Sony Xperia SP

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Droidsson_1, 14 mar 2013.

  1. Boney

    Boney Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kollade senast imorse på prisjakt.nu, och klickade på de olika leverantörerna som
    fanns med i listan. Hittade bara tre datum, 23:e maj, 1 juni och 3:e juni.

    Tycker också det är dåligt.
    På Sonys hemsida gick den ju över från "Kommer snart" till Nyhet för ett tag sedan,
    men ändå så kan man fortfarande inte beställa den, utan bara förhandsinfo....
    synd
     
  2. meringa

    meringa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Goddag Yxskaft?!

    Frågade idag(!) på FB: Verkar vara svårt få leverans av SP, något skäl till detta? Några justeringar gjorda sedan första batchen kanske?

    Sony Xperia SP är planerad att lanseras under kvartal 2, 2013. Jag har desvärre ingen information utöver denna.

    / Henrik
    Sony Mobile


    eh, okej men den fanns ju i lager hos Cyberphoto, Dustin mfl för ett par veckor sedan ...men nu verkar den inte finnas längre..konstigt
    :neutral:
     
  3. brize

    brize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det där är ju fantastiskt.. har mailat lite med några olika ÅF och gemensamt är att de har den på lager men får inte leverera ut och har då valt att visa status som att den inte är i lager för att det inte ska bli några frågetecken.

    Sony och deras ÅF förlorar ju på det här, hade telefonen fått en ordentlig lansering från början hade den garanterat sålt bra, nu är den lätt bortglömd eftersom det inte är någon idé att göra reklam för den när den inte får säljas.
     
  4. meringa

    meringa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Frågan är om de hittat nåt knas på den som de vill få fixat innan batchen släpps ut, tex mjukvaran för kameran som det varit en del snack om eller problemet med touchskärmen som en del rapporterat. Måhända bedömer de det mindre skadligt för ryktet med försening än att släppa med dålig mjukvara?
    För övrigt verkar folk rätt nöjda över världen. Inte sett så många svenska användarreviews dock :(
     
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Konstigt..min funkade ju bra hela tiden jag hade den. Dock såld nu. Undrar vad som gör att det bromsas..

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  6. brize

    brize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sedär, redan bytt alltså. Vad fick dig att byta? :) Det är inte hela världen att den bromsas så att säga, det värsta är att Sony själva inte går ut med någon information och låter kunderna gissa vilt istället för att förklara läget..
     
  7. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jo tyvärr är jag mobilnörd och handlar många o säljer dom som blir liggande mest;) Var inge större fel på SP men föredrar Z:an.


    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  8. Boney

    Boney Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  9. brize

    brize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    CyberPhoto skickade ut min i onsdags så får den idag, drygt två månader efter beställning. Strålande släpp av Sony! Men men, den som väntar på något gott.. Ska bli skönt att ersätta min P som antagligen är den telefon med sämst batteritid jag någonsin använt vilket sänker en i övrigt fantastiskt bra telefon.
     
  10. RyZsen

    RyZsen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick nån uppdatering via programmet på datorn, hittar dock ingenting om vad den fixar.
     
  11. Boney

    Boney Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu verkar den vara släppt i sverige
    jag lyckades få fram beställnings sida när jag klickade på "Köp nu",
    vilket inte gått innan, utan endast förhandsbeställning. Men av någon anledning så funkar
    det inte nu när jag skulle skriva inläget??
    http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-sp/

    Plus att de flesta på Prisjakt verkar ha den nu också
     
  12. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Men klickar man på den röda kommer man fortfarande till den svarta...
     
  13. RyZsen

    RyZsen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att den röda släpps ej i sverige.
     
  14. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Men då borde den ju inte vara med på den svenska hemsidan. I varje fall borde det inte gå att klicka på den. Eller åtminstone att det kom upp ett meddelande om att den inte säljs här.
     
  15. jfk

    jfk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick min SP i förra veckan.

    hittils mycket imponerad av batteriet och Staminaläget. Har just nu 21% kvar efter 60+ timmar!
     
    MatsGF gillar detta.
  16. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Du kör inga andra powersave appar förutom stamina?

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta
     
  17. jfk

    jfk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, enbart stamina. Sedan är väl jag kanske en "ovanlig" telefonanvändare. Jag pratar oftast väldigt lite, det som drar mest ström brukar vara surfade/youtube över wifi både hemma och på jobbet. vi har urusel 3G-täckning på jobbet, så det blir gästnätverket istället.
    När telefonen sattes på laddning så hade jag 4% kvar, efter 84 timmar (3,5 dygn)!!
    Just nu har jag 56% kvar, efter 42 timmar....

    hittils är jag väldigt, väldigt nöjd med min SP.

    /Jens
     
  18. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har en Xperia SP som har slutat att synkronisera, mail, kontakter mfl. Men nu hittar jag inte var den inställningen är. Det var ett tag sedan jag använde en android telefon och tja...

    Var är inställningarna för synkronisation?

    Jag hittar t.ex. en guide som denna:


    To Sync Contacts On Android With Gmail :

    1. Your Contacts should be linked with the Gmail Account. Open Contacts, press the Menu/ Settings button.
    2. Select Merge with Google. When everything has been successfully merged, a pop-up message will notify you.
    3. Open the App Drawer and go to Settings > Accounts and Sync. Now, enable the Accounts and syncing service.
    4. Select your Gmail account from E-mail accounts setup. Make sure that you’ve enabled Sync Contacts option.
    5. Press ‘Sync now’ button and after completing synchronization open Gmail in your computer’s web browser. Click the Gmail text link that is listed on the upper left side of the Gmail profile.
    6. Select Contacts and then you should see a page where all the contacts from your Android smartphone have been stored.

    Under punkt 3 "Accounts and Sync" så finns det bara rubriken "konton" och jag får manuellt gå in och synka mailen. Där finns det en kryssruta för synkronisering men jag måste gå in och ta bort/fylla i för att det skal synkroniseras.

    Innan jag gjorde det idag så hade telefon inte synkat någonting sedan början av juli.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 21 aug 2013
  19. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Charta 77

    Till att börja med skall du gå till Verktyg, inställningar, bläddra till "installationsguide, bläddra till steg 4 - Konton - och välj Synka automatiskt ska vara PÅ - du ser vilka konton som synkas Google, Facebook m m.
    Sen går du till Inställningar, "Dataanvändning", trycker på dom 3 punkterna i övre högra hörnet och kryssar i "Autosynckronisera data" - då syncas alla appar men man kan även välja att synca bara dom man vill.
    För övrigt kan du behöva gå in ¨på inställningar separat för t e x Gmail och kolla statusen på syncronisering, man kan välja 30 dgr eller 7 osv.

    Hoppas det hjälper.
     
  20. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Glömde nämna att svaret var till dig - se ovan :)