Problem: Diverse strul

Diskussion i 'Xperia V' startad av xell, 13 aug 2013.

  1. xell

    xell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har en Xperia V inköpt hos Halebop i slutet på maj som har börjat småstrula. För det första så öppnas laddningsluckan på glänt hela tiden några minuter efter att den stängts, den glider upp i nederkant så att säga. Inte så bra med tanke på risken för eventuella fuktskador. För det andra så fungerar högtalartelefonen bara sporadiskt, ena gången så fungerar det medan andra gången så kommer det inget ljud från högtalaren, ganska frustrerande. Högtalaren fungerar dock utan problem vid uppspelning av musik mm.

    Min sambo köpte i samma veva en likadan mobil från Halebop och hennes mobil har samma problem med högtalaren vid samtal samt att ljudet frekvent försvinner vid samtal då den andre parten inte hör henne fastän hon hör den andre personen, brukar gå till sig efter några sekunders fördröjning.

    Någon annan som upplevt dessa problem och vet hur detta ska avhjälpas?
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Inget som jag känner igen. Jag hade visserligen ett problem (liknande det jag hade i min gamla Xperia S) med att avspelning utav musik krashade varje gång man surfade. Jag har tyvärr upptäckt att problemet beror på att man har flashinstallerat och finns inte när man surfa via Chrome. Som tur är fungera för ovanlighetens skull chrome riktigt bra i luren och uppvisar inte samma bugg. Men avinstallerade flash, och problemet lade av för stock webläsaren också. Enda bugg jag märkt hittills. Som löste sig. Saknar Flash, så kanske installerar det igen. men nu vet jag att flahs är inte perfekt.
     
  3. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med min lucka. Fick dock en ny lur efter problem med att den inte gick att starta. På den nya Telefonen så försvann problemet med luckan.
     
  4. Musher

    Musher Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor, Telia, Wifog
    Telefon:
    Nokia 2.3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Telia, Wifog
    Telefon:
    Nokia 2.3
    Telefon 2:
    Sony Lt 25i
    Uppmärksammade detta problem i går vid test av BT-headset. Det nämns på Sony Talk också - http://talk.sonymobile.com/message/510530#510530 -

    Har fått göra en reparation med PC. Vet inte vad som orsakat felet!