ROM: Replicant

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av shieldfire, 26 aug 2013.

  1. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Låste lite i den tidigare tråden om Replicant. Och blev ganska trött på dumheterna som skrev däri. Så, en ny - snälla utan politiskt mer eller mindre kunniga inlägg.

    Är det någon som provat (mer än den ursprunglige OP) vad funkar, eller inte? Prestanda? Batteritid?

    Kör för närvarande Omega, och är helt nöjd med den men blev lite nyfiken efter att ha läst en artikel om bl a Replicant.
    http://prism-break.org/
     
    Last edited: 26 aug 2013
  2. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ingen som lekt med Replicant?
    Iof verkade den vara politiskt inkorrekt här men ändå?
     
  3. ReplicantUS

    ReplicantUS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Replicant, vilken tar bort en del saker ur Androids och Cyanogenmods källkod för att göra telefonen så fri som möjligt enligt FSF's mål angående Fri/"Libre" programvara.

    Jag söker efter en 4G telefon med förinstallerad Replicant t.ex Replicant 4.2 0003. Några experter inom Stockholmsområdet som kanske redan har en färdig egen Replicant telefon kanske är beredda att "sälja". Vanliga affärer säljer nog inte "Replicant telefoner"...eller är min enda chans att få en ny telefon med Cyanogenmod förinstallerad på den? Vill helst att den kostar under 4000 kronor.