitt sim kort i en annan telefon (iPhone) i början så höll den på leta sedan hittade den nätverk och det funkade. Jag kunde ringa, smsa och surfa. Sedan testade jag ett annat sim kort i min telefon (comviq) och det funkade också. Jag ringde även samsung och berättade om mitt problem och dom sa att detta är ett vanligt problem att jag ska bara fixa ett nytt sim kort så ska det funka, jag hoppas att det är så enkelt. Dom sa att om inte det funkar så ska jag testa att göra en fabriksåterställning.

    Kan även påpeka att mitt sim kort är klipp till micro sim kort så jag kunde använda den i min S4... klippte den i en butik

    Jag tror inte den är IMIE blockad då jag kan fortfarande ringa till 112 och den har full bars där längst upp till höger
     
  2. geckoo

    geckoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har också Telenor och har haft samma problem idag, men det försvann efter omstart. :O
     
  3. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Då har du ju ringat in det, det är inte telefonen utan simkortet. Hur länge har du haft ditt Telenor-kort?
     
    Last edited: 10 aug 2013
  4. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft mitt sim kort i cirka 2 år. Men när jag testade ett annat telenor kort så funkade inte det heller
     
  5. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hade samma problem med halebop. Men försvann efter några minuter


    Skickat ifrån min Sgs4
     
  6. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va glad att du slipper det här problemt :P Riktigt jobbigt jag har testat massa grejer ringde min operatör dom hade avaktiverat mitt abonnemang av misstag enligt dom för det går ut nu i september så dom aktiverade det igen. Dom testade att uppdatera mitt sim kort men hjälpte inte. Jag uppdaterade telefonen genom Samsung Kies men det hjälpte inte, har ingen aningen vad jag mer ska testa, har redan prövat de mesta
     
  7. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag hade något liknande problem på min S2. Det brukade lösa sig med en omstart.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  8. elfixaren

    elfixaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    NOTE 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    NOTE 4
    Platta:
    XPERIA Z2 Tablet
    jag fick samma problem på Telia med min S4, bytte mitt simkort sen har det fungerat klockrent.
     
  9. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade precis sätta in ett comviq kort i mobilen igen men den här gången så funkade det inte får samma meddelande som jag får med mitt telenor kort
     
  10. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har testat med omstart, har testat dra ut batteriet och sim kortet i en kvart sen sätta in den men det hjälpte inte heller
     
  11. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Där är ett problem, Telenor "och kanske andra operatörer" tror att det bara räcker med att klippa ett 2år "eller mer" gammalt simkort så ska det funka på en helt ny mobil som S4, Men så är det verkligen inte. Jag har också råkat ut för Telenors "icke kunnande säljare" som sa rent ut att klipp ditt simkort så funkar det jättebra tills ditt nya simkort kommer. I detta fallet så valde jag att inte tro på säljaren, vilket var tur. skaffade min S4 via tele2 och dom sa rent ut att ett klippt gammalt simkort är ingen ide att använda då tekniken i chipen är helt olika.
     
  12. Whrizler

    Whrizler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Detta problem har inte med vilken operatör man har. Har provat med 4 olika operatörer i min S4'a utan framgång. Den är nu inne för reperation för 3'e gången, snart varit utan den i snart 3 månader. Ingen kompensation eller låne telefon under tiden, riktigt dåligt. Har nu i fredags fått reda på att den ska reklameras, men att detta tar ytterligare 3 till 4 veckor. Köpte telefonen kontant för 6300 kr och har inte kunnat använda skiten alls. Så en liten fråga till er om någon vet: Har jag rätt att häva köpet när dom nu kommer att skicka en helt ny telefon till mig efter 3 försök att laga den? Har nu helt tappat förtroendet för Samsung efter snart 10 år som Samsung kund. Känner mig väldigt orättvist behandlad både från butik och från Samsung, efter väldigt många samtal och mail. Har läst runt på en hel del forum, och jag är verkligen inte ensam om dessa problem med både dålig mottagning på telefonen och bemötande från både butik och service
     
  13. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått mitt nya sim kort nu och det funkar inte... Mitt sim kort funkar inte i min telefon men det funkar i andra telefoner och andra operatörer funkar i min telefon förutom Telenor... Ringde Telenor dom kunde inte hjälpa mig samsung kunde inte heller hjälpa mig
     
  14. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag börjar misstänka att telefonen kanske är spärrad... men det konstiga är att alla andra operatörer funkar förutom telenor..... Kan påpeka att jag köpt telefonen genom blocket
     
  15. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringde Telenor och gav dom IMEI och dom sa att den va Spärrad :/ Förstår inte hur då den jag köpte den av hade den i oöppnad förpackning .... Vet inte riktigt vad jag ska göra nu? Tror inte den är stulen för jag köpte den helt ny, oanvänd så jag vet inte riktigt vad jag kan gör.. någon som kan hjälpa ?
     
  16. bjornligan

    bjornligan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Går att stjäla mobiler i förpackning nya också. Inte bara begagnade

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Men om den är imeispärrad,är den inte det för alla operatörer åtminstone i Sverige?

    GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Bara att göra en polisanmälan om du inte får något svar från säljaren.

    Ska man köpa telefon så är tradera bättre då säljarna är rädda om sina betyg till skillnad från blocket där vilken idiot som helst kan sälja sina stulna saker. Tråkigt att telefonen är spärrad och håller tummarna att du kan få tillbaka dina pengar.

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  19. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ska gå och göra en polisanmälan imon.... Känns lite surt att förlora sina pengar :/ .....Men när jag lämnar in telefonen och ingen kommer in och hämtar den har jag rätt att få den tillbaka eller hur funkar det ?
     
  20. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Stämmer bra det. Har för mig att det ska gå tre månader innan du får hämta ut den. Lämnade själv in en laptop för några år sen och den kostade hela 47kr i admin. avgifter. Billigt och bra. Sen får du som sagt ett kvitto från polisen där du står som ägare till varan. Bara att be din operatör låsa upp telefonen och skicka in en kopia på kvittot skulle jag tro. Håller tummarna att det går bra för dig! ;)

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4