Problem: S3 fast på Samsungloggan

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av monsterapparat, 11 aug 2013.

  1. monsterapparat

    monsterapparat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, min telefon har de senaste två dagarna börjat hänga sej till och från. Igår blev det värre och värre och på kvällen ville den inte vara med alls, den fastnar på Samsung-loggan (den vita texten) vid uppstart. Jag lät den ligga utan batteri under natten men det gjorde ingen skillnad.

    Jag kommer inte in i cwm recovery, det kommer inte upp ntt teckén i hörnet och telefonen startar bara om sej när man håller in knapparna. Däremot kommer jag in i download mode.


    Finns det något sätt att komma åt filsystemet på telefonen för att spara viktga filer, alternativt reparera operativsystemet så att telefonen går att starta, utan att den rensas helt på alla filer.

    Jag antar att allt försvinner om man flashar "ny" rom?

    :ehm:
     
  2. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hände liknande med min telefon.. den är ca 1 år och 2 månader. Den startade om sig, och har fastnat i boot loop. Aldrig rootad eller något annat fuffens med den. Vill med ha lite hjälp...
     
  3. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Har samma problem jag.

    Min telefon har en tendens att boota om när jag låser den med låsknappen, blir som om man håller in knappen i 10 sek.

    Först kommer menyn upp där man kan välja t ex flightmode, omstart osv.

    Ibland lyckas jag förhindra den från att starta om genom att trycka frenetiskt på bakåtknappen men oftast så bootar den om och fastnar i bootloop tills man tryckt på lås/powerknappen ett gäng gånger.

    Problemet uppstod när jag gick från den läckta 4.2.2 till 4.1.2, alla stock ingen root.

    Någon som har någon aning om hur man kan rätta till detta?
    Kan tillägga att jag gjorde en factory reset både innan och efter installationen av 4.1.2.
     
  4. Ampa69

    Ampa69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Varför hålla knappen inne i tio sekunder om du bara ska låsa luren?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Om det var riktat till mig så står det "som om man höll in knappen i 10 sekunder"

    Alltså samma effekt som om man höll inne knappen i 10 sek, inte att jag gör det.

    Händer titt som tätt, läste på XDA att vissa hade haft dessa problem och bovarna var Chrome och Facebook appen men det hjälpte inte att avinstallera dessa.....

    Och så tycker jag att luren drar mer soppa än tidigare, har ett 3000 mAh batteri, Samsungs egna och luren drar i snitt 3% i timmen om jag bara använder den till lite surf, ganska mycket Tapatalk samt en del Facebook.

    Hittar inget direkt som drar så pass mycket heller, är förvisso inte så bra på att läsa BBS.....
    Hilfe?
     
    Last edited: 14 aug 2013