Fråga: Föredrar ni orginalrom eller customrom på S3?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av johand74, 4 aug 2013.

  1. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag är mer eller mindre fullständigt beroende av Vanilla Android pga deras enkelhet och tilltalande gränssnitt. Jag gillar inte tex TW "bluppighet" som ser lite barnsligt ut i mina ögon. Jag gillar minimalistiskt och är väldigt restriktiv till massvis med färger som korsar varandra utan eftertanke.

    Däremot kan jag hålla med om att jag saknar vissa saker med orginalrom så som en aningen bättre kamera med fler funktioner än vanilla till s3.

    Men i det långa loppet kommer jag köra på custom och då vanilla alla dagar i veckan och ser mer stor förväntan fram emot nästa Nexus!
     
  2. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Varför inte bara byta till ex. Nova launcher?
     
  3. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Kör med Apex (som ser likadant ut som Nova), men det är bara det yttersta lagret som ändras då. De inre lagerna ser ju likadana ut oavsett launcher. Inställningar, gränssnitt på knappar etc. Pallar inte flasha in 10 olika mods för att få det att se ut och bete sig som Vanilla. Då flashar jag in Vanilla direkt istället :)
     
  4. hausmanis

    hausmanis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    efter att ha kört de flesta rommar så måste jag ändå säga, vill du ha en telefon där allt fungerar som det ska så finns det inget att tveka på, samsung roms.

    Aosp aokp osv är riktigt bra MEN behöver du bra GPS bluetooth osv, så är dom INTE stabila. Bluetooth headset ljud blir fruktansvärt med aosp framförallt för dom som ska höra dig, GPS flummar mycket mer med aosp också.

    Själv kör jag neatrom nu med blackened kernel och är skitnöjd, bra batteritid och framförallt allt fungerar