Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ja, du ser, det räcker inte ens med att rätta sig efter Googles premisser, de ska ändå strula. Men allt sådant kommer igen.

    Jag får upp samma felmeddelande som de i artikeln. Ska bli intressant att se vad den exakta anledningen var.
     
  2. olka

    olka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nu vet jag att det inte skulle leda till något bra, men det hade varit så jävla rätt åt Google om MS tog bort Skype för Android, och utnyttjade sitt delägarskap i FB och gjorde FB-appen oduglig.

    Google kör Apples (gamla) översittarstil och jag både tror och hoppas att de biter sig i svansen.

    Skulle MS och Apple vilja, som har starka band sedan Gates och Jobs-tiden, så skulle de kunna fördärva det rejält för Google. Man märker ju att även Apple är trött på Google (Google tog bort YT och Apple svarade med att ta bort maps som förinstallerat)

    Hoppas Google gräver sin egen grav genom detta småaktiga beteende.
     
    Last edited: 16 aug 2013
  4. Klazzon

    Klazzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia Z3
    Platta:
    Xperia Z2
    I väntan på ota uppdatering finns det någon som har flashat sin telefon och skulle vilja göra en step by step guide hur man går tillväga likt nagarebozhi gjort till bl.a. Xperia X10.


    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk
     
  5. Klazzon

    Klazzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia Z3
    Platta:
    Xperia Z2
    G, D. OTA hade visst kommit under veckan..


    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk
     
  6. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att Microsoft äger en andel av Facebook ger dem inte makt nog att göra Facebook-appen oduglig på någon annan plattform. Och det skulle verkligen inte hjälpa Microsoft på något sätt att bete sig lika illa som Google i det här läget.

    Microsoft gör vad de kan, och tjänar på att vara "the good guy" i den här situationen. Tyvärr är det nog mest WP-nördar som ser vad som händer och bryr sig...
     
  7. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja och sen kan man ju tillägga att Microsoft inte är några helgon själva heller precis
     
  8. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är absolut sant. Det Microsoft sysslar med här är civil olydnad. Jag förstår att de gör det i den knepiga situation de ligger i, men det gör det inte rätt. Microsoft måste ha varit fullt medvetna om att även den senaste versionen av deras Youtube-app inte följer Googles regler, då den visserligen visar reklam, men reklamen är inte riktad på rätt sätt, vilket ju är väldigt viktigt för Google, något som Microsoft naturligtvis är fullt medvetna om.

    Det är inte heller självklart att Google gör något direkt fel. De har ju ingen skyldighet att erbjuda sina tjänster på alla plattformar, och de har ju ett fullt fungerande publikt API för HTML5. Att det är svårt att implementera på Windows Phone är ju inte direkt Googles fel. Huruvida de är skyldiga att hjälpa Microsoft är lite tveksamt, man skulle nog behöva gå till domstol eller liknande för att reda ut det.

    Både Microsoft och Google beter dig ganska barnsligt, med andra ord.
     
    Last edited: 16 aug 2013
  9. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Google gör fel i som enbart spärrar MS´s nyckel istället för att killswitcha samtliga appar som inte bygger på HTML5.

    MS gör i vanlig ordning en stor PR-sak där dom vill framstå som offer.
     
  10. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ja, precis, det har ju inte alls uppmärksammats av teknikmagasin världen över. Det är ju en liten sak att småföretagen Microsoft och Google bråkar.
     
  11. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bara för att det kommer en artikel i Gizmodo gör det inte till en stor grej. Jag tror att de flesta, precis som jag, snabbt skummar igenom rubrikerna och letar efter något intressant snarare än att läsa varenda artikel. Har man ingen Windows Phone är inte detta särskilt intressant. Microsoft och Google har ju bråkat länge och det allmäna intresset verkar lågt.
     
    Last edited: 17 aug 2013
  12. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon här som vet varför Nokia 520 inte får Glance i Amber?

    Skickat från Googles snokartelefon Gt I9100 .
     
  13. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    "Then you get the Glance Screen, so you can get the time on your standby screen which is really handy, although the Lumia 520 and brand new 625 won't get the feature, Nokia says, because the screen memory is too low."

    Källa: http://www.pocket-lint.com/news/122...-smart-camera-glance-screen-and-more-incoming
     
  14. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  15. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Precis, om rubriken är Microsoft och Google i luven på varandra så tänker alla att det måste handla om WP. Eller inte. Du gör logiska felslut hela tiden.
     
  16. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tänkte på rubriken "Microsoft Is Super Pissed at Google For Breaking Its YouTube App". Det framgår visserligen inte specifikt att det handlar om Windows Phone, men det framgår att det handlar om Microsofts Youtube-app, det vill säga en Youtube-app på en Microsoft-plattform. Det lär ha varit några som blev intresserade av rubriken och tänkte på Windows 8 eller RT, men de lär snabbt ha tappat intresset om de började läsa och insett att det handlar om Windows Phone, om de nu inte redan var intresserade av WP.

    Min formulering var inte perfekt, men poängen håller. Leta upp någon någorlunda teknikintresserad som inte är specifikt intresserad av WP och fråga vad den personen känner till om och i så fall vad den personen tycker om bråket om Youtube-appen på WP.

    Om du har fler exempel på logiska felslut jag gör kan vi diskutera dem vidare, men det kanske är bäst att ta det i PM då vi nog riskerar att komma lite för långt ifrån ämnet.
     
    Last edited: 17 aug 2013
  17. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Känner mig förbannat kluven! Älskar kvaliteten på min Nokia, älskar kameran! Men ändå går jag tillbaka till mina Androider... då jag hela tiden saknar nåt... och när jag sen använder mina Androider saknar jag Nokian... Kan lixom inte bestämma mig :-(

    Egentligen onödigt vetande... men är det någon annan som känner så? Kanske borde göra mig av med allihopa och skaffa en iPhone?

    Och bespara mig fanboy påhopp nu... är iPhone kameran bra? Jag skiter i vilket märke det är... bara det finns bra appar och bra kamera!

    Eller måste jag helt enkelt välja mellan bra appar eller bra kamera?

    Skickat från min Nexus 7
     
  18. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bra kameror finns till alla plattformar. Jag skulle nog hävda att Nokias är bäst, men om du inte trivs med Windows Phone i övrigt så skulle jag säga att skillnaden i kamerakvalitet mellan en high-end Nokia och en high-end Android eller iPhone inte är stor nog att motivera att stanna kvar. Men sådant är ju väldigt olika från person till person, gå in i en telefonbutik och prova olika telefoner och deras kameror och fatta ett beslut utifrån det.
     
    Madeli gillar detta.
  19. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hittar inte inställningar för bildstorlek i kameran på min 520. Finns det ingen?




    Sänt från min Nokia Wp8 via tapatalk.
     
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag hade precis samma problem, haft Note 2, S4, Xperia Z, HTC One och Lumia 920 bara det senaste halvåret. Men nu har jag gått tillbaka till iPhone 5 igen och det känns bra. Och iPhone 5 har helt klart en bra kamera, inte den bästa men bra för en mobil och app utbudet på iPhone kan man ju verkligen inte klaga på.

    Sen har jag iofs en Appletv, iMac och iPad hemma samt alla andra familjemedlemmar har iPhone och då är kombinationen helt suverän. Visst kan iPhone upplevas som tråkig men det känns ändå bra. Man pillar inte bort så mycket tid på "onödigt" som man lätt gör med en Android.
    Och iOS 7 betan är faktiskt riktigt trevlig att köra


    Men jag är sugen på en 1020 och planerar att köpa en när den kommer iaf :-) Får köra två lurar samtidigt.
     
    Last edited: 17 aug 2013
    Madeli gillar detta.