BlackBerry 10

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Ariozo, 12 apr 2013.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Vad står det i detta inlägget? :)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Haha! Aj då... :-D
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Haha!

    Jag visste att någon förmodligen skulle gräva fram det inlägget! I ett annat inlägg sa jag att kanske om 5 år är jag redo att skaffa iPhone.

    Men då var jag ju totalt ovetandes om deras omdesign av iOS. Jag var i tron att det alltid skulle se ut som det alltid har gjort. Sen snart efter mina uttalanden så kom de och annonserade iOS 7 ;)
     
  4. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är väl fullt möjligt att veta hur bra batteritid en iPhone har när man spelar spel utan att köpa en iPhone? Eller menar du något annat?
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vad pratar du om? Klart jag hade köpt mig en iPhone och spelat på den innan jag skrev inlägget här ovan, om det är mig du felaktigt försöker ge en känga.
     
  6. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    SÅ stor skillnad är det ändå inte på version 6 och 7? Ett tema där man blandar Android med WP - voila! Inte tillräckligt för att gå från att säga sig aldrig någonsin köpa en Iphone till att bli Mr Iphone himself! ;-)
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo, för du anar inte hur mycket jag avskyr utseendet på iOS6. Jag tål det inte. Det är det som har stoppat mig från att skaffa iPhone för jag har alltid velat kommit åt flytet som systemet har. Nu tycker jag personligen att iOS är det stiligaste av alla system. Notera personligen!

    Jag föredrar fortfarande BB10 som OS i sig. Men ekosystemet iOS har är onekligen svårslaget.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    By the way för att hoppa på BB igen som denna tråd handlar om, ang. flyt etc så är settings appen i BB äntligen nativt kodad i 10.2. Med resultat att den får samma flyt som resten av systemet samt att den även då stödjer svep för att gå tillbaka. Så en stor inkonsekvent sak i systemet fixas i och med 10.2. Fattar inte varför den var kodad i Adobe Air till att börja med.
     
  9. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej, det var inte min avsikt att ge en känga till någon. Jag tyckte att Holcks slutsats att du faktiskt hade köpt en iPhone var förhastad. Men om du nu faktiskt hade det så har jag inget att tillägga :)
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ah hehe. I am a man of many phones you know ;)
     
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Angående BB, är dom helt rökta nu? Det verkar ju som att luften helt gått ur dom... WP har väl seglat om om jag har förstått saken rätt. Eller kan dom hämta sig? Man hör onekligen mycket positivt om själva systemet.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Svårt att säga. Jag hade själv ingen pejl på BB innan jag köpte Z10. Jag vart ju klart överraskad. Hade ingen koll på deras historia.

    Jag tror de lever på "dåliga minnen". Som en jobbarkompis när han såg den första gången "fan har du gått och köpt en BB det är väl inget att ha". Sen gav jag honom en rundtur och han vart imponerad faktiskt. Men överlag tror jag världen har samma åsikt som honom och har gått vidare och sneglar inte tillbaka. Känns som de är lite för sent ute. Lite som Nokia. Det är synd för de har fått till ett riktigt bra system med BB10.

    I USA är BB fortfarande aningen större än WP vad jag har förstått. Men de ligger jäkligt lika globalt. Med tanke på hur stora de varit så har de sjunkit rejält. Känns som WP är på väg förbi.

    På Crackberry.com skyller de dålig försäljning på dåligt ekosystem. Appar och sådant. Appar märker man ju är sjukt viktigt när man köper en lur idag när man pratar med vänner och bekanta. Till exempel så finns ju inte Spotify till BB. Inte Instagram heller.
     
  13. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är nog lite tidigt att säga att BB är rökta, men helt bra ser det inte heller ut. Jag gissar att marknaden för mindre mobilplatformar kommer bli ännu hårdare de närmaste åren (med Ubuntu, Firefox, Tizen etc). Och Windows Phone har ju gått bra på den senaste tiden mycket på grund av bra budgetalternativ (främst Lumia 520), men där har inte BB något att erbjuda. Istället försöker de endast konkurrera med iPhone och high-end Android vilket är mycket svårare.
     
  14. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Som en del redan sagt, rökta är dom ju inte än..men ser kanske inte jätte bra ut.
    Själv en människa som tröttnar för fort på lurar, men gillar min Q10 starkt. Just nu är det faktiskt q10 och min lumia 925 som används varje dag.
     
  15. Blomsternisse

    Blomsternisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag är inte en sådan som bryr mig om populära applikationer, därför är jag inte inom samma målgrupp som de flesta andra, men går inte Spotify och Instagram side-loada? Instagram vet jag att det ska fungera men Spotify kanske kräver nyare dalvik-motor/Android SDK?
     
  16. Blomsternisse

    Blomsternisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    BlackBerry 10:s svagaste del blev ju bättre häromveckan: nämligen kartorna. Nu går det tillslut att använda sig av kartapplikationen för att navigera inom skandinavien. Det är fortfarande långt ifrån lika bra som Google Maps eller Nokia:s Here maps, men det är ett steg i rätt riktning. Jag hoppas de bygger vidare på det framöver och gör det bättre och mer användbart.
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Batteritiden måste ju vara väldigt bra på Q10? Större batteri än Z10 och mycket mindre skärm som dessutom är Amoled.
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag är inte det heller egentligen men Spotify är mer eller mindre ett krav från min sida. Instagram kan jag klara mig utan men jo de går att sideloada. Tror Spotify kräver 10.2 då Android 4.1 emuleras. Ej säker dock.

    Native appar är alltid att föredra dock funktionsmässigt. När jag emulerade Android appar hackade de hejvilt ala Gingerbread style. Blir kanske bättre med nyare runtime.

    Tyvärr för mycket Android ports i BlackBerry World vilket drar ner kvalitén. Tapatalk kändes sunkigt som in i helvete. Skräp.

    Nu när jag sitter med iOS så är det så skönt att ha kvalitetsappar som är väl utvecklade. Något som saknas i BB mångt och mycket. De appar som är native dock kan vara jävligt nice.

    Att BB har Android runtime är både bra och dåligt för dem.
     
    Last edited: 19 aug 2013
  19. Blomsternisse

    Blomsternisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jo, det var något jag snabbt märkte av när jag köpte min första BlackBerry Playbook. Android-apparna drar ner hela plattformen. Även om det är bra att ha stöd för det, så är de flesta Android-applikationer rena rama skräpet (inte bara ytligt) - och de porterade varianterna är ibland ännu sämre. Trist. :/

    Android-portningar borde ligga under en helt egen kategori på BlackBerry World. Egentligen samma sak borde gälla Adobe Air-applikationer - de ger ett mycket sämre intryck av plattformen.
     
    Khayman gillar detta.
  20. Blomsternisse

    Blomsternisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    BlackBerry Z10 fick Real racing 3 innan ens Windows Phone har fått det. :P

    (Microsoft måste börja stödja OpenGL ES 2.0)