Diskussion: Chromecast 1st gen (2013)

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av mupp, 24 jul 2013.

  1. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fan! Inte likt google! Hoppas det är något tillfälligt....helt klart en dealbreaker för mig!

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  2. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    " If you want something to stream content from your Android to your TV, invest in a Miracast dongle, or if your device uses a proprietary format like HTC or Samsung, use one of their devices. Or just use an HDMI cable and any adapter you need for your Android. Don't buy a Chromecast expecting it to cover all the bases, because they may never do so.

    On the other hand, if you want a cheap and easy way to play YouTube and Netflix (and other content as it becomes available) on your TV, grab a Chromecast. It's easy, it works well, and we think Google has deep pockets and big plans for further development and improvement."

    :mad:

    http://www.androidcentral.com/what-chromecast-and-isnt

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Har någon någonsin får miracast att fungera bra? Värdelöst med Nexus 4 och ptv3000 iaf för mig. Och tyvärr fungerar det inte bra med vår tv och en hdmi adapter heller, bilden flimrar i lila då och då.

    Trist av Google att blockera något så självklart. :/
     
  4. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Nexus 4 + PTV 3000 fungerar bra för mig. Uppgradera din PTV om du inte gjort det. Finns dock en annan tråd om den/det.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  5. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag tror nog vi ska avvakta vad Google tänker göra innan vi drar slutsatsen att de kommer att stoppa detta permanent, eller göra de negativa tolkningar som Kutta och många sajter gjort. Detta kan mycket väl komma tillbaka i mer officiell form när sedan SDK:n går ur beta. Att det är stoppat nu kan vara för att Google inte gillar att någon fristående utveckare så att säga går händelserna i förväg. Jag låter nog min beställning stå. Jag tror att Google kommer att komma med nån annan lösning att spela upp lokalt material vad det lider. Google är inte Apple

    Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4
     
  6. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag tänker samma sak. Vi vet inte vad som kommer att hända när SDKn släpps fri. Det finns tydligen kod i SDKn för att visa lokalt innehåll och jag har svårt att se en teknisk skillnad på media som strömmas från internet jämfört med att det strömmas från ett lokalt nätverk. I båda fallen tar man emot en mediaström från en IP-adress som leder till en webserver. Var servern befinner sig borde inte betyda något.

    Det är mycket som är motsägelsefull. Chromecast bygger på DIAL-protokollet och det har tagits fram av Netflix och YouTube. Att de inte vill att man tittar på andra tjänster förstår man. Samtidigt är vad jag förstår protokollet öppet och om det ska lyckas måste fler tjänster till. Börjar man sätta stopp för vissa tjänster riskerar man att hela protokollet floppar.

    The Verge intervjuade Rishi Chandra, director of product management for Chromecast, när Chromecast kom. Han sa bla
    Från det uttalandet är det svårt att förstå att uppspelning av lokal media stoppas. Mycket kan ha hänt under senaste månaden men jag tror nog ändå mest på att det är missbruk av SDKn som ligger bakom stoppet. Det är bara en preview och har ganska mycket restriktioner. Google kan helt enkelt tillfälligt stoppat uppspelning av lokal media för att inte mediaföretag ska få kalla fötter. Det kanske tom är anledningen till att SDKn inte har släppts fri än. Mediaföretagen måste först övertygas om att det här är något värt att satsas på. När de sedan är övertygade och gått med kan man släppa allt fritt.
     
    gripen gillar detta.
  7. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Avbeställt mina två Chromecasts hos Amazon, har istället lagt en beställning på BestBuy (lagervara) där det även, fortfarande, ingår tre månaders gratis Netflix.

    Edit: Fan. Ordern avbröts.
     
    Last edited: 26 aug 2013
  8. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Verkar inte vara så mycket att oroa sig över ändå.

    " In true Google fashion, since they do monitor the happenings inside the community, the company released a statement to TechCrunch addressing what happened.

    "We’re excited to bring more content to Chromecast and would like to support all types of apps, including those for local content. It’s still early days for the Google Cast SDK, which we just released in developer preview for early development and testing only. We expect that the SDK will continue to change before we launch out of developer preview, and want to provide a great experience for users and developers before making the SDK and additional apps more broadly available." "

    http://www.droid-life.com/2013/08/2...apps-breaking-after-latest-chromecast-update/

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  9. Kirk242

    Kirk242 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Någon som fått leveransbesked från Bazlua i dag?

    (uppdaterat 20/8): Svårbedömd leveranstid pga stor efterfrågan men osäker och varierande tillgång. Vi kommer kunna leverera ordrar lagda fram till omkring slutet av juli nu i nästa vecka (omkring 27/8), förhoppningsvis många fler senare i samma eller veckan efter. Vi uppdaterar denna text allteftersom vi får mer info.
     
  10. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

  11. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det låter bra.

    Då är det bara att vänta på att SDKn släpps fri och att Chromecast kommer till Europa. Undrar vad som kommer först...
     
  12. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Körde igång min idag. Hade stora problem med wifi men det gick bättre när jag bytte regulatory zone till us (ch 1-11) istället för eu (1-13).

    Nu fungerar den lysande! Testat från dator med Ubuntu och min telefon med Youtube och Netflix.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  13. nixxez

    nixxez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    edit: nevermind
     
    Last edited: 29 aug 2013
  14. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

  15. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick bara en tanke! Skulle inte en OUYA kunna fungera på samma sätt som en CC?

    På så sätt skulle man slå två flugor i en smäll, spelkonsol och CC!

    Det är ju android i båda lixom!
     
  16. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    http://www.youtube.com/watch?v=uC-Sa6XCzEk
     
  17. nixxez

    nixxez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  18. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nice. Hoppas det blir snabbare om några versioner. Han kan ju dock ha kasst internet, för hans paustryck reggades direkt..

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  19. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ni som beställde från Amazon då runt månadsskiftet, har ni fått dem ännu?

    Har möjlighet att få hem från USA om några veckor men frågan är om jag kan få tag i dem?! Varken Amazon eller Bestbuy har något datum vad jag kan se.
     
  20. Sandro90

    Sandro90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER