Problem: Fryser i menyerna

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av haktech, 20 aug 2013.

  1. haktech

    haktech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lite problem med min htc one(stock).

    Dom senaste dagarna så har den börjar frysa i menyerna och allt låser sig. Det tar ca 20 sec innan allt släpper och börjar fungera igen. Trycker jag på on/off knappen så släpper den också. Börjar bli lite jobbigt då den registrerar alla knapp tryckningar även när den är fryst och ringer tex. upp folk utan att man kan göra någonting.

    Kommer säkert lösa sig om jag kör en reset men det är absolut inget jag vill göra just nu då jag inte känner för att ställa in allt i telefonen igen.


    Någon som vet vad detta kan bero på, eller som kanske har varit med om detta tidigare? Väldigt tacksam för era svar isåfall.


    Mvh hak
     
  2. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har också märkt att telefonen låser sig när jag är på inställningar och trycker på homeknappen. Dock har jag inte orkat vänta utan löst det genom att trycka power och sedan låsa upp direkt.
    Det händer inte varje gång men typ3-4 gånger de sista veckorna. Det har hänt både före och efter den senaste uppdateringen.
     
  3. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det kan bero på vad som helst nästan. Vilka appar har ni installerade? Vilka körs i bakgrunden m.m.
     
  4. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    I mitt fall har jag lyckats återskapa felet flera gånger nu. Om jag startar mitt headset (Peltors radiolurar med bluetooth) före jag har satt på bluetooth i telefonen så låser sig menyn efter jag har startat telefonens bluetooth. Enda sättet att ta sig därifrån är att trycka kort på power och sedan låsa upp telefonen igen. Det går alltså inte att trycka på home-knappen för att komma till startsidan.
     
  5. haktech

    haktech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu börjar problemen.. nu har micen lagt av. Kan inte svara på samtal utan måste ha på högtalarläge för att kunna prata..

    Frysningarna är kvar och den fryser hela tiden vad jag än är inne på
     
  6. KARDOX

    KARDOX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad säger HTC om problemen?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  7. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Vad händer när du provar med ett annat SIM-kort? Om du inte redan har gjort detta så låter det i alla fall som om man skulle börja med att misstänka fel på SIM-kortet.
     
  8. haktech

    haktech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Micen kom igång av sig självt, Hur vet jag inte.. Verkar fungera nu iallafall och känns som det är mjukvarurelaterat på något sätt. Lagget är kvar, får hoppas att det släpps någon uppdatering snart som kanske löser det.